گروه : خرم آباد » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۷:۴۴
شناسه : 3023
تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
بازوند: در سال جاری تعداد 115 روز لرستان درگیر این پدیده نامبارک ریزگرد بوده است./ سیصد میلیارد درخواست اعتبار جهت پیشگیری

استاندار لرستان طی مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور، رئیس حفاظت محیط زیست، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست 300 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از آلودگی هوای این استان کرد. به گزارش “کانون سبحان“؛ هوشنگ بازوند امروز در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر که استان لرستان هشت سال است […]

استاندار لرستان طی مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور، رئیس حفاظت محیط زیست، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست 300 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از آلودگی هوای این استان کرد.

به گزارشکانون سبحان“؛ هوشنگ بازوند امروز در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر که استان لرستان هشت سال است درگیر ریزگردها بوده و مردم این استان صبورانه میزبان این میهمان ناخوانده بودند، اظهار کرد: همه ساله هزاران تن ذرات جامد معلق و سبک از بیابان‌های عربستان، سودان، عراق، اردن و … حمل و بر خاک کشور وارد شده و استان‌های جنوبی و مرکزی از جمله استان لرستان را تحت تأثیر آثار زیانبار و مخرب خود قرار می‌دهد.

 

وی عنوان کرد: در طول چند سال گذشته تنش آبی ایجاد شده در لرستان و تخریب جنگل‌ها و نابودی تالاب‌ها شرایطی را مهیا کرده که در صورت عدم احیا و بازسازی این مناطق لرستان و به خصوص قسمت‌های جنوب استان نظیر پلدختر خود به عنوان کانون تولید گرد و غبار و تشدید اثرات مخرب ریزگردها در روزهایی که هوا دچار آلودگی است،‌ خواهند بود.

 

استاندار لرستان گفت: طی سال‌های اخیر همه ساله تعداد روزهای آلوده در استان لرستان افزایش یافته به طوری که در سال جاری تعداد 115 روز لرستان درگیر این پدیده نامبارک بوده است.

 

بازوند تصریح کرد: در تعداد زیادی از روزها وضعیت در شرایط بحرانی بوده و میزان آلودگی هوا به 21 برابر حد مجاز رسیده است.

 

این مسئول افزود: برای انجام اقدامات پیشگیرانه و احیای جنگل‌ها و تالاب‌های لرستان از مقامات کشوری 300 میلیارد ریال درخواست اعتبار کرده‌ایم تا عملیات اجرایی در استان سریع شروع شود و طبیعی است که این عملیات به صورت مستمر و در دراز مدت انجام می‌شود که لازم است همه ساله اعتباراتی در این بخش تخصیص داده شود.