گروه : عمومی » گزارش تصویری » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۱:۰۲
شناسه : 33645
تاریخ : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
تجلیل از خبرنگاران و نشست خبری فرماندار رومشکان/ از مشکلات شهری و صنایع تا حواشی انتخابات ۷ اسفند تجلیل از خبرنگاران و نشست خبری فرماندار رومشکان/ از مشکلات شهری و صنایع تا حواشی انتخابات ۷ اسفند

به گزارش «کانون سبحان»؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و نشست خبری فرماندار شهرستان رومشکان برگزار شد. فرماندار رومشکان در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد شهدای خبرنگار شهیدان حیدریان و صارمی گفت: امیدواریم در سال های آینده چنانچه توفیق ادامه خدمت بود، بتوانیم لوح تقدیر از منتقدین منصف را به […]

http://kashkan.ir/wp-content/uploads/2016/08/DSC_2936-1024x683.jpg

به گزارش «کانون سبحان»؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و نشست خبری فرماندار شهرستان رومشکان برگزار شد.

فرماندار رومشکان در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد شهدای خبرنگار شهیدان حیدریان و صارمی گفت: امیدواریم در سال های آینده چنانچه توفیق ادامه خدمت بود، بتوانیم لوح تقدیر از منتقدین منصف را به آن ها اعطا نمائیم. مردم پشت پرده زحمات خبرنگاران را نمی بینند و این مسأله باید دیده شده و به مردم منعکس شود.

وی گفت: باید جایگاه رفیع خبرنگاران مشخص شده و تعریف شود و اینگونه نباشد که هر شخصی با یک گوشی موبایل خود را خبرنگار قلمداد کند. همچنین نه تنها در روز خبرنگار بلکه در طول سال باید حرمت خبرنگاران مانند دیگر اقشار اجتماع حفظ گردد. خبرنگاران باید از مسئولین جواب بخواهند و پیگیر مشکلات فراوان مردم باشند.

محمد محمدی نژاد ادامه داد: خیلی از مدیران ما نمی دانند کار آن ها با کار خبرنگاران گره خورده است و لازم و ملزوم یکدیگرند. خبرنگاران ما باید از ما بپرسند چرا در طرح پایلوت اقتصادی استان شهرستان ما سهمی ندارد.

وی افزود: متأسفانه نخبگان سیاسی و دانشگاهیان ما همین که به کلان شهرها و پایتخت می روند شهر و دیار خود را فراموش می کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور و سخنان خانم شهره لرستانی و حافظه مطبوعات کشور سید فرید قاسمی در برنامه خندوانه گفت: ما باید در حوزه فرهنگ بیشتر کار کنیم. تا بحث انتخابات می شود شروع می کنیم روی سر و کول هم پریدن. کسانی می آیند طرح و نظریه می دهند اما زود میدان را خالی می کنند. بحث فرهنگ سازی را باید از مهدکودک ها شروع کرد. کاری که در غرب صورت می گیرد.

محمدی نژاد اظهار داشت: در بحث امنیت متأسفانه رسانه ها وضعیت شهرستان های کوهدشت و رومشکان را بد جلوه داده اند.

وی با گریز به بحث انتخابات ۷ اسفند ۹۴ در منطقه گفت: کسانی که تا قبل از انتخابات احساس می شد آمده اند شهر و دیارشان را آباد کنند خیلی زود همه چیز را رها کردند و رفتند. نقد کردن با نق زدن فرق می کند. سه ماه قبل از انتخابات استعفا دادم اما موافقت نشد. وعده ی اواسط فروردین را دادند که با استعفایم موافقت می کنند اما باز نشد.

محمدی نژاد پس از بیان مقدمات فوق پاسخگوی پرسش های خبرنگاران رسانه های رومشکان و خبرنگار پایگاه خبری کشکان بود.

