گروه : سیاسی » عمومی
ساعت : ۲۳:۰۹
شناسه : 3069
تاریخ : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
آیا پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به احمدی نژاد ویژگی متمایزی نسبت به سایر پیام های ایشان ندارد/تعبیر جالب طرفداران رییس‌جمهور سابق

معلوم نیست اطرافیان احمدی نژاد که دومین شایعه را مبنی بر “نگاه ویژه” رهبر انقلاب به رییس جمهور سابق به راه انداخته اند چه نظری درباره پیام و نحوه حضور نزدیکان رهبری در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی دارند!   سرویس سیاسی “کانون سبحان“- پس از شایعه تکذیب شده حضور مقام معظم رهبری در منزل […]

معلوم نیست اطرافیان احمدی نژاد که دومین شایعه را مبنی بر “نگاه ویژه” رهبر انقلاب به رییس جمهور سابق به راه انداخته اند چه نظری درباره پیام و نحوه حضور نزدیکان رهبری در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی دارند!

 

سرویس سیاسی “کانون سبحان“- پس از شایعه تکذیب شده حضور مقام معظم رهبری در منزل محمود احمدی نژاد، این بار تحلیلی عجیب از پیام تسلیت ایشان توسط هواداران رییس جمهور سابق، در فضای مجازی و شبکه اجتماعی دست به دست می شود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، بر اساس این تحلیل، عبارت “دام توفیقه” در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب خطاب به محمود احمدی نژاد به صورت موافقت و یا تمایل[؟!] رهبر انقلاب برای بازگشت محمود احمدی نژاد به عرصه سیاست تفسیر شده است.

سپس این تفسیر در کنار برخی بیانات مقام معظم رهبری درباره توفیقات دولت های نهم و دهم قرار گرفته و در نهایت تمایل رهبر انقلاب برای بازگشت احمدی نژاد به منصب ریاست جمهوری نتیجه گرفته شده است!

هواداران احمدی نژاد در روزهای گذشته، به دفعات این پیام را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بازنشر داده اند و تلاش کرده اند تا آن را پیامی از سوی رهبر انقلاب برای رییس جمهور سابق ارزیابی کنند!

این استدلال کودکانه در حالی است که مقام معظم رهبری در پیام های متعدد خود که در آن مخاطب ایشان، “اشخاص” – و نه مردم به طور کلی – هستند معمولا همین عبارت را به کار می برند.

به طور مثال در ماه های اخیر ایشان در پیام انتصاب عزت الله ضرغامی و محمد سرافراز به سمت های جدیدشان از همین عبارت یعنی “دام توفیقه” استفاده کرده اند و در پیام های تسلیت و انتصاب به حجج اسلام سعیدی، تقوی و معزی، عبارت “دامت توفیقاته” را به کار برده اند.

ایشان مهرماه امسال در پیام تسلیت به امام جمعه کرمان، او را “جناب مستطاب حجة‌الاسلام آقای حاج سید یحیی جعفری- امام جمعه‌ی محترم کرمان دامت افاضاته” خطاب کردند.

با این وجود مقایسه دو پیام تسلیت رهبر انقلاب خطاب به محمود احمدی نژاد و سردار قاسم سلیمانی در ماه های اخیر جالب توجه است.  متن این دو پیام تسلیت به شرح زیر است:

پیام تسلیت در پی درگذشت والده آقای دکتر احمدی‌نژاد
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد دام توفیقه
درگذشت بانوی پرهیزگار و انقلابی والده‌ی ماجده را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت میگویم و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه‌ی الهی را مسئلت مینمایم.
سید علی خامنه‌ای
۲۳ بهمن ۱۳۹۳

پیام تسلیت در پی درگذشت مادر سردار سرلشگر سلیمانی
بسمه تعالی
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی درگذشت مادر گرامیتان را به شما و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت میگویم.
زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بیشک ذخیره‌ی ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری که چنین فرزندی را در دامان خود تربیت کرده است.
رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسألت میکنم.
سید علی خامنه‌ای
۱۳۹۲/۶/۱۹

واضح است که پیام تسلیت رهبر انقلاب به احمدی نژاد ویژگی متمایزی نسبت به سایر پیام های ایشان ندارد.

از سوی دیگر، علاوه بر تکذیب حضور رهبر انقلاب در خانه احمدی نژاد، هیچ یک از اعضای خانواده ایشان نیز در مجلس ختم والده رییس جمهور سابق حاضر نشده بودند. این در حالی است که در خصوص سردار سلیمانی، دو تن از فرزندان رهبر معظم انقلاب، و برخی از نزدیکان رهبری در مراسم حضور داشتند.

تفسیر عجیب حامیان رییس‌جمهور سابق/ تسلیت رهبری به احمدی‌نژاد

تسلیت رهبری به احمدی‌نژاد

تفسیر عجیب حامیان رییس‌جمهور سابق/ تسلیت رهبری به احمدی‌نژاد

تفسیر عجیب حامیان رییس‌جمهور سابق/ تسلیت رهبری به احمدی‌نژاد

معلوم نیست اطرافیان و حامیان محمود احمدی نژاد که در روزهای اخیر دومین شایعه را مبنی بر “نگاه ویژه” رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور سابق به راه انداخته و رواج داده اند چه نظری درباره پیام و نحوه حضور نزدیکان رهبری در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی دارند.