گروه : سیاسی » عمومی
ساعت : ۱۱:۴۶
شناسه : 3107
تاریخ : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام‌ نبویان: آمریکا اذعان کرده است تا 20 سال آینده تحریم‌ها به قوت خود باقی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اذعان کرده است تا 20 سال آینده تحریم‌ها به قوت خود باقی است به گزارش “کانون سبحان“ با منبع” لرستان خبر”؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان شامگاه پنجشنبه در برنامه «نقد و بررسی توافق هسته ای ژنو» در جمع نمازگزاران مسجد ولیعصر (عج) بروجرد اظهار داشت: مقام […]

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اذعان کرده است تا 20 سال آینده تحریم‌ها به قوت خود باقی است

به گزارش کانون سبحان با منبعلرستان خبر”؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان شامگاه پنجشنبه در برنامه «نقد و بررسی توافق هسته ای ژنو» در جمع نمازگزاران مسجد ولیعصر (عج) بروجرد اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند هدف آمریکا از مذاکرات هسته‌ای نشانه گرفتن اصل انقلاب ملت ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از مذاکرات برطرف کردن تحریم‌ها علیه ملت ایران بوده است، افزود: تحریم‌های غرب نه‌تنها امروز پس از گذشت یک سال کم نشده است بلکه همچنان به قوت خود باقی‌مانده و به بیش از 100 مورد افزایش پیداکرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از توافق‌نامه ژنو که در آن صراحتاً آورده شده بود تحریم‌ها علیه ایران متوقف شود، 31 شرکت و نهاد ایرانی دیگر تحریم شد که از آن جمله 16 شرکت کشتی‌رانی، 5 بانک ایرانی، 20 فرد ایرانی و … تحریم شدند که در نوع خود قابل‌تأمل است.

 

نبویان با اشاره به راه‌حل مقام معظم رهبری در رفع تحریم‌ها، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تنها راه برون‌رفت از تحریم‌های نابرابر علیه ملت ایران را اقتصاد مقاومتی دانسته است.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا اذعان کرده است تا 20 سال آینده تحریم‌ها به قوت خود باقی است اما مطابق فرمایشات رهبری مذاکره‌ای قابل‌قبول است که یکجا همه تحریم‌ها در آن برداشته شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مزایای بی‌شمار استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در صنعت، کشاورزی، پزشکی عنوان کرد: تولید برق هسته‌ای بسیار کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه است همچنین درمان بیش از 800 هزار بیمار امروزه با استفاده از دارویی که از مواد غنی‌شده 20 درصد تولید می‌شود امکان‌پذیر است.

 

نبویان با تأکید بر اینکه امروز جنگ کشورها جنگ آب است، اظهار داشت: یکی از راه‌های تأمین آب کشورها شیرین کردن آب‌شور دریا است بسیاری از کشورها قبل از انقلاب قصد داشتند کارخانه آب‌شیرین‌کن را که یک کارخانه هسته‌ای است به شاه معدوم واگذار کنند اما هم‌زمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این کار انجام نشد.

 

وی با تشریح بندهای مختلف توافق‌نامه ژنو، افزود: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در اولین گام خود در مذاکرات یک توافق‌نامه را امضا کردند که این توافق‌نامه در پنج بخش و دارای گام‌های اول، میانی و نهایی است که قریب به یک سال است که موردبحث طرفین قرارگرفته است.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به جمله‌ای از مقدمه توافق‌نامه ژنو، افزود: در جمله اول این توافق‌نامه چنین آمده است که هدف از این مذاکرات کسب راه‌حلی جامع و کامل است که موردتوافق دو طرف قرار بگیرد که ما یقین پیدا کنیم برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است.

