گروه : اخبار مهم » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۲:۰۵
شناسه : 34063
تاریخ : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
برگزاری اولین سالگرد ارتحال شیخ علی آل کاظمی در قم+تصاویر برگزاری اولین سالگرد ارتحال شیخ علی آل کاظمی در قم+تصاویر

به گزارش«کانون سبحان»؛  حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق عصر پنج شنبه (۲۸ مرداد)درمراسم اولین سالگرد مرحوم حجت­ الاسلام و المسلمین علی ­آل کاظمی، که با حضور گسترده، علما، شخسیت های حوزوی، مسئولان استان لرستان از جمله نمایندگان مردم  این استان در مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، به ابعاد شخصیت اخلاقی، عرفانی، علمی و […]

2016-08-19_120551

به گزارش«کانون سبحان»؛  حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق عصر پنج شنبه (۲۸ مرداد)درمراسم اولین سالگرد مرحوم حجت­ الاسلام و المسلمین علی ­آل کاظمی، که با حضور گسترده، علما، شخسیت های حوزوی، مسئولان استان لرستان از جمله نمایندگان مردم  این استان در مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، به ابعاد شخصیت اخلاقی، عرفانی، علمی و مبارزاتی  این عالم اشاره کرد و گفت: مرحوم حجت­ الاسلام و المسلمین علی ­آل کاظمی دارای خصوصیات و کمالات زیادی بود و با تجلی دادن ویژگی ملکوتی در خود، انسان کاملی شد.

سخنران این مراسم با بیان این که از جمله خصوصیت آن عالم فقید، اصالت خانوادگی بود، ابراز داشت: پدر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آل کاظمی، یکی از علما و فقیهان زمان خود بود که از لحاظ تباری متصل به بزرگان و فقیهانی چون میرزای نائینی و عارفی چون قاضی بود.

وی اظهار داشت: زمانی که والد آن مرحوم، دارای اوصافی چون عالم، فقیه و عارف، مبارز، مجاهد و انقلابی، پناه دهنده یاران انقلابی همچون نواب صفوی و از نسل بزرگان و فقیهان و عارفان به نام باشد، خود آن بزرگان نیز تربیت کننده عارفان و فقیهان بزرگ و تاثیر گذار در اسلام و حوزه می باشند؛ باید از نسل او  فرزندی چون شیخ علی آل کاظمی تربیت شود و همانند پدر مرحوم خود دارای برجستگی های علمی، اخلاقی و عرفانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مطلق با بیان اینکه لازم است انسان برای به کمال رسیدن همه خصوصیات مانند تقوا، علم، عمل را یک جا در خود تجلی دهد تا نمونه شخص انسان کامل باشد، ابراز داشت: آن مرحوم، سعی کرد همانند والد مکرمشان، همه خصوصیات انسان کامل را در خودتجلی دهد و دلیل این سخن، تاثیر رفتار  او برجوانان، نوع تربیت و اخلاق و بزرگ منشی و اعمال و رفتارش با دیگران و موضع گیری ها، شجاعت و عبادت و حضور در عرصه سیاست، دشمن شناسی، انقلابی بودن بود.

سخنران این مراسم  با بیان این که مونه انسان کامل حضرت علی(ع) و ائمه طاهرین(ع) هستند، بدین معنا که در عبادت، عرفان و دفاع از دین و علم و تهجد  همه را یک جا در خود تجلی دادند  ابراز داشت: انسانهای­ کامل و به کمال رسیده، از دشمن نمی ترسند، طوری زندگی می کنند که الگوی دیگران باشند و  رفتار و سخنی می گویند که همه از آنها پند گیرند و روش آنها را در زندگی خود به اجرا در بیاوردند تا به سعادت برسند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مطلق دشمن شناسی، مبارزه، عرفان و تقوا و معرفت به خدا و سالک بودن، خدمت به خلق و جامعه، تلاش برای تربیت شاگردان مکتب فقه جعفری(ع) و نشر معارف آل محمد(ص) را از دیگر ویژگی های مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آل کاظمی برشمرد.

وی گفت: آن مرحوم وقتی در منصب  نمایندگی و خدمت گزاری مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، بهترین خدمت را به مردم لرستان کرد، زمانی که در مسند امام جمعه بود،در عین حال که مردم را دعوت به تقوا می کرد، خود نیز اهل تقوا و سلوک عملی بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مطلق با بیان این که این عالم ربانی مجسمه تقوا بود و در مدت زمان عمر پر برکت خود در مسندهای مختلف، سعی کرد وابسته و دل بسته به دنیا نباشد ابراز داشت: مرحوم آل کاظمی،فردی صدیق، مبارز، دارای روحیه حماسی بود و  دل بسته به مقام دنیا نبود ؛‌چرا که تربیت شده پدری عارف و فقیه بود.

وی افزود: او نویسنده و مفسر آیات قرآن بود و  آثار پر برکتی را به یادگار گذاشت که بعضی از این آثار منتشر و بعضی منتشر نشده، این خصوصیات باعث شد که مردم احترام خاصی برای این عالم ربانی و مفسر قرآن قائل شوند و حتی بعد از فوت هم  از ایشان به نیکی یاد کنند.

منبع: خبر­گزاری «حوزه»

اولین سالگرد ارتحال شیخ علی آل کاظمی در قم (1) اولین سالگرد ارتحال شیخ علی آل کاظمی در قم (2) اولین سالگرد ارتحال شیخ علی آل کاظمی در قم (3)