گروه : عمومی
ساعت : ۲۳:۰۵
شناسه : 2998
تاریخ : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
پایگاه خبری المانیتور: آمریکا نسبت به حصول توافق هسته‌ای با ایران خوش بین تر شده است.

 به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که در روزهای اخیر خوش‌بینی واشنگتن نسبت به حصول توافق هسته‌ای با ایران افزایش یافته است.     به گزارش سرویس بین‌الملل “کانون سبحان“، پایگاه خبری المانیتور روز شنبه به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که آمریکا با توجه به پیشرفت صورت‌گرفته در مذاکرات مونیخ، […]

 به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که در روزهای اخیر خوش‌بینی واشنگتن نسبت به حصول توافق هسته‌ای با ایران افزایش یافته است.

 

 

به گزارش سرویس بین‌الملل کانون سبحان، پایگاه خبری المانیتور روز شنبه به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که آمریکا با توجه به پیشرفت صورت‌گرفته در مذاکرات مونیخ، بیش از پیش نسبت به حصول توافق هسته‌ای، خوش‌بین است.

 

المانیتور در این رابطه نوشته است: «کارشناسانی که توسط دولت (آمریکا) در جریان (روند مذاکرات) قرار گرفته‌اند، می‌گویند در پی پیشرفت محسوسی که در گفت‌وگوهای اخیر صورت گرفت، دولت ایالات متحده به این جمع‌بندی رسیده است که در روزهای اخیر شانس حصول توافق هسته‌ای با ایران افزایش یافته است.»

 

«جوزف کرینکاین» رئیس بنیاد «پلافشیرز» روز گذشته به المانیتور گفته است: «روشن است که توافق هسته‌ای در دسترس است و بسیاری از اختلافات حل شده است.»

 

وی افزود: «اگر به توافقی نزدیک به مفاد تعیین‌شده توسط دولت برسیم، که من معتقدم می‌رسیم، این توافقی بسیار خوب خواهد بود. توافقی که حتی بسیاری از منتقدان را نیز متعجب و خرسند خواهد کرد.»

 

در ادامه گزارش المانیتور آمده است: «استنباط کارشناسانی که از سوی دولت در جریان قرار گرفته‌اند، این است که در گفت‌وگوهای آخر هفته گذشته (6 تا 8 فوریه) در مونیخ میان مذاکره‌کننده‌های ایالات متحده و ایران، پیشرفت صورت گرفته است. افزایش خوش‌بینی دولت نسبت به حصول توافق، احتمالا بیانگر آن است که پیشرفت و یا حتی گشایشی در موضوع ظرفیت غنی‌سازی، در بین موضوعات مختلف، صورت گرفته است.

 

این کارشناسان موضع‌گیری‌های مقامات ارشد، از جمله رهبر انقلاب ایران را نشانه‌ای مثبت تلقی کرده‌اند. کرینکاین می‌گوید مذاکرات مونیخ «با تصمیم دو طرف، در ایالات متحده و ایران، مبنی بر اینکه باید به توافق رسید، می‌توان به توافق رسید و تمدید مذاکرات جزو گزینه‌ها نیست، همزمان شده است.»

 

کرینکاین همچنین مدعی شده است که در حال حاضر مسئله اصلی باقی‌مانده نحوه لغو تحریم‌های ایران است، «اما ما داریم در این هم به نتیجه می‌رسیم.»

 

برای دریافت خبرنامه روزانه مذاکرات هسته‌ای، پیامی با عنوان «مذاکرات» به آدرس زیر ارسال کنید:

 

FarsNewsInt@gmail.com