گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۸:۲۵
شناسه : 32626
تاریخ : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
انتشار کتاب «استراتژی اخلاق انتظار» اثر پژوهشگر کوهدشتی انتشار کتاب «استراتژی اخلاق انتظار» اثر پژوهشگر کوهدشتی

به گزارش «کانون سبحان»؛ کتاب «استراتژی اخلاق انتظار» اثر حجت الإسلام والمسلمین دکتر بهروز محمدی منفرد در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد. نگرش خوش­بینانه به آینده­ای مطلوب و  باور  به سیطره قوه خرد بر جهل و زندگانی اخلاق­مدار و سعادتمندانه بشریت و پیروزی نهائی صالحان، […]

دکتر بهروز محمدیبه گزارش «کانون سبحان»؛ کتاب «استراتژی اخلاق انتظار» اثر حجت الإسلام والمسلمین دکتر بهروز محمدی منفرد در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

نگرش خوش­بینانه به آینده­ای مطلوب و  باور  به سیطره قوه خرد بر جهل و زندگانی اخلاق­مدار و سعادتمندانه بشریت و پیروزی نهائی صالحان، برخوردار از فلسفه­ای جهانی است که با ادبیات و ویژگی‌های مختلف توسط بسیاری از ادیان الهی و غیر الهی صورتبندی شده است. اما سؤال اساسی این است­که برای رسیدن این جامعه مطلوب نیازمند چه راهبردهائی هستیم و این راهبردها به چه نحوی به فرایند ظهور منجی موعود یاری می‌رسانند؟ این نوشتار راهبرد اخلاق انتظار را ـ به عنوان مهم‌ترین استراتژی ـ  برای بسترسازی تشکیل دولت و زندگی اخلاقی آن عصر و در قالب موارد ذیل طراحی می‌کند؛ در مرحله نخست به بررسی انتقادی عوامل تعیین کننده استراتژی اخلاق انتظار ـ یعنی عواملی که ضرورت طراحی این راهبرد را در عصر انتظار بیان می­کنند ـ پرداخته می­شود. در  مرحله دوم مبانی و ارکان جهت‌ساز استراتژی اخلاق انتظار معرفی می­شود که شاکله اساسی مؤلفه­ها و عناصر این راهبرد مبتنی بر آنهاست. در مرحله سوم عناصر و مؤلفه‌های این استراتژی از قبیل منجی­طلبی و امید به گذار از وضعیت نامطلوب اعتبار سنجی می‌شوند و در مرحله پایانی به برخی آثار و پیامدهای تحقق عناصر این راهبرد و عملیاتی شدن آن، از قبیل هویت­بخشی به جامعه منتظر اشاره می‌شود.

انتهای پیام/