گروه : سیاسی » عمومی
ساعت : ۲۳:۵۱
شناسه : 3042
تاریخ : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
رئیس جمهور اقدام وحشیانه داعش را علیه ۲۱ مسیحی مصری را محکوم کرد./این اقدام ضدبشریت ، ضداسلام است.

رئیس جمهور جنایت اخیر سربریدن ۲۱ شهروند مسیحی مصری در لیبی را ضدبشریت، ضداسلامی و اقدامی وحشیانه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران این حرکت ضدبشری و وحشیانه را قاطعانه محکوم می‌کند.   به گزارش “کانون سبحان“؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان روز سه […]

رئیس جمهور جنایت اخیر سربریدن ۲۱ شهروند مسیحی مصری در لیبی را ضدبشریت، ضداسلامی و اقدامی وحشیانه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران این حرکت ضدبشری و وحشیانه را قاطعانه محکوم می‌کند.

 

به گزارش کانون سبحان“؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان روز سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکر مجدد از حضور پرشور مردم در جشن بزرگداشت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مردم با همان نشاط، روحیه و ایمان به مسیری که سی و شش سال پیش برگزیدند، در صحنه حضور داشته و پایبندی خود را به آرمان‌های امام راحل و رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری، در معرض دید جهانیان قرار دادند.

 

وی حضور پرشکوه و افتخارآفرین مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور را گواه پیوند دائمی و ناگسستنی مردم با اسلام، انقلاب و رهبری انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مردم نشان دادند که هیچ‌گاه از این مسیر فاصله نخواهند گرفت.

 

 

 

روحانی در ادامه جنایات اخیر تروریست‌ها در منطقه را تاسف آور خواند و اظهار داشت: متأسفانه این اقدامات به نام اسلام و مسلمانان انجام می‌شود، در حالی که اعمال تروریستی و ضد انسانی این افراد هیچ سازگاری با اسلام ندارد. اقدامات و روش‌های سبوعانه این تروریست‌ها را هیچ وجدان آگاهی تأیید نمی‌کند، بویژه آنکه با نمایش دادن تصاویر جنایات خود باعث افزایش تنفر و خشونت نیز می‌‌شوند.

 

رییس جمهور تصریح کرد: کسانی که در آغاز کار از این تروریست‌ها حمایت کرده و سرمایه در اختیار آنان قرار دادند باید در برابر ملت‌های جهان و تاریخ، در قبال عملکردشان عذرخواهی کنند و کسانی که در کمال تأسف همچنان از این عده حمایت می‌کنند، باید دست از حمایت‌های خود از این تروریست‌ها بردارند.

 

روحانی جنایت اخیر سربریدن 21 شهروند مسیحی مصری در لیبی را ضدبشریت ، ضداسلامی و اقدامی وحشیانه توصیف کرد و ضمن تسلیت به بازماندگان این جنایت و همدردی با آنان گفت: جمهوری اسلامی ایران این حرکت ضدبشری و وحشیانه را قاطعانه محکوم می‌کند.

 

در جلسه هفتصد و پنجاه و نهم شورای عالی انقلاب فرهنگی ابتدا گزارش مفصلی درباره وضعیت ازدواج و مشکلات مرتبط با آن و نیز آسیب های طلاق مطرح شد که در این گزارش به طور کامل مسایل کمی و کیفی و عوامل مختلف مؤثر در تأخیر در ازدواج جوانان و ناپایدار بودن ازدواج‌ها با ذکر جزئیات و آمار و ارقام ارایه شد.

 

برابر این گزارش با وجود آمار ثبت فراتر از یک میلیون ازدواج در سال اما این رقم نسبت به سال گذشته دارای رشد منفی است و از سوی دیگر نرخ طلاق در استان‌های مختلف کشور نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است که این مسأله علل مختلف اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی دارد.

 

در این جلسه ضمن اینکه اعضا نیز نظرات جدید دیگری درباره مشکلات پیش روی ازدواج و علل ناپایداری ازدواج‌ها بیان کردند، مقرر شد مباحث در جلسه آینده نیز ادامه یافته و پیشنهادها و راهکارهای کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت مطرح و جمع‌بندی شود.

 

همچنین وضعیت ازدواج و مشکلات مبتلا به آن در کشورهای غربی و کشورهای همسایه و نزدیک به کشورمان نیز مورد بررسی قرار گرفت، تا تجارب کشورهای دیگر نیز در طراحی راهکارها برای مقابله با این مشکل مورد استفاده قرار گیرد.

 

اعضا همچنین مقرر کردند که در جلسه آینده و متعاقب ارایه راهکارها و پیشنهادها، کارکردها و وظایف هر دستگاه، بخش، نهاد و گروهی که می‌تواند در تسهیل ازدواج و کمک به پایداری آن اقدامی انجام دهد، مشخص شود.

 

همچنین با توجه به اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مصوب شد، راهکارهای تصویب شده در شورا برای رفع موانع تسهیل ازدواج و پایداری ازدواج‌ها در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی‌های سنواتی لحاظ شود.

 

دستور بعدی این نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارایه گزارشی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت که به مشکلات بورسیه‌ها و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها باز می‌گشت که براساس مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی دیوان عدالت اداری، صلاحیت رسیدگی به شکایات را در این زمینه ندارد.

 

براساس این گزارش و مذاکرات اعضای شورا مقرر شد، هیأت رسیدگی‌کننده به مسایل و مشکلات حوزه آموزش عالی از جمله مسایل بورسیه‌ها در جلسه آینده شورا تشکیل شود تا به شکایات و مشکلات این افراد رسیدگی کند.