گروه : بین الملل » عمومی
ساعت : ۱۷:۲۲
شناسه : 3067
تاریخ : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
شبکه خبری العربیه: رئیس جمهور یمن فرار کرد.

منابع رسانه‌ای عربی از خروج رئیس جمهور یمن از صنعا به سوی جنوب یمن و مشخصا شهر عدن خبر دادند. به گزارش سرویس بین الملل “کانون سبحان“؛ ، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن شنبه (امروز) کاخ ریاست جمهوری خود را در صنعا ترک کرد و وارد منطقه «خوز مکسر» در عدن شد.   شبکه […]

منابع رسانه‌ای عربی از خروج رئیس جمهور یمن از صنعا به سوی جنوب یمن و مشخصا شهر عدن خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل کانون سبحان“؛ ، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن شنبه (امروز) کاخ ریاست جمهوری خود را در صنعا ترک کرد و وارد منطقه «خوز مکسر» در عدن شد.

 

شبکه خبری العربیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هنوز جزئیات خروج هادی از صنعا مشخص نیست اما گزارش‌های رسانه‌ای تأکید کردند که هادی صنعا را بامداد شنبه (امروز) هنگامی که نگهبانانش خواب بوده‌اند ترک کرده است.

 

بر اساس این خبر «نادیه سقاف» وزیر اطلاع رسانی یمن در این اقدام به هادی کمک کرده و تعدادی از نگهبانان برای خارج کردن رئیس جمهور یمن با سقاف همکاری کرده‌‌اند.

 

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که هادی شب گذشته به صورت پنهانی و به همراه کاروانی به عدن رفته است.

 

در همین راستا یکی از مشاوران رئیس جمهور یمن که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با «خبرگزاری فرانسه» اعلام کرد که هادی در حالی صنعا را ترک کرده که به هیچ کدام از گروه‌ها و احزاب سیاسی یمنی این مسأله را اطلاع نداده بوده است.برخی کاربرهای شبکه اجتماعی توئتر نیز به نقل از استخبارات روسیه اخباری منتشر کردند مبنی براینکه عبدربه منصورهادی با لباس زنانه از صنعا گریخته‌است.

 

یک منبع سیاسی بلند پایه نیز به خبرگزاری «رویترز»، گفته سازمان ملل که مسئولیت نظارت بر مسأله تقسیم قدرت میان جنبش انصار الله و دیگر احزاب راست در یمن را دارد به عبدالربه منصور هادی در سفر به عدن کمک کرده و منابع رسانه‌ای مدعی شدند که خروج هادی با موافقت جنبش انصار الله همراه شده بود.

 

برخی منابع همچنین اعلام کردند که که آماده سازی برای ورود هادی به عدن از روز جمعه (دیروز) آغاز شده بود و دفتر رئیس جمهور فعالیت خود را از کاخ «معاشیق» وابسته به ریاست جمهوری یمن در عدن آغاز کرده است.

 

وزیر اطلاع رسانی یمن بعد از انتشار این خبر در توئیتر خود از تغییر معادلات سیاسی در این کشور خبر داد. منابع رسانه‌ای دیگری اعلام کردند ممکن است هادی از طریق شبکه عدن طی 24 ساعت آینده سخنرانی کند.

 

فارس