گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۷:۴۰
شناسه : 3006
تاریخ : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
خشک شدن دومورد از چاهای تامین کننده آب کوهدشت/افزایش شعاع تأمین آب

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: شهر چغابل دیگر کمبود آب ندارد، بلکه بی‎آب است. به گزارش“کانون سبحان“؛ حمیدرضا کرم‎وند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، بیان کرد: بحث خشکسالی جدی‎تر از قبل شده و غرب و جنوب استان را با مشکل روبرو کرده است.   وی اضافه کرد: در این میان منطقه […]

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: شهر چغابل دیگر کمبود آب ندارد، بلکه بی‎آب است.

به گزارشکانون سبحان“؛ حمیدرضا کرم‎وند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، بیان کرد: بحث خشکسالی جدی‎تر از قبل شده و غرب و جنوب استان را با مشکل روبرو کرده است.

 

وی اضافه کرد: در این میان منطقه چغابل دیگر با کمبود آب مواجه نیست، بلکه با بی‎آبی دست و پنجه نرم می‎کند.

 

کرم‎وند ادامه داد: کوهدشت نسبت به بقیه شهرستان‎ها جمعیت بیشتری دارد که آب آن با چاه‎های آبرفتی و آهکی تأمین می‎شود، از هفت حلقه چاهی که در این منطقه زده شده، دو مورد خشک و بقیه نیز با کمبود بازده و کاهش دبی مواجه شده‎اند.

 

‌مدیرعامل شرکت آبفا لرستان تصریح کرد: در کوهدشت باید به صورت فوری مطالعات صورت گیرد، در حال حاضر در فصل کم مصرف قرار داریم، اما با شروع گرما کمبود منابع آب و مصرف بالا را خواهیم داشت که باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: برای رفع کوتاه‎مدت مشکل کم‎آبی منطقه، نصب کنتورهای دیجیتال را داریم و قرار است که میزان برداشت آب را از منابع آبرفتی تا 80 الی 90 لیتر افزایش دهیم.

 

کرم‎وند خاطرنشان کرد: البته این اطمینان وجود ندارد که این چاه‎ها برای سال‎های آینده نیز آبدهی داشته باشند، سایر اقدامات از جمله تهیه تجهیزات کارزنی، شیرآلات و خط انتقال در حال مناقصه است که به پیمانکار واگذار شود تا این پنج حلقه چاه آب منطقه را بتواند تأمین کند.

 

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان یادآور شد: باید برای مقابله با معضل بی‎آبی در کوهدشت به صورت پایلوت سیستم آبیاری مدرن را اجرا کرد تا ظرفیت برداشت افزایش یابد.

 

وی افزود: متأسفانه برای تأمین آب کوهدشت هر بار چیزی حدود دو کیلومتر از مرکز شهر فاصله می‎گیریم که باعث افزایش شعاع تأمین آب شده است.

 

کرم‎وند ادامه داد: شبکه‎های تولید آب نیز نیاز به اصلاح دارند، چراکه وضعیت آنها مناسب نیست.