گروه : عمومی » یادداشت
ساعت : ۲۰:۲۲
شناسه : 3011
تاریخ : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
منادیان حقوق بشر / مراد پیریان

تراژدی توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) که از چند سال پیش تیتر نشریات غربی شده با هیچ منطق بشری سازگار نیست. این حرکت غیر انسانی ، با اصول مبتنی بر حقوق بشر و مبانی نظام دموکراتیک و همچنین با آموزه های ادیان الهی و حتی غیر الهی به هیچ وجه همخوانی ندارد. اختصاصی […]

تراژدی توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) که از چند سال پیش تیتر نشریات غربی شده با هیچ منطق بشری سازگار نیست. این حرکت غیر انسانی ، با اصول مبتنی بر حقوق بشر و مبانی نظام دموکراتیک و همچنین با آموزه های ادیان الهی و حتی غیر الهی به هیچ وجه همخوانی ندارد.

اختصاصی کانون سبحان

بسم الله الرحمن الرحیم

کانون سبحان :منادیان حقوق بشر / مراد پیریانتراژدی توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) که از چند سال پیش تیتر نشریات غربی شده با هیچ منطق بشری سازگار نیست. این حرکت غیر انسانی ، با اصول مبتنی بر حقوق بشر و مبانی نظام دموکراتیک و همچنین با آموزه های ادیان الهی و حتی غیر الهی به هیچ وجه همخوانی ندارد.

 

پیامبری که خالق تمدن بزرگی شده که نه تنها مردم عصر خود را از ضلالت و گمراهی بیرون آورده بلکه آثار پر برکت آن به جهان اسلام در ادوار مختلف نیز رسیده بعلاوه اینکه به گواهی تاریخ دنیای غرب نیز از این دستاوردها بی نصیب نمانده است. پیامبری که به بخاطر دلسوزی بیش از حدش برای مردم از سوی خداوند متعال مورد خطاب قرار گرفته که نباید این اندازه خود را در رنج و مشقت قرار دهد.

پیامبری که ((رحمته للعالمین)) بود و خداوند برهمین اساس عذاب عمومی و جمعی را از بشر برداشت.

پیامبری که جز به زبان منطق و طرق اخلاق با مردم سخن نمی گفت.((بعثت الاتمم مکارم الاخلاق)) پیامبری که آزارش حتی به یک مور هم نرسیده اما درهمان حالو ودر کمال ادب و متانت اعلام می دارد حاضر استچناچه حقی از کسی بر ذمه و گردن اوست ادا و استیفا نماید. پیامبری که در تمام عمر با برکت خودجز به بندگی خدا به چیز دیگریفکر نمی کرده. و خلاصه پیامبری که بیش از 1500/000/000 پیرو و مشتاق دارد آیا سزاوار اهانت می باشد؟ اگر نه پس چرا این چنین مورد هجمه قرار می گیرد؟ واقعیت امر این است که این اقدامات شنیع ودنی جز در راستای منفعت طلبی آنها چیز دیگری نخواهد بود. جنایات ، کشتارها،تجاوزاتو هتک حرمت ها ی آنها که به نام آزادی ، دموکراسی و حقوق بشر صورت گرفتهو می گیرد جزدراین راستا نمی باشد.

 

پارادوکس موجود در نظر با عمل آنها ، آدمی را به یاد گفتمان پدرانشان می اندازد. بعنوان مثال چرچیل نخست وزیر انگلیس می گفت (ما دوست و دشمن دائمی نداریم اما منافع دائمی داریم) و یا بیسمارک صدراعظم اتریش با کمال وقاحت اعلام می کرد(حرف حق از دهن توپ در می آید.). ما پیروان آن حضرت اعلام می داریم نه تنها اینیاوه گویانازاین گونه اقدامات طرفی نبسته بلکه به لطف خدا با ارتکا این اعمال پرده از ماهیت شوم خود برداشته وندانسته باعث گردیده تا آن حضرت بیشتر از پیش به مردم جهان معرفی شود.

( وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين)

 

مراد پیریان

 

کارشناس ارشد تاریخ