گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۱۶:۰۹
شناسه : 34078
تاریخ : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
تخلیه آب های زیر زمینی کوهدشت تهدید جدی برای مردم./برخی چاه های عمیق باید پلمپ شوند! تخلیه آب های زیر زمینی کوهدشت تهدید جدی برای مردم./برخی چاه های عمیق باید پلمپ شوند!

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: علت کم شدن آب های زیرزمینی در این شهرستان مجوزهایی است که در گذشته برای حفرچاه عمیق صادر می شده است.

امام جمعه موقت کوهدشت

به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در خطبه های نماز عبادی وسیاسی جمعه کوهدشت با اشاره به 30 مرداد ماه و روز جهانی مسجد افزود: مردم کمک کنند تا هرچه زودتر قسمت جدید مسجد صاحب الزمان (عج) که محل برگزاری نماز جمعه این شهرستان نیز هست تکمیل شود .

وی دیگر مناسبت های هفته پیش رو از جمله روز بزرگداشت ابن سینا و شهادت شهید اندرزگو را گرامی داشت و گفتهمچنین چهارشنبه ۳تیرماه روز تلخ اشغال سرزمین ایران درسال ۱۳۲۰وبرداشتن پادشاه ایران است.

امام جمعه موقت کوهدشت در ادامه خطبه ها به موضوع کم آبی در کوهدشت اشاره کرد و افزود: متاسفانه به علت عدم مدیریت صحیح آبهای زیر زمینی هدر می رود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه علت کم شدن آب های زیرزمینی را در این شهرستان مجوزهایی دانست که در گذشته برای حفرچاه عمیق صادر می شده است و اظهار داشت: خروج بی مورد آبهای زیرزمینی ،مصرف غیر متعارف درکشاورزی و کشت محصولات آبدوستی همچون ذرت از جمله عوامل بحران آب کوهدشت است.

وی گفت:وجود ۳۷۵ هزار چاه غیر قانونی درکشور موجب نابودی هفتاد وپنج درصد آبهای زیرزمینی شده است.

امام جمعه موقت کوهدشت کم آبی را تهدید جدی برای حضور مردم در کوهدشت عنوان کرد و افزود:شاید چندسال آینده در این شهر حتی آب آشامیدنی هم نباشد و مردم مجبور به کوچ شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی به مسئولین تذکر داد که فکری برای بحران کم آبی کنند وادامه داد:باید چاه های عمیقی که آب را از زیر زمین تخلیه می کنند هرچه سریع تر پلمپ شوند.

شایان ذکر است سخنران قبل از خطبه ها ی این هفته کوهدشت حضرت حجت الاسلام والمسلمین عرفانی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه باقر العلوم کوهدشت بودند .

خبر : آقای کریم خاوری

عکس: حمید آدمی

انتهای پیام/