گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۶:۵۷
شناسه : 33481
تاریخ : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/ گلایه های کاتب قرآن کوهدشتی از مسئولین/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/ گلایه های کاتب قرآن کوهدشتی از مسئولین/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از  خبرگزاری بسیج از لرستان،یاسر زال پور بسیجی هنرمند شهرستان کوهدشت کتاب شریف قرآن را در قالبی منحصر به فرد در دنیای اسلام کتابت کرده است . زالپور در گفتگو با بسیج گفت: این قرآن طوری کتابت شده که صفحات آن از لحاظ ترکیب با هم فرق دارند و تمام صفحات […]

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از  خبرگزاری بسیج از لرستان،یاسر زال پور بسیجی هنرمند شهرستان کوهدشت کتاب شریف قرآن را در قالبی منحصر به فرد در دنیای اسلام کتابت کرده است .

زالپور در گفتگو با بسیج گفت: این قرآن طوری کتابت شده که صفحات آن از لحاظ ترکیب با هم فرق دارند و تمام صفحات آن با آب طلا تذهیب شده است و تا کنون 90 میلیون تومان هزینه داشته است .

کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان

این هنرمند کوهدشتی با بیان اینکه در مدت یک سال روزانه 15 ساعت زمان را برای کتابت کلام خدا اختصاص داده ام افزود:این اثر به خط شکسته در 300 صفحه در ابعاد 35*50 کتابت شده است.

کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان

وی از با ابراز گلایه مندی خود از بی مهری و بی تفاوتی مسئولین شهرستان کوهدشت و استان لرستان  گفت: من دارای شغل و کار درآمد زایی نیستم و تنها با کمک مسئولان و ارگانهای دولتی می توانم این اثر را به سرانجام برسانم .

زالپور افزود: آز آنجا که برای فقر فرهنگی باید کار فرهنگی انجام داد من نیز قصد داشتم که با این حرکت یک کار تاثیر گزار انجام دهم  که متاسفانه  با بی توجهی مسئولان  این کار امکان پذیر نیست .

کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان

وی در ادامه با انتقاد از اداره اوقاف شهرستان گفت: علی رغم قول مساعد مسئولان استانی  اوقاف و اینکه برنامه  این اداره حمایت از چنین طرح هایی است متاسفانه اداره اوقاف تمام بی توجهی خود را نثار این کتاب آسمانی نموده است.

زالپور اظار داشت: به خاطر  اینکه جوابگوی هزینه تذهیب کاری این اثر باشم  کمپینی را در فضای مجازی ایجاد نموده ام که متاسفانه استقبال کمی از این کمپین شده است  و موفقیتی حاصل نشده است .
وی با بیان اینکه  مجبورم این اثر را به استان دیگری منتقل نمایم  تا جوابگوی  هزینه آن باشم گفت: استاندار قول داده که 10 میلیون به این اثر کمک نماید که تا کنون عملی نشده است و حتی مسئولین دفتر استانداری اجازه ملاقات با استاندار را ندادند.

زالپور به کمکهایی که به او شده اشاره شاره کرد و افزود: تا کنون فقط 10 میلیون تومان از طرف سردار عبداللهی  فرمانده قرارگاه خاتم به این اثر هدیه شده است و مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز 2 میلیون تومان کمک کرده است که جای تقدیر دارد .
کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان
این هنرمند کوهدشتی گفت : اوقاف حتی حاضر نیست که مکانی را  برای بازدید مردم از این قرآن در امامزاده محمد کوهدشت جانمایی کند چراکه مطمئننا مردم با دیدن این اثر با اهدا نذورات خود کمک فراوانی به آن خواهند کرد و اوقاف از این طریق در آمد زیادی کسب می کند که بخشی از آن را می تواند صرف کتابت مصحف شریف نماید .

گفتنی است کار کتابت اثر هنری و ارزشمند یاسر زالپور هم اکنون به پایان رسیده و این اثر در منزل نگهداری می شود.

کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان

انتهای پیام/ف