گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۷:۳۰
شناسه : 33547
تاریخ : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
نجومی ها بخوانند! نجومی ها بخوانند!

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد شیخ مفید نقل می کند امام علی(ع) بعد از پایان جنگ جمل سخنرانی کردند و فرمودند: چه عیب و ایرادی در من سراغ داشتید که با من جنگیدید؟ طلحه و زبیر از من چه […]

سید صادق محمدی وفایی

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد
شیخ مفید نقل می کند امام علی(ع) بعد از پایان جنگ جمل سخنرانی کردند و فرمودند: چه عیب و ایرادی در من سراغ داشتید که با من جنگیدید؟ طلحه و زبیر از من چه می‌خواستند؟ همه شنیدیم که آنها طمع در یک حکومت منطقه‌ای را داشتند.

آن حضرت به کیسه‌ای که در دست داشت اشاره کرد«و اشار الی صره» و فرمودند: به خدا قسم این خرجی سهم خودم هست و از بیت‌المال شما نیست.

«و اشار الی قمیصه» به پیراهنش اشاره کردند و فرمودند: به خدا قسم این پیراهن را «و الله انهما لمن غزل اهلی» خانواده من از مدینه آوردند و دست بافت خودشان است.

من چیزی از بیت‌المال شما برنداشتم. جرم و اشکال من چیست؟

«هَذِهِ وَ رِحْلَتِي وَ رَاحِلَتِي هَا هِيَ فَإِنْ أَنَا خَرَجْتُ مِنْ بِلادِكُمْ بِغَيْرِ مَا دَخَلْتُ فَإِنَّنِي مِنَ الْخَائِنِينَ‏»

روزی که به خلافت رسیدم، درآمد امروز مرا ببینید، این کل زندگی من است. این مرکب سواری من است و این هم زاد و توشه خانه من است. اگر روزی رفتم، به این اضافه شد من به شما خیانت کردم.»

این است حال و روز امامی که بر خاورمیانه حکومت می‌کرد. او بر خاورمیانه حکومت می کرد و این بوده است حال و روز حقوقش! ای کاش آنان که به تعبیر جناب جهانگیری از ذخیره های انقلاب اسلامی به شمار میروند ، این گفتار از امام علی (ع) را ورد زبان و سرلوحه ی کردارشان قرار دهند.