گروه : عمومی » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۱۹:۰۴
شناسه : 34145
تاریخ : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه جدید تیران و کرون: اختلاس و فیش های نجومی نشانگر کم کاری فرهنگی در جامعه است. امام جمعه جدید تیران و کرون: اختلاس و فیش های نجومی نشانگر کم کاری فرهنگی در جامعه است.

امام جمعه تیران گفت: علت اکثر مشکلات از جمله اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی به خاطر این است که کار فرهنگی انجام نداده‌ایم.

امام جمعه جدید تیران و کرون

به گزارش «کانون سبحان»؛ ،حجت الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد خانه خداست و حضور انسان در آن عبادت است.

وی با اشاره به دستیابی مسلمانان به توفیقات عظیم در مساجد از صدر اسلام تاکنون تصریح کرد: حضور پر شور مردم در مساجد هم از جنبه مادی و هم معنوی سرشار از برکت است که این برکات در دنیا و آخرت انسان تأثیرگذار و ماندنی خواهد بود.

امام جمعه تیران با اشاره به لزوم تشویق فعالان در عرصه مساجد در شهرستان افزود: مساجد شهرستان از حیث استقبال مردم جایگاه مطلوبی را دارند و لازم است که از فعالان در عرصه مساجد به مناسب این روز تقدیر و تشکر به عمل آید.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان این که هیأت امنای مساجد باید به طور مستمر پیگیر مشکلات و کمبودهای مسجد باشند، عنوان کرد: اگر مساجد فعال نباشند مطمئن باشید شبیخون فرهنگی دشمنان به ما خواهد رسید و تنها راه مقابله با این شبیخون فرهنگی حضور مردم و فعالیت فرهنگی در مساجد است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش داشتن هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر با بیان چند نکته از پیام‌های رهبر انقلاب برای دولت مردان قبلی و کنونی تصریح کرد: دولت‌ها باید مردمی باشند و  مسؤولان طمع به دنیا نداشته باشند و مردم مسؤولانی را می‌خواهند که تمام تلاششان برای حل مشکلات و برون رفت از گردنه‌های سخت اقتصادی و تحریم‌ها باشد.

امام جمعه تیران با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به دولت قبل و دولت کنونی برای اجرای سفرهای استانی افزود: سفرهای استانی نمونه‌ای از ارتباط مردم با مسؤولان است که اگر می‌خواهیم مردم در کنار دولت باشند و آن‌ها را حمایت کنند مسؤولان باید بدانند که در قبال مردم مسؤولیت سنگینی را بردوش دارند.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اهمیت مسأله فرهنگی از دید رهبر انقلاب برای نظام تصریح کرد: مسأله فرهنگ آن قدر مهم است که رهبر انقلاب در رابطه با آن این جمله را می‌فرمایند که استقلال فرهنگی از استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی بالاتر است.

وی با بیان این که علت بسیاری  از مشکلات، ازجمله اختلاس و فیش‌های نجومی کم‌کاری فرهنگی است، افزود: علت اکثر این مشکلات به خاطر این است که کار فرهنگی انجام نداده‌ایم و نتوانسته‌ایم مدیران سالم، متخصص، متعهد و پاک دست تربیت کرده تا تحویل جامعه دهیم.

امام جمعه تیران با بیان این که مسأله فرهنگ با اقتصاد کاملاً در هم تنیده و مرتبط است، عنوان کرد: هر چه قدر در مسأله فرهنگ وقت بگذاریم آینده خود، سلامت جامعه و معیشت مردم را تضمین کرده‌ایم.

وی با اشاره به مسأله نفوذ در کلام رهبر انقلاب یادآور شد: مسؤولان و مردم بدانند که دشمن هیچ موقع خیر و صلاح ما را نخواسته و نخواهد داشت و همه مردم به خصوص مسؤولان باید در مقابل نفوذ دشمن هوشیار باشند.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به مسائل اخیر کشور در عرصه بین‌المللی یادآور شد: تشکیل مثلث ارتباط ایران، روسیه و سوریه در مقابله با تروریست‌های تکفیری در منطقه، نوید شکست دشمنان از جمله آمریکا و هم‌پیمانش عربستان سعودی، که با حمایت از تروریست‌های تکفیری و منافقان قصد ایجاد ناامنی در منطقه را دارند به گوش می‌رسد.

منبع: فارس