 

نبویان اظهار داشت: این جمله به معنای این است که هر فعالیت هسته‌ای در کشور با اجازه و خواست آمریکا باید انجام شود اما آمریکا چه هنگام یقین پیدا می‌کند باید توجه داشت که این قید ملزم کننده برای ایران است چراکه در آن ذکر نشده است ایران چگونه باید اطمینان طرف مذاکره‌کننده را به فعالیت‌های خود جلب کند به همین دلیل مقام معظم رهبری تأکید کردند این بار اگر توافقی بخواهد انجام گیرد واژه‌ها باید مشخص باشند و نباید به‌گونه‌ای باشد که آمریکا و دشمنان ما هرگونه تفسیری روی آن بیاورند.

 

وی با اشاره به 28 بند این توافق‌نامه و تشریح آن، بیان کرد: امضای توافق‌نامه 28 بندی ژنو برای ایران حاصلی جز واگذاری بیش از 95 درصدی تأسیسات هسته‌ای به آمریکا به دنبال نداشته است.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در گام اول این تعهدنامه که مدت آن شش ماه است، عنوان کرد: البته این شش ماه به‌دفعات قابل تمدید است و هیچ قیدی مبنی بر تعداد تکرار آن ذکر نشده است.

 

نبویان با اشاره به الزام ایران مبنی بر پذیرش لغو غنی‌سازی 20 درصد، تصریح کرد: نابودی اورانیوم با غنای 20 درصدی و تبدیل آن به 5 درصد غنی‌سازی آن‌هم در شرایطی که امروز 800 هزار بیمار از داروی تولیدشده توسط راکتور هسته‌ای تهران با غنای 20 درصد، درمان می‌شوند به معنی از بین رفتن کلیه دستاوردهای ایران در این زمینه است.

 

وی با اشاره به اینکه به اعتراف بسیاری از کشورهای غربی ایران به نقطه جهش در فناوری هسته‌ای دست‌یافته بود، گفت: اگر یک کشور تعداد زیادی سانتریفیوژ داشته باشد به نقطه گریز یا جهش در صنعت تولیدات هسته‌ای دست‌یافته است.

 

نماینده مردم تهران اظهار داشت: به فتوای صریح مقام معظم رهبری تولید بمب هسته‌ای حرام است و ایران به دنبال آن نیست اما دست‌یابی به دانش هسته‌ای غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد ضربه‌ای مهلک بر پیکره اسرائیل وارد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه پس از امضای توافق‌نامه ژنو توسط تیم مذاکره‌کننده ایرانی اسرائیل امنیت خود را بازیافت، عنوان کرد: سران غربی مذاکره‌کننده با ایران به‌صراحت اعلام کردند این اولین بار است که پس از 35 سال توانستیم امنیت اسرائیل را تأمین کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند من در جزئیات مذاکرات مداخله نمی‌کنم اما ملت ایران خط قرمزی دارند که مذاکره‌کنندگان موظف‌اند این خط قرمز را رعایت کنند.

 

نبویان بسته شدن تأسیسات راکتور آب‌سنگین اراک را یکی از خطوط قرمز ملت ایران دانست و افزود: آمریکا با الزام ایران مبنی بر نابودی کلیه اورانیوم غنی‌شده 20 درصد خروجی تأسیسات هسته‌ای ایران را نابود کرد و این نابودی به امضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران رسیده است.

 

وی عنوان کرد: بسیاری از جزئیاتی که ایران قبول کرده است خارج از وظایف بازرسان آژانس است.

 

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در این مدت یک سال و اندی که از توافقات ژنو می‌گذرد ایران نه‌تنها نتوانسته است به پول‌های بلوکه‌شده خود در بانک‌های آمریکا دست پیدا کند بلکه شاهد اقساطی کردن آن توسط آمریکا هستیم.

 

نبویان قدم زدن نماینده ایران با نماینده آمریکا را به معنی نمایش شکست ایران در این مذاکرات دانست و افزود: تیم مذاکره‌کننده در این مذاکرات به عینه نشان داد که تحریم‌ها ملت ایران را به‌زانو درآورده است و اینکه کلیه مفاد توافق‌نامه به امضای ایران رسیده است پذیرش شکست ایران در تحریم‌های نابرابر بوده است.

 

انتهای پیام/