گروه : خرم آباد » عمومی » لرستان
ساعت : ۲۰:۲۹
شناسه : 3024
تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
برگزاری کنگره شهدای روحانی استان لرستان به نام “فخر نور” در خرم آباد/تجلیل و تکریم شهدای روحانی از اهداف برگزاری کنگره

 کنگره «فخر نور» بهانه ای برای معرفی هرچه بیشتر شهدای روحانی لرستان به ویژه شهیدان سید فخرالدین و نورالدین رحیمی است، کنگره ای که با حضور رئیس قوه قضائیه و پیام رئیس مجلس برگزار خواهد شد. به گزارش“کانون سبحان“؛ ، کنگره شهدای روحانی استان لرستان برای ادای احترام به ساحت ۵۵ شهید روحانی و طلبه […]

 کنگره «فخر نور» بهانه ای برای معرفی هرچه بیشتر شهدای روحانی لرستان به ویژه شهیدان سید فخرالدین و نورالدین رحیمی است، کنگره ای که با حضور رئیس قوه قضائیه و پیام رئیس مجلس برگزار خواهد شد.

به گزارشکانون سبحان“؛ ، کنگره شهدای روحانی استان لرستان برای ادای احترام به ساحت ۵۵ شهید روحانی و طلبه این استان به ویژه شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی برگزار می شود تا فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر این دو شخصیت گرانقدر تاریخ لرستان باشد.

مطابق اعلام ستاد برگزاری کنگره روز سه شنبه هفته جاری با حضور و سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کنگره فخر نور مصلای الغدیر خرم آباد کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

شهید فخرالدین رحیمی

در جریان این کنگره حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و آیت الله عباسعلی صادقی رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد نیز سخنرانی خواهند کد.

فعالیتهای شاخص علما و روحانیت لرستان در میدان مبارزات انقلابی

رئیس ستاد برگزاری کنگره «فخر نور» در رابطه با جزئیات این کنگره به مهر گفت: علما و روحانیت در صحنه های گوناگون و مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده اند که یکی از این صحنه ها، عرصه دفاع و مبارزات در جریان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی با اشاره به فعالیتهای شاخص علما و روحانیت لرستان در میدان مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس افزود: لرستان ۵۵ شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از این روحانیون جزو شهدای ترور بوده، برخی در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و برخی در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند یادآور شد: در میان این شهدای روحانی، شهدای بزرگوار و شاخصی مانند شهید مبشر، شهید صادقی، شهید قنوتی و شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی وجود دارند.

شهیدان رحیمی دو شخصیت برجسته و از افتخارات مردم لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهیدان رحیمی دو شخصیت برجسته و از افتخارات مردم لرستان هستند یادآور شد: این دو شهید بزرگوار در نهضت امام خمینی(ره) نقش بسیار برجسته ای را ایفا کردند.

حجت الاسلام میرعمادی

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این دو شهید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت های متعددی داشته اند تصریح کرد: شهیدان رحیمی منشا فعالیتهای بسیار ارزشمندی بوده اند که در تاریخ لرستان فراموش نمی شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت شهدای روحانی استان لرستان افزود: این ستاد تصمیم گرفت که کنگره ای را تحت عنوان «فخر نور» یادبود و گرامیداشت شهدای روحانی و همچنین شهیدان سید نورالدین و سید فخرالدین رحیمی برگزار کند.

تدوین چهار جلد کتاب پیرامون شهدای روحانی لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اقدامات متعددی برای برگزاری این کنگره در استان انجام شده است یادآور شد: در این راستا در حوزه فعالیتهای علمی چهار جلد کتاب تهیه و تدوین شده است.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: از این کتابها یک جلد کتاب مربوط به اسناد به جا مانده از ساواک در مورد شهیدان رحیمی بوده که از طریق وزارت اطلاعات گردآوری شده است.

وی با اشاره به تدوین یک جلد کتاب مشتمل بر تصاویر و خاطراتی که توسط فرزند شهید رحیمی گردآوری شده است افزود: همچنین کتاب شهدای روحانی لرستان نیز تدوین و در نخستین کنگره این شهدا رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: در این راستا یک جلد کتاب نیز با عنوان “فخر نور” در این دوره از کنگره تهیه شده است.

دانش آموزان لرستانی در رابطه با شهدای روحانی انشا نوشتند

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: همچنین به منظور فضاسازی در میان دانش آموزان خرم آباد موضوع انشاء با عنوان شهدای روحانی و شهیدان رحیمی ارائه شد که در این زمینه نیز مطالب زیادی توسط دانش آموزان نگاشته شده است.

شهید رحیمی

وی همچنین به فعالیتهای انجام شده در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره کرد و بیان داشت: فیلم های متعددی از دوران مبارزه و فعالیتهای شهیدان رحیمی در مجلس شورای اسلامی و همچنین عملکرد و خاطرات آنها تهیه و به تدریج از شبکه افلاک پخش شده و در روز همایش نیز بخشی از این فیلم ها به نمایش درمی آید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی و شهیدان رحیمی در روز کنگره یادآور شد: این نمایشگاه شامل آثار به جا مانده و تصاویر شهدای روحانی و شهیدان رحیمی بوده که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به برگزاری این کنگره در روز ۲۸ بهمن ماه سالجاری خاطرنشان کرد : برای سخنرانی در این کنگره از آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه دعوت به عمل آمده است.

تجلیل و تکریم شهدای روحانی از اهداف برگزاری کنگره

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره فخر نور تبیین نقش روحانیت و علما در عرصه های گوناگون بوده است افزود: تجلیل و تکریم شهدای روحانی که در مقایسه با دیگر اقشار، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: روحانیت در طول تاریخ همواره پیشگام در امر نهضت و مبارزه در مسیر ترویج ارزشهای ناب اسلامی بوده و در میدان عمل حضوری موثر و ماندگار داشته است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه اعتماد و اعتقادی که امروز مردم به روحانیت دارند به دلیل عملکرد بزرگان و شخصیت های برجسته از علما و روحانیت بوده است یادآور شد: به منظور برگزاری کنگره فخر نور اقدامات مختلفی از جمله انتشار ویژه نامه، تهیه بسته های فرهنگی، فضاسازی در سطح شهر و استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این کنگره دومین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان لرستان است افزود: نخستین کنگره دو سال پیش برگزار شد که نقش موثری در ارتقای فضای فرهنگی استان داشت.

منبع:مهر