گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۱:۴۵
شناسه : 35039
تاریخ : ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
دولت و به ویژه وزیر نیرو نمی‌خواهند سهم لرستان را بدهند و فقط زور می‌گویند. دولت و به ویژه وزیر نیرو نمی‌خواهند سهم لرستان را بدهند و فقط زور می‌گویند.

به گزارش «کانون سبحان»؛ به نقل از ایسنا،  الهیار ملکشاهی در جمع خبرنگاران درخصوص تخصیص آب از حوضه کرخه اظهار کرد: در تخصیص آب به لرستان ظلم بسیار فاحشی صورت گرفته چراکه از جمله استان‌هایی است که هم روان‌آب‌های فراوانی دارد و هم در تولید آب بسیار بالاتر از معدل کشور قرار دارد و این […]

%d8%a7%d9%84%d9%87%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c

به گزارش «کانون سبحان»؛ به نقل از ایسنا،  الهیار ملکشاهی در جمع خبرنگاران درخصوص تخصیص آب از حوضه کرخه اظهار کرد: در تخصیص آب به لرستان ظلم بسیار فاحشی صورت گرفته چراکه از جمله استان‌هایی است که هم روان‌آب‌های فراوانی دارد و هم در تولید آب بسیار بالاتر از معدل کشور قرار دارد و این در حالیست که متاسفانه سهم لرستان در تخصیصی که از آب‌های کشور دارد کمتر از 50 درصد معدل کشوری است.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت و به ویژه وزیر نیرو در پیگیری‌هایی که انجام شده نمی‌خواهند سهم لرستان را بدهند و فقط زور می‌گویند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، ازنا و دورود در حوضه دز و عمده سرزمین لرستان در حوضه آبریز کرخه قرار دارد، تخصیص آب از حوضه سرریز کرخه مطالبه عمومی از مجمع نمایندگان بوده و احساس می‌کنم چنانچه نتوانیم این حق را برای مردم استان بگیریم شأن نزولی نمایندگی ما بی‌جهت است که خوشبختانه مهندس بازوند استاندار لرستان در این رابطه موضع‌گیری خوبی داشته‌اند.

وی یادآور شد: متأسفانه در برخی از تخصیص‌های مسلم،لرستان نادیده گرفته شده است به گونه‌ای که حتی در تخصیص‌هایی که داشتیم به عنوان مثال چند سد در لرستان و خرم‌آباد از سوی وزارت نیرو متوقف و یا تعدیل شدند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان با بیان اینکه شدیداً به دنبال این مهم هستیم و اصلی‌ترین رسالتم در این دوره از نمایندگی مردم احقاق حق مردم لرستان در بحث تخصیص آب است، یادآور شد: هم‌اکنون شهرستان پلدختر 18 میلیون مترمکعب تخصیص آب دارد و اگر بتوانیم تخصیص را در این شهرستان به 40 میلیون مترمکعب برسانیم تمام اراضی این شهرستان آبی خواهد شد.

ملکشاهی تصریح کرد: نباید به صورت شهرستانی به لرستان نگریسته شود و تنها تلاش من تقویت کوهدشت باشد بلکه در تحقق