IMG_4187

وی در خصوص ایجاد و توسعه ادارات به موازات تبدیل وضعیت رومشکان از بخش به شهرستان گفت: از ۹۲/۱۱/۱۹ شهرستان رومشکان تأسیس شد. تنها حدود سه ماه دنبال افتتاحیه فرمانداری رومشکان بودیم و زیرساخت های لازم را راه اندازی کردیم. در ابتدا خودمان در فرمانداری جوابگوی همه ی ادارات کل استان بودیم. دومین ارگان شهرستان کمیته امداد بود و بنیاد شهید نیز به صورت نمایندگی فعالیت خود را آغاز کرد. مفتخریم بگوئیم در حال حاضر با وجود همه ی کاستی ها ۲۰ اداره یا نمایندگی مستقل داریم. در خصوص اداره ی ثبت اسناد مکاتبات لازم صورت گرفته و در حال چیدن مقدمات آن هستیم. در بحث دادگستری انتقادات وارد است. حجم پرونده ها زیاد است و حدود ۳۰۰ پرونده در روز به دادگاه می رود. پیگیری هایی شده و می شود و البته قول دادسرا را هم به ما داده اند. اداره ی صنعت و معدن، تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره ی مالیات را هم پیگیری کرده ایم.

DSC_2951-1024x683

فرماندار رومشکان در ارتباط با وضعیت فعلی پروژه ی ذوب آهن آذرپاد رومشکان بیان داشت: ۲۰ هکتار زمین از محل اختیارات استان به این پروژه تخصیص داده شده است. شورای عالی منابع طبیعی نیز باید با واگذاری ۵۰ هکتار دیگر موافقت کند. در ۲۰ هکتار فوق کار تسطیح انجام شده و پیمانکار نیز بنا به دلایلی تغییر کرده است. با شرکت هلدینگ عمران گستر سبلان ۲۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده که هم اکنون این شرکت در پروژه فعال است. وی گفت: با پیمانکار صحبت شده از کارگران بومی استفاده کند. همچنین تمام زیرساخت های لازم برای کار این سرمایه گذار فراهم شده است. همین جا هم اعلام می کنیم برای هر کسی که بخواهد در رومشکان سرمایه گذاری کند همه ی مقدمات و زیرساخت ها را در کمترین زمان ممکن فراهم می کنیم.

DSC_2971-1024x683

محمدی نژاد در ارتباط با مصوبه تخصیص ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب سد سیمره به رومشکان اظهار داشت: تخصیص ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب سد سیمره به شهرستان رومشکان و بخش های کوهنانی و طرهان مصوبه دولت احمدی نژاد است. در حال حاضر می گویند این مصوبه کارشناسی شده نیست و اختلاف سطح داریم. فاصله رومشکان با سد سیمره ۲۵ کیلومتر است. کل حجم آبگیری سد ۶۰۰ میلیون متر مکعب در طول دو سال اخیر بوده است. متأسفانه لابی و فشار سیاسی از داخل استان، استان خوزستان و وزارت نیرو مانع اجرای این مصوبه شده که البته ما اجازه نمی دهیم به سرانجام نرسد. این آب می تواند کمک شایانی به رفع بکاری و بهبود کشاورزی ما بکند.

به هر حال این مصوبه نیز مانند سد معشوره در حال حاضر باید در شورای عالی آب مطرح شده و در خصوص آن تصمیم گیری شود!

خوشبختانه از زمانی که مهندس بازوند استاندار لرستان پای کار آمده تمام پروژه های استان فعال هستند.

IMG_4212

فرماندار رومشکان در پاسخ به سئوالی در خصوص جمعیت رومشکان و اهمیت آن در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گریزی به حواشی انتخابات ۷ اسفند ۹۴ در این شهرستان زد و برخی حقایق و زوایای پنهان این انتخابات را تشریح کرد.

وی در این ارتباط گفت: جمعیت رومشکان طبق اعلام چند روز پیش ثبت احوال ۴۷۰۵۱ نفر است.

وی پس از اعلام این آمار به یک باره لب به گلایه باز کرد و از حواشی و بداخلاقی های برخی سیاسیون و طرفدارانشان که پس از انتخابات ۷ اسفند ۹۴ علیه نمایندگان دولت در رومشکان به راه انداختند به شدت ابراز ناراحتی کرد.

وی بیان داشت: روز انتخابات ۷ اسفند ۹۴ بر اساس آمار جمعیت مرکز آمار ایران که جمعیت ساکن را شامل می شود به ما تعرفه داده شد. طبق این آمار، واجدین شرایط بالای 35000 نفر بود.

