گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۹:۳۵
شناسه : 32866
تاریخ : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
آگاه ترین مردم به دین و قرآن رسول خدا(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می باشند. آگاه ترین مردم به دین و قرآن رسول خدا(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می باشند.

به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی مدیر حوزه علمیه کوهدشت در شب شهادت امام صادق (علیه السلام) در جمع مردم نماز گزار مسجد جامع کوهدشت گفت: بعد از پیامبر اکرم(ص) آگاه ترین مردم به دین و قرآن حضرت امیر المومنین(ع) و فرزندان وی می باشند. وی ضمن بیان این نکته که جاهل باید […]

1231

به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی مدیر حوزه علمیه کوهدشت در شب شهادت امام صادق (علیه السلام) در جمع مردم نماز گزار مسجد جامع کوهدشت گفت: بعد از پیامبر اکرم(ص) آگاه ترین مردم به دین و قرآن حضرت امیر المومنین(ع) و فرزندان وی می باشند.

وی ضمن بیان این نکته که جاهل باید تابع عاقل باشد به بیان روایتی از امام صادق (ع) پرداخت و افزود:شخصی به نام حسن مدام در حال سیر و گردش بود روی امام (ع) به او فرمود: والله هرجا بروی علم را نمی یابی ،مگر نزد ما اهل بیت.

حجت الاسلام سبحانی در ادامه بیان داشت:شخصی بنام حکم بود ،دوست داشت همه چیز را بفهمد اما راه را گم نموده بود ،روز امام صادق(ع) به وی فرمود: اگر شرق و غرب را بگردی،به علم واقعی دست پیدا نخواهی کرد ،مگر در نزد ما اهل بیت که خانه ما محل نزول جبرئیل است و حتی آثار آمدن جبرئیل هم چنان معلوم است.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه افزود:امم صادق(ع)به اعتراف همه دوستان و دشمنان ،هیچ مقای بالاتر از ایشان در آن دوران نبوده است.

وی ادامه داد: چهار فرقه اهل سنت رهبرانشان،به طورمستقیم یا غیر مستقیم شاگرد امام صادق(ع) بوده اند،ولی آمدند این طور جلو امام خود ایستادند و فرقه هایی تشکیل داند.

 مدیر حوزه علمیه کوهدشت گفت: اهل بیت هر خانه ای به مسائل آن خانه آشنا تر است تا غریبه ها،و آگاه ترین مردم به دین و قرآن رسول خدا همین اهل بیت سول الله (ص) می باشند.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن انتقاد از بی بصیرتی برخی از خواص در زمان امام صادق(ع) و ایستادن مقابل امام زمان خود اظهار داشت: بستن در خانه اهل بیت و ایستادن در مقابل آنان مصیبتی بس عظیم است.

وی در پایان افزود: ریشه این مسئله از آن زمان هم چنان باقی است ،این مسئله موجب تفرقه بین مسلمانان شده و مسلمان به را جنگ مسلمان کشانده است ،که در این بین دشمنان حاضر اسلام آمریکا و اسرائیل خوشحال کرده است..