گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۶:۵۹
شناسه : 32192
تاریخ : ۲۶ تیر ۱۳۹۵
آه و ناله ی کشاورزان از زاویه ای دیگر آه و ناله ی کشاورزان از زاویه ای دیگر

سرویس یادداشت  و مقاله کانون سبحان/ حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد من از کوهدشت گزارش می دهم گزارش از شهری که می گویند بالاترین آمار بی کاری را در کشور دارد و از این جهت اول است. این شهر و حومه ی آن سالها بود به خشک […]

سید صادق محمدی وفایی

سرویس یادداشت  و مقاله کانون سبحان/ حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد
من از کوهدشت گزارش می دهم گزارش از شهری که می گویند بالاترین آمار بی کاری را در کشور دارد و از این جهت اول است.

این شهر و حومه ی آن سالها بود به خشک سالی های پی در پی مبتلا شده بود .بعد از آن همه خشک سالی به لطف الهی کشاورزان فصلی پر محصول پشت سر گذاشتند. دریغا برداشت محصول فقط پنجاه درصد قضیه است و پنجاه درصد دیگر به دولت بر می گردد.

در این فصل دولت تدبیر و امید محصولات کشاورزان را خریده است اما متاسفانه از پرداخت وجه کشاورزان یا خبری نیست و یا چنان با تاخیر پرداخت می کنند که صبر جناب ایوب را می طلبد!

این عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت باعث تحلیل ها و شایعات متعددی در جامعه شده است .

برخی می گویند فساد و فیش های نجومی پشت دولت را شکسته است . دولت ، دولتی بسیار فقیر است و چون وجهی برای پرداخت ندارد به بانک های خصوصی روی آورده است تاوامی با بیست و پنج درصد سود بگیرد!

 

برخی می گویند چون پرداخت سریع پول کشاورزان تورم زا هست و دولت به فکر کنترل تورم است ، کشاورزان به این زودی ها منتظر گرفتن وجوه خود از دولت نباشند!

برخی هم می گویند پرداخت وجوه کشاورزی فقط در کوهدشت دل آزار شده است . دلیل این تاخیر را باید از مسئولین استان پرسید!

برخی هم خیال بافانه می گویند چون کشاورزان طرفدار احمدی نژاد بوده اند ، این دولت در فکر انتقام است!!

ای عالی جنابان مسئول! یادتان باشد کشاورزان محصولات خود را با دهها گرفتاری و بدهی ، برداشت و تحویل شماها داده اند و هر روز چهره مبارک طلبکارانشان را می بینند.

آیا می دانید بعضی از کشاورزان به خاطر همین تاخیرها،از معامله کردن با شما پشیمان شده اند؟ لطفا به آنها صریح و سریع بفرمایید تا کی منتظر بمانند؟! لطفا بفرمایید چرا شفاف سازی نمی کنید؟!