گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان » ورزشی
ساعت : ۱۸:۰۴
شناسه : 3123
تاریخ : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
روح الله دل انگیز: کوهدشت مهد کشتی فرنگی ایران می‌شود. روح الله دل انگیز: کوهدشت مهد کشتی فرنگی ایران می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان ناشنوایان گفت: بنده به واسطه یک ملی‌پوش سرمربی تیم ملی نشده‌ام.  به گزارش“کانون سبحان“؛ ، روح‌الله دل‌انگیز ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کوهدشت اظهار داشت: ناشنوایان قشر خاصی از جامعه هستند که برقراری ارتباط مطلوب با آنها به سبب اینکه انسان‌های بسیار حساس و مهربانی هستند، خیلی سخت، اما […]

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان ناشنوایان گفت: بنده به واسطه یک ملی‌پوش سرمربی تیم ملی نشده‌ام.

 به گزارشکانون سبحان“؛ ، روح‌الله دل‌انگیز ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کوهدشت اظهار داشت: ناشنوایان قشر خاصی از جامعه هستند که برقراری ارتباط مطلوب با آنها به سبب اینکه انسان‌های بسیار حساس و مهربانی هستند، خیلی سخت، اما لذت‌بخش است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ناشنوایان اظهار کرد: برای نخستین بار بود که کشتی‌گیران ناشنوای جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی اعزام می‌شد، این توفیق نصیب ما شد که به عنوان نخستین سرمربی همراه تیم به مسابقات جهانی 2014 ارمنستان اعزام شدم و با وجود اینکه شناختی از تیم‌های شرکت‌کننده نداشتیم، اما با دعای خیر مردم و غیرت و تعصب کشتی‌گیران توانستم، تیم را به نایب قهرمانی جهان برسانم.

وی خاطرنشان کرد: بنده به واسطه درخشش کشتی‌گیران ناشنوای کوهدشتی در مسابقات قهرمانی کشور و عضویت آنها در تیم ملی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ناشنوای ایران نشده‌ام، چراکه در تیمی که اینجانب سرمربی آن شدم فقط یک کشتی‌گیر کوهدشتی به عضویت تیم درآمده بود و یک کشتی‌گیر در تیم نمی‌تواند در انتخاب سرمربی نقش ایفا کند.

دل‌انگیز یادآور شد: در مسابقات جهانی کشتی فرنگی نیروهای مسلح در سال 2013 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شدم و با این تیم به قهرمانی جهان رسیده‌ایم.

وی افزود: ملاک انتخاب سرمربی در تیم‌های ملی کشتی، سوابق اجرایی و تجربیات آن شخص است که توسط رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی انتخاب می‌شوند و تعداد کشتی‌گیران منتخب تیم ملی از استان‌ها شاید در انتخاب مربی مؤثر باشد، اما در انتخاب سرمربی نمی‌توانند نقشی داشته باشند، چون سرمربی فاکتورهای خاص خودش را دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان ناشنوایان اضافه کرد: از سال 89 به صورت جدی در رشته کشتی فرنگی روی رده‌های سنی پایه کار کردم که طی این چند سال هدف من استعدادیابی در کشتی بوده و به یاری خدا استعدادهای درخشانی را کشف کرده و تحویل جامعه کشتی کرده‌ام که می‌توان از آنها به عرفان سعادتی، اشکان سعادتی، مسعود آدینه‌وند، میلاد عبدولی، مجید محمودی، محسن میرزائی، عرفان نعمتی، حمیدرضاخامسی، اشکان گله‌دار، حمیدرضا شکربیگی و سینا نوریانی اشاره کرد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ناشنوایان ایران بیان کرد: کوهدشت مهد کشتی فرنگی ایران می‌شود، از فاکتورهایی که ما را امیدوار می‌کند، فیزیک بدنی مناسب، هوش بالا، تعصب و غیرت مثال‌زدنی جوانان این دیار است.

دل‌انگیز در پایان از رئیس فدراسیون کشتی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران، مسئول انجمن کشتی، مدیر تیم‌های ملی کشتی ناشنوایان، فرماندار شهرستان کوهدشت و اصحاب رسانه که یاور ورزشکاران و ما بوده‌اند، قدردانی کرد.

فارس