گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۳:۳۷
شناسه : 32267
تاریخ : ۲۸ تیر ۱۳۹۵
گلخانه ای با سطح مفید ۶.۵ هکتار در کوهدشت به بهر‌برداری خواهد رسید. گلخانه ای با سطح مفید ۶.۵ هکتار در کوهدشت به بهر‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان گفت: فعالیت‌هایی که در جهاددانشگاهی لرستان انجام می‌شود، کارشناسی شده و با برنامه هستند.

غضنفريبه گزارش «کانون سبحان»؛، مهندس مهرداد غضنفری امرایی در مراسم آغاز عملیات احداث مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی استان، افزود: این روزها شاهد آغاز یا به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در لرستان هستیم و باید گفت که از ابتدای دولت تدبیر و امید مفهوم اقتصاد مقاومتی در استان ساری و جاری شده است.

وی ادامه داد: امسال لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده این موضوع است که استان قابلیت‌های مدیریتی خوبی دارد.

این معاون استاندار اضافه کرد: ۳۱ استان کشور تلاش می‌کردند که بعنوان پایلوت در نظر گرفته شوند، چراکه فرصتی برای بیشتر دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن بود اما استان‌مان به دلیل ظرفیت‌های بالای مدیریتی، نیروی انسانی خوب و مزیت‌هایی که داشت انتخاب شد.

غضنفری با بیان این‌که کارهای اقتصادی و خوبی که در استان شاهد هستیم گواه این موضوع است، ادامه داد: در همان ابتدا استاندار با تشکیل کمیته‌های فکری استارت کار را زد و در کمیته‌های متعدد با بررسی برنامه‌ها آنها را مورد مطالعه قرار می‌دهند و تحت عنوان برنامه مقدماتی عملیاتی می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان افزود: هم‌چنین هر دو هفته یکبار در مرکزی، عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برنامه‌ها در استان و کشور مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرند.

وی یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی را دانش‌بنیان بودن آن دانست و گفت: برنامه‌ای که از بحث علم و دانش برخوردار نباشد راه به جایی نمی‌برد و قرار نیست در آن اتفاقی بیفتد.

غضنفری امرایی تصریح کرد: در استان کارها بر اساس یک بنیان علمی و دانشی پیگیری می‌شوند و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، برنامه‌ها شکل گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: در کل کشور این نهاد با وجود این‌که از منابع و اعتبار بالایی برخوردار نیست کارهای خوبی انجام داده است.

وی به مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان اشاره کرد و افزود: این مجموعه پکیج کاملی از تحقیقات، آموزش، فر‌آوری و تجاری سازی است و حاصل آن مانند سایر فعالیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود قطعا نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

غضنفری امرایی با بیان این‌که فعالیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی لرستان انجام می‌شوند کارشناسی شده و با برنامه هستند، ادامه داد: این واحد به همین پروژه بسنده نکرده است و یک گلخانه با سطح مفید ۶.۵ هکتار را نیز تا مرداد سال آینده در کوهدشت به بهر‌برداری خواهد رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان با بیان این‌که مجموعه جهاد دانشگاهی استان را حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی نیز این مجموعه را یاری کنند.

منبع : ایسنا

انتهاي پیام