گروه : عمومی
ساعت : ۰:۲۲
شناسه : 2944
تاریخ : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
پی گیری احداث راه آهن خرم آباد – کوهدشت – ایلام به عنوان یکی از خواسته های مردم

خرم آباد – نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی از به روز رسانی مطالعات راه آهن خرم آباد – کوهدشت – ایلام خبر به منظور اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ این پروژه خبر داد.   به گزارش “کانون سبحان“، الهیار ملکشاهی عصر جمعه در دیدار با معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل […]

خرم آباد – نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی از به روز رسانی مطالعات راه آهن خرم آباد – کوهدشت – ایلام خبر به منظور اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ این پروژه خبر داد.

 

به گزارش کانون سبحان، الهیار ملکشاهی عصر جمعه در دیدار با معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه چهارخطه خرم آباد – کوهدشت اظهار داشت: قولی که ما به مردم برای تکمیل بخش عمده ای از این پروژه داده بودیم پایان امسال است.

وی با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته توسط استاندار و نمایندگان برای تامین اعتبار این پروژه بیان داشت: انتظار می رود کل پروژه چهارخطه خرم آباد – کوهدشت حداکثر طی سال ۹۴ به اتمام برسد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده معاون وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح ۵۵ کیلومتر از این چهارخطه در سال آینده و ۱۵ کیلومتر در سال ۹۵ عنوان کرد: باید در روند اجرای کار و تامین اعتبارات تسریع شود.

ملکشاهی ادامه داد: انتظار می رود حضور معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در استان و بازدید از این پروژه موثر بوده و بتوان کل کار را در سال ۹۴ به اتمام رساند.

لزوم تعریض محور کوهدشت – زانوگه

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اصلاح ردیف بودجه ای پروژه چهارخطه خرم آباد – کوهدشت شد و بیان داشت: در این راستا در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد که ردیف بودجه ای این پروژه به خرم آباد – کوهدشت – زانوگه اصلاح شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر با این پیشنهاد موافقت کرده است یادآور شد: این موضوع برای اجرا به معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ارجاع شده که امیدواریم این اصلاح ردیف صورت گیرد.

ملکشاهی با بیان اینکه جاده کوهدشت – زانوگه جاده خطرناکی است یادآور شد: متاسفانه این محور سالانه دهها کشته بر اثر سوانح رانندگی دارد که امیدواریم با الحاق به پروژه چهارخطه خرم آباد – کوهدشت زمینه تعریض این محور فراهم شود.

احداث راه آهن خرم آباد – کوهدشت – ایلام از مطالبات مردم

وی احداث راه آهن خرم آباد – کوهدشت – ایلام را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان دانست و خطاب به معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  بیان داشت: در این راستا با راهنمایی وزیر راه و شهرسازی نامه ای برای اجرای این پروژه تنظیم شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی معاونت راه و شهرسازی کاربرگهای مربوط به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ پروژه برای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ارسال شده است افزود: در آخرین پیگیری ها مسئولان امر اعلام کردند که نیاز است مطالعات پروژه به روز رسانی شود.

ملکشاهی با بیان اینکه مسئولیت به روز رسانی مطالعات پروژه نیز به معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی محول شده است یادآور شد: انتظار داریم به انجام مطالعات سرعت داده شود و برای تسریع در روند کار، مطالعات به اداره کل راه و شهرسازی لرستان ارجاع شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دسترسی ما به مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیشتر است برای تسریع در روند به روز رسانی مطالعات درخواست داریم کار به مجموعه استانی واگذار شود که این موضوع مورد موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

 

منبع:مهر