گروه : عمومی
ساعت : ۱:۱۶
شناسه : 2928
تاریخ : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
اعلام قوانين داعش درباره زنان/حق تحصيل دختران فقط تا پانزده سالگي

 داعش در دستورالعملي اعلام كرد: زنان از ایده برابری با مردان چیزی نصیبشان نمی‌شود، بوتیک های لباس و سالن های زیبایی، کارهای شیطانی و زنان نویسنده “زنان منحرف”هستند! به گزارش“کانون سبحان“ به نقل از  بي بي سي، زندگی یک زن که در میان اعضاي تندرو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) زندگی می کند، چگونه […]

 داعش در دستورالعملي اعلام كرد: زنان از ایده برابری با مردان چیزی نصیبشان نمی‌شود، بوتیک های لباس و سالن های زیبایی، کارهای شیطانی و زنان نویسنده “زنان منحرف”هستند!

به گزارشکانون سبحان به نقل از  بي بي سي، زندگی یک زن که در میان اعضاي تندرو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) زندگی می کند، چگونه است؟ گروهی از زنان حامی داعش در عراق و سوریه که خود را “گردان خنسا” می نامند، رساله مفصلی در اینترنت به زبان عربی منتشر کرده اند که هدف آن جذب زنان در کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان سعودی است. در این رساله سعی شده تا به سوالات پاسخ داده شود. این رساله توسط موسسه تحقیقاتی کویلیام که مرکز آن در لندن است، ترجمه و منتشر شده است. این موسسه در زمینه مقابله با تروریسم فعالیت دارد.

 

در این رساله آمده: “دختران فقط تا پانزده سالگي حق تحصيل دارند و پس از آن بايد ازدواج كنند البته ازدواج یک دختر در ۹ سالگی هم قانونی است. اما بسیاری از دختران در ۱۶ یا ۱۷ سالگی ازدواج می کنند.” از این سن به بعد او باید در خانه و به دور از انظار عمومی باشد و از خلیفه در پشت درهای بسته حمایت کند. در بخش دیگری از این رساله آمده زنان نباید خود را از فعالیت ها دور نگه دارند، بلکه برعکس باید تحصیل کنند، به ویژه درباره تمامی جنبه های اسلام.

 

این رساله، آزادی به سبک غرب را که زنان برای کار کردن از خانه خارج می شوند، رد کرده و می‌گوید: “زنان از ایده برابری با مردان چیزی نصیبشان نمی شود.” در این رساله از بوتیک های لباس و سالن های زیبایی به عنوان کارهای شیطانی یاد شده است. این رساله مفصل که در ۲۳ ژانویه منتشر شده، تاکنون از سوی رسانه های بین المللی نادیده گرفته شده بود.

 

ظاهرا محتوای این رساله با پیام های ماجراجویانه و گاه خشونت آمیزی که تاکنون توسط زنان غربی که به داعش پیوسته اند و در شبکه های اجتماعی منتشر شده، متفاوت است. گفته شده زنان تقریبا ۱۰ درصد از هزاران خارجی را تشکیل می‌دهند که با عبور از مرز ترکیه به داعش پیوسته اند.

 

در این رساله به وضوح گفته شده که نقش عمده زنان “نشستن در خانه” و حمایت از مردان و نگهداری از بچه های آنهاست نه جنگیدن. بخش اعظمی از این رساله بر نحوه زندگی زنان تحت حکومت داعش تاکید دارد. در این رساله گفته شده که ” دولت اسلامی چیزی را ممنوع نمی کند” اما فورا می افزاید که دانش آموزان دختر و پسر باید در کالج های مجزا باشند.

 

از شهر رقه در سوریه که مرکز داعش خوانده می‌شود، به عنوان “بهشتی برای مهاجران” نام برده شده، محلی که خانواده ها بدون آن که ” تحت تاثیر گرسنگی و سرما ” باشند، زندگی می کنند.

بنا بر مندرجات این رساله زنان در کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی با “وحشیگری و بربریت” روبرو هستند.

 

در این رساله توضیح داده شده که این شامل کارکردن زنان به همراه مردان در فروشگاه‌ها، استفاده از بورسیه کشورهای غربی و یا حضور در ” دانشگاه فساد” در شهر جده در عربستان است. از شبکه تلویزیونی عربستان سعودی که یکی از محافظه‌کارترین شبکه ها در منطقه به شمار می رود، به عنوان “کانال تلویزیونی فحشا و فساد” نام برده شده و از زنان نویسنده به عنوان “زنان منحرف” یاد شده است.

 

رساله داعش معلم هایی را که برای تدریس به کشورهای اسلامی می‌روند، جاسوس هایی دانسته که هدفشان ترویج افکار مسموم و بی دینی است. در این رساله در مورد به بردگی گرفتن گسترده غیرنظامیان ایزدی، قاچاق دختران کم سن وسال، گردن زدن و یا پرتاب کردن افراد همجنسگرا از ساختمان های هفت طبقه اشاره نشده است اما پیام اصلی این رساله آن است که زنان در عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس، باید از زندگی ناعادلانه ای که دارند فرار کرده و به جای آن به “مدینه فاضله” داعش بپیوندند.

منبع:بهار نیوز