گروه : عمومی » لرستان
ساعت : ۰:۵۲
شناسه : 33027
تاریخ : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
برگزاری اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان رومشکان برگزاری اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان رومشکان

به گزارش«کانون سبحان»؛ به نقل از  روابط عمومی فرمانداری رومشکان اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان رومشکان امروز چهارشنبه مورخ 13/05/95 رأس ساعت 10 صبح به ریاست فرماندار و با حضور سیف مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان، اعضای شورای تأمین شهرستان و سایر اعضای شورا در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید. […]

فرماندار رومشکان

به گزارش«کانون سبحان»؛ به نقل از  روابط عمومی فرمانداری رومشکان اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان رومشکان امروز چهارشنبه مورخ 13/05/95 رأس ساعت 10 صبح به ریاست فرماندار و با حضور سیف مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان، اعضای شورای تأمین شهرستان و سایر اعضای شورا در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید.

در این جلسه محمدی نژاد فرماندار رومشکان پدافند غیر عامل را نوعی دفاع غیر نظامی عنوان نمود که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و زیرساختهای حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی جلوگیری کرد.

فرماندار برگزاری جلسات منظم این شورا امری ضروری دانست و افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برقراری امنیت است و زمانی به اهمیت بیشتر امنیت که ثمره خون شهدا و از برکات انقلاب و امام راحل (ره) است پی می بریم که به ناامنی های حاشیه کشورمان نگاه کنیم و ما باید قدردان این امنیت باشیم.   

محمدی نژاد در ادامه بر توجه به پدافند غیر عامل و تعریف زیرساختهای شهرستان بر مبنای اصول شورا تأکید نمود و گفت: با توجه به نوپا بودن شهرستان رومشکان، اعمال سیاستهای این شورا در بازنگری و تعریف زیرساختها و تأسیسات این شهرستان بیشتر از نقاط همجوار باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار در ادامه یکی از کارگروههای مهم شورای پدافند غیر عامل را «کارگروه سایبری» عنوان نمود و اظهار داشت: امروزه دشمنان ما با بهره گیری از تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته خود در صدد ضربه زدن به نظام هستند و با استفاده از ظرفیت شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، اینترنت و تجهیزات هوشمند خانواده های ایرانی و قشر جوان کشور را مورد هدف قرار داده و آسیبهای اجتماعی ناشی از استفاده غیر صحیح از فن آوریهای نوین در زندگی روزمره جوانان و از هم پاشیدگی خانواده ها کاملاً مشهود است.

ایشان در پایان سخنان خود به هتاکی اخیر و اهانت به قوم لک اشاره کرد و گفت: قوم لک دارای ریشه تاریخی و از اصیل ترین اقوام ایرانی است، توهین این خواننده زیرزمینی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، مراجع ذی صلاح و دستگاه قضا باید با این هتاک به شدت برخورد نمایند و او را به سزای عملش برسانند.  

در ادامه جلسه سیف مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان ضمن تعریف پدافند غیر عامل و تشریح حوزه های کاری آن بیان داشت: برای این شورا 11 کارگروه و زیر مجموعه تعریف شده که اخیراً بنا به فرموده مقام معظم رهبری «کارگروه پدافند اقتصادی» هم به آن اضافه شد. وی ادامه داد: ریاست شورای پدافند استان، استاندار و در شهرستان فرماندار است که بنابه تخصص و حوزه کاری هر کارگروه ریاست آن  کارگروه را منصوب می نماید.  

سیف در پایان یکی از ملاکهای ارزیابی مدیران را حضور فعال و عملکرد آنان در حوزه پدافند غیر عامل عنوان نمود و افزود: از همه اعضاء می خواهیم که در جلسات حضور فعالی داشته باشند و گزارشات عملکرد هر کارگروه را بصورت مستمر به آقای فرماندار و شورای پدافند غیر عامل استان انعکاس دهند.