محمدی نژاد افزود: مجموعاً ۲۶۰۰۰ رأی به کاندیداهای خبرگان و ۲۹۰۰۰ رأی به کاندیداهای مجلس داده شد. ما در تمام حوزه ها ساعت ۸/۳۰ صبح به موقع رأی گیری را شروع کردیم حتی در رماوند که دورترین نقطه ما بود. ما تا ساع ۱۵ عصر سر حوزه ها بودیم. بعد از ناهار در ساعت ۱۴/۳۰ از صندوق ها با ما تماس گرفته و گزارش می دادند. در برخی روستاها رأی گیری ساعت ۱۲ و یک بعد از ظهر تمام شد چون تمام رأی دهندگان آراء خود را به صندوق انداخته بودند.

DSC_2940-1024x683

فرماندار رومشکان گفت: ساعت ۴ بعد از ظهر از برخی صندوق ها برای تعرفه به ما فشار آوردند و ما ساعت چهار و ربع بعد از ظهر به صورت قطره چکانی مجموعاً ۹۰۰ و خورده ای تعرفه را بین صندوق ها توزیع کردیم. نماینده ی مستقیم شورای نگهبان کشور ناظر این موارد بوده است همچنین بازرسان ویژه بر کارها نظارت و اشراف کامل داشته اند.

وی پایان رأی گیری در شهر چغابل را تا بعد از ساعت ۱۸ عصر عنوان کرد و افزود: در سه حوزه رأی گیری درگیری داشتیم و با مراجعه به این حوزه ها مشکلات برطرف شد.

وی با انتقاد از پخش کلیپ شمارش آراء روی فرش در محیطی شبیه منزل مسکونی گفت: در روستاها آراء باید در کجا شمارش شوند؟! این کلیپ شمارش آراء در یکی از مساجد روستایی ما را نشان می دهد و منزل مسکونی نبوده است البته اگر مسجد در آن روستا نبود طبیعتاً شمارش آراء ممکن بود در حضور عوامل صندوق و بازرسین در یکی از منازل صورت گیرد.

وی در پایان این بخش بیان داشت: هدف از این حاشیه سازی ها و سناریو پردازی ها فقط ابطال انتخابات بود. ابطالی که ممکن بود به قتل و کشتار منجر شود که با تدبیر نیروهای امنیتی و نظامی خوشبختانه کنترل شد. به عنوان مثال در سراب هاشم بگ صندوق شکسته شد و آرا باطل شد اما آقایان از آن فیلم گرفتند و حرف درآوردند!

محمد محمدی نژاد در خصوص وضعیت تاکسیرانی رومشکان گفت: سازمان پایانه های استان جلوی کار را گرفته است. درخواست ۲۰ تاکسی دادیم که با ۱۵ مورد آن موافقت شده است.

در بحث اینترنت، مشکل اینترنت پرسرعت موبایل از طریق مخابرات شهرستان در حال پیگیری است و ان شاء اله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

در خصوص مطالبات کشاورزان عزیز نیز، شکر خدا سال پربرکتی را داشتیم. جو باید در بورس به فروش برسد و مطالبات پس از آن به کشاورزان داده شود اما پول گندم با پیگیری های استاندار محترم به زودی پرداخت می شود.

فرماندار رومشکان در بخش بهداشت این شهرستان توضیح داد: سال گذشته امکاناتی دریافت کردیم از پزشک گرفته تا اعتبارات، پرستار و درمانگاه. در خصوص بیمارستان نیز زمین آن توسط مردم شریف رومشکان اهدا شده است. ۱۰ درمانگاه و مرکز بهدشتی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در استان از جمله رومشکان ایجاد می شود. و  از ۱۲۰۰ تخت که قول آن در سفر وزیر بهداشت به استان  داده شد سهمی برای ما هم در نظر گرفته خواهد شد.
همچنین در حال حاضر داروخانه دوم در رومشکان راه اندازی شده است.

در بخش برق و گاز، مشکل برق و گاز در تمام روستاها حل شده و ما اولین شهرستان سبز رومشکان هستیم که هیچ روستای بدون گازی نداریم.

همچنین مشکل آب آشامیدنی اکثر روستاهایمان با حفر چند حلقه چاه آهکی در حال برطرف شدن است.

در پایان این مراسم فرماندار رومشکان از خبرنگاران فعال شهرستان رومشکان و به دلیل پوشش خوب اخبار حوزه ی رومشکان به طور ویژه از مدیرمسئول پایگاه خبری کشکان تقدیر نمود.

DSC_3065-1024x683

منبع: کشکان

گزارش: مهدی دوست محمدی

عکس ها: مهدی دوست محمدی – علی اصغر سوری و حسن امرایی