گروه : عمومی » لرستان
ساعت : ۰:۳۴
شناسه : 32358
تاریخ : ۳۰ تیر ۱۳۹۵
عوامل آتش سوزی جنگل ها شناسایی و تحویل مراجع قضایی شوند/کوهدشت بحرانی ترین منطقه استان لرستان عوامل آتش سوزی جنگل ها شناسایی و تحویل مراجع قضایی شوند/کوهدشت بحرانی ترین منطقه استان لرستان

رضا آریایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عامل بیش از 90 درصد آتش سوزی های لرستان انسانی بوده که تاکنون برخورد چندانی با متخلفان صورت نگرفته است.

رضا آريايي بحران لرستانبه گزارش «کانون سبحان»؛ رضا آریایی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: عامل بیش از 90 درصد آتش سوزی های لرستان انسانی بوده که تاکنون برخورد چندانی با متخلفان صورت نگرفته است.
وی اظهارداشت: فرمانداری ها و نیروی انتظامی باید پیگیر شناسایی و دستگیری این افراد باشند چراکه نتیجه عملکرد متخلفان، تخریب و یا از دست رفتن سرمایه ملی است.
وی با تاکید بر مجازات افراد خاطی ادامه داد: از سال های 86 تا 94 ، 17 هزار هکتار جنگل و مرتع استان طی 936 فقره آتش سوزی از بین رفته است.
آریایی افزود: 110 نقطه شامل، 17 نقطه بحرانی در کوهدشت، 14 نقطه در پلدختر، 13 مکان در خرم آباد، 11 منطقه در بروجرد، 9 نقطه در دورود، هشت نقطه در نورآباد، هفت نقطه در ازنا و در شهرهای الیگودرز و الشتر هرکدام 10 نقطه بحرانی شناسایی شده است.
به گفته وی بنا بر آمار منابع طبیعی و آبخیزداری استان، طی پنج سال گذشته سال 90 بیشترین اراضی جنگل و مرتع لرستان با شش هزار و 842 هکتار مساحت دچار آتش سوزی شد.
43 درصد مساحت استان جنگل، 25 درصد اراضی زراعی و 32 درصد مرتع بوده و بیشترین و کمترین اراضی ملی به ترتیب با 457 هزار و 730 هکتار در الیگودرز و 65 هزار و 604 هکتار در ازنا واقع شده است.
گفتنی است سالانه به طور متوسط دو هزار و 600 هکتار اراضی جنگلی و مرتع استان دچار حریق می شود.