گروه : عمومی » لرستان
ساعت : ۰:۰۳
شناسه : 32877
تاریخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
رومشگان چشم انتظار مسافر گمنام است. رومشگان چشم انتظار مسافر گمنام است.

مردم رومشگان از بی‌توجهی مسئولان و عدم پیگیری برای تشییع پیکر شهدای گمنام و ساخت یادمان در این شهرستان گلایه‌مندند. به گزارش«کانون سبحان»؛به نقل از رومشکان خبر نخستین بار سال ۷۴ بود که پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی به خاک سپرده شد و یک حرکت اصیل و تاثیرگذار فرهنگی در کشور کلید زده […]

مردم رومشگان از بی‌توجهی مسئولان و عدم پیگیری برای تشییع پیکر شهدای گمنام و ساخت یادمان در این شهرستان گلایه‌مندند.

به گزارش«کانون سبحان»؛به نقل از رومشکان خبر نخستین بار سال ۷۴ بود که پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی به خاک سپرده شد و یک حرکت اصیل و تاثیرگذار فرهنگی در کشور کلید زده شد.

کم کم این رسم خوشایند به دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی، آموزش و تحقیقاتی هم کشیده شد و دلیل آن تقاضاهای مختلف مردم و مسئولین برای نزدیکی به مزار شهدای گمنام است که برایشان منشأ خیر و برکت محسوب می‌شود.

سازمان صدا و سیما، مجتمع «UCF» اصفهان، مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، راکتور آب سنگین اراک، بازار تهران، تپه نورالشهدای کلکچال، باغ موزه دفاع مقدس، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه شهید بهشتی، فرهنگسراها، بوستان‌ها، پادگان‌ها، ارگان‌های نظامی کشور از جمله نهادهایی است که در طول ۱۹ سال گذشته میزبان پیکر مطهر شهدای گمنامی شدند که بعد از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، پیکرشان در تفحص کشف می‌شود.

1 (4)

حضور پیکر مطهر شهدای گمنام  شهرها و روستاهای استان لرستان را متبرک کرده است اما متاسفانه شهرستان رومشگان از نعمت حضور شهدا گمنام بی بهره مانده است.
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبر چند موضوع می‌تواند در معنویت مردم تاثیرگذار باشد یکی موضوع تدفین و تشییع شهدا و دیگری مسئله اردوهای راهیان نور است  و ما انتظار داریم تا با پیگیری مسئولین  رومشگان مردم خونگرم و انقلابی این شهرستان نیز از داشتن این نعمت بزرگ بهرمند شوند.
ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم، جوانان و نوجوانان ما حق دارند تا از نزدیک هم صحبت این مردان خداباشند.
در سالهای گذشته بارها مردم فهیم و ولایت مدار شهرستان از مسئولین درخواست نموده ایم تا با پیگیری این مهم راه را برای حضور پیکر شهدای گمنام هموار کنند اما تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی آنان انجام نشده است.

1 (1)
یکی دیگر از شهروندان شهرستان رومشگان در یکی از کانالهای تلگرام یابیان داشتند: سلام مسولین محترم امروز دیکه در تمام حتی بخش های استان ۲۱ شهر لرستان شهدای عزیز گمنام دفن شده ولی این سرزمین رومشکان که   از این میزمانی محروم است هرکجا شهدا باشند برکت ومعنویت هست درخواست میکنم به این خواسته عمومی را پیگیری نمایید  وبهترین مکان برای دفن شهدای گمنام ورودی شهر چغابل از جاده تنک بره ونزدیک تپه باستانی است ووسط میدان دفن شوند ومیدان هم را بنام شهدای گمنام بنامند وشهرداری هم یک یادمان زیبا برا شهدا بسازد

1 (2)

 و مخاطبی دیگر که درد دل خوبی به خبرنگار ما گفت بیان داشتند:به بیان این مطلب که دلم به حال شهرستان رومشگان می سوزد، گفت: وقتی به مهمانان نوروزی می گفتیم که رومشگان شهید گمنام ندارد برایشان سخت بود باور این مطلب که مسئولین  شهرستانی با این  مردم خونگرم،انقلابی و ولایت مدار هنوز کاری برای ساخت محلی به عنوان  تپه الشهدا و یا  تشییع پیکر شهدای گمنام و ساخت  یادمان انجام نداده اند.
وی ادامه داد: ما جوانان و مسئولان برای رسیدن به این هدف بزرگ عزمان را باید جزم کنیم، بعد ببینید شهدا چطور جوانان را جذب می کنند.
مزار مطهر شهدای گمنام قبل از هر چیز زیارتگاه و خلوتگاه پدران و مادرانی است که فراق یار، زودتر از گذر عمر رنگ سپیدی بر سر و رویشان نشانده است و محلی است برای خانواده های شهدای مفقودالاثر تا به یاد شهید عزیز خود، پیوسته بر مزار شهدای گمنام رفته و حرفهایی را که شاید نمی توانند به ما بگویند به آنان گفته و با درد و دل سبک شوند.
اگر مردم و مسئولان شهرستان با همبستگی کامل پیگیر زمینه سازی برای میزبانی از شهدای گمنام باشند به لطف خداوند و عنایت شهدای گمنام، به زودی این آرزوی دیرینه ما محقق خواهد شد.

 1 (3)