گروه : بین الملل » گزارش تصویری
ساعت : ۲:۲۵
شناسه : 32316
تاریخ : ۲۹ تیر ۱۳۹۵
۴۵ کشته و ۳۰۰۰ زخمی از محبین اهل‌بیت(ع) در کشمیر هند/ پلیس هند چشم مسلمانان کشمیری را نشانه رفته است +عکس ۴۵ کشته و ۳۰۰۰ زخمی از محبین اهل‌بیت(ع) در کشمیر هند/ پلیس هند چشم مسلمانان کشمیری را نشانه رفته است +عکس

به گزارش«کانون سبحان»؛ پس از هشت روز ناآرامی در کشمیر هند که ۴۵ کشته و ۳۰۰۰ نفر نیز مجروح بر جای گذاشت، پلیس ده‌ها هزار نسخه روزنامه در کشمیر را جمع‌آوری و کارکنان چاپخانه‌ها را بازداشت و اطلاع‌رسانی را محدود کرده است. تیم‌هایی از افسران شنبه شب به دفا‌تر روزنامه‌های اصلی در منطقه ناآرام کشمیر […]

به گزارش«کانون سبحان»؛ پس از هشت روز ناآرامی در کشمیر هند که ۴۵ کشته و ۳۰۰۰ نفر نیز مجروح بر جای گذاشت، پلیس ده‌ها هزار نسخه روزنامه در کشمیر را جمع‌آوری و کارکنان چاپخانه‌ها را بازداشت و اطلاع‌رسانی را محدود کرده است.

تیم‌هایی از افسران شنبه شب به دفا‌تر روزنامه‌های اصلی در منطقه ناآرام کشمیر ریختند و روزنامه‌ها را به منظور محدود کردن اخبار درباره درگیری‌های کشنده ضبط کردند.

در همین حال ممنوعیت آمد و شد برای هشتمین روز پیاپی تمدید شد.

در شرایطی که اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه قطع است، مقام‌ها برنامه‌های تلویزیونی را هم قطع کرده‌اند و هراس دارند که انتشار اخباری از مرگ معترضان بیشتر به اعتراضات دامن بزند. این اقدامات در پی بد‌ترین خشونت‌های این منطقه در سال‌های اخیر انجام شد.

یکی از شاهدان عینی می‌گوید: پلیس شنبه شب به روزنامه‌های چاپی حمله کرده و نسخه‌های چاپ شده را توقیف کرد. هشت تن از کارکنان یکی از روزنامه‌های انگلیسی زبان هم بازداشت شدند. حتی برخی از نسخه‌ها هم که در تعدادی از شهر‌ها توزیع شده بود، جمع‌آوری شدند.

ناآرامی‌های کشمیر در پی کشته شدن «برهان وانی» از فرماندهان جوان کشمیر رخ داد. این اتفاق هشتم ژوئیه در جریان درگیری و تبادل آتش با نیروهای دولتی رخ داد. معترضان هفته گذشته به برخی از ایست‌های پلیس حمله کردند و خودروهای آن‌ها را به آتش کشیدند و سنگ به کمپ‌های نظامیان پرتاب کردند. در این منطقه حدود ۵۰۰ هزار سرباز هندی مستقر است.

به گزارش سایت kashmirobserver تا کنون در این درگیری‌ها ۴۵ تن کشته و بیش از ۳۰۰۰ تن زخمی شده‌اند.

بیشتر زخمی‌های این حادثه از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و گفته می‌شود استفاده پلیس از گلوله‌های ساچمه‌ای علت نابینایی مردم شده است. و دولت اجازه انتشار گزارش‌های دقیق از صحنه درگیری‌ها را نمی‌دهد و ارسال گزارش‌ها به دلیل کنترل کامل شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز برای مردم بسیار به سختی انجام می‌شود.

نیروهای امنیتی هند روز جمعه هفته گذشته با دریافت اطلاعاتی درخصوص حضور «وانی» در نماز جمعه منطقه «انانتاگ» در ایالت جامو و کشمیر با محاصره منطقه، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.

پلیس برای دستگیری این رهبر جوان حزب المجاهدین که محبوبیت زیادی در بین جوانان کشمیر داشت، ۱۵ هزار دلار جایزه تعیین کرده بود.

پلیس کشمیر برای کنترل اوضاع از روز شنبه ممنوعیت رفت و آمد و تجمع در شهرهای سرینگر، پولواما، انانتیگ، شوپیان، کوپوارا و کولگام به مرحله اجرا گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، سازمان ملل و جهان اسلام با محکوم کردن خشونت نیروی امنیتی هند علیه مردم کشمیر ابراز نگرانی کرده‌اند و سازمان‌های دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل خواستار توقف کشتار مسلمانان در این منطقه شده‌اند.

………….
پایان پیام/