گروه : سیاسی » عمومی
ساعت : ۱۶:۲۳
شناسه : 3001
تاریخ : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
واکنش رئیس جمهور به جنایت کشتن 3 دانشجوی مسلمان در آمریکا/انگیزه جنایت تنفر ضد دینی و اسلام ستیزی

رییس جمهور ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد و با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت گفت: انتظار است که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند. به گزارش “کانون سبحان“؛ به نقل از پایگاه اطلاع […]

رییس جمهور ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد و با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت گفت: انتظار است که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.

پیام رییس جمهور در پی جنایت وحشیانه علیه سه دانشجوی مسلمان در آمریکابه گزارشکانون سبحان“؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد و با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاد اندیشان و حامیان حقوق انسان ها، تصریح کرد: انتظار است که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.

 متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت وحشیانه(مبهوت کننده) ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا، اقدامی محکوم و جلوه ای دیگر از خطر جدی گسترش خشونت و افراطی گری در زمان ما است.

گزارش های اولیه، از آن جهت که انگیزه جنایت را تنفر ضد دینی و اسلام ستیزی نشان می دهد بسیار نگران کننده است.

خشونت و تعرض به جان و کرامت انسانی، چه با سوء استفاده از نام دین و چه در تعرض و حمله به دین، در تعارض با بنیادی ترین اصول اخلاقی و آموزه های ادیان الهی است.

آن ها که بذر نفرت به ادیان و اسلام هراسی می کارند، خواسته یا ناخواسته، خشونت در جامعه درو می کنند.

زمان آن رسیده است که حرکت جهانی در مقابله با خشونت و ریشه های فرهنگی دین ستیزی و جرایم مبتنی بر نفرت، با مشارکت همه اندیشمندان، هنرمندان، عالمان دین، جامعه مدنی و دولت ها آغاز شود و جامعه جهانی در قرن بیست و یکم را از این شرمساری برهاند.

اینجانب با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاد اندیشان و حامیان حقوق انسان ها، انتظار دارم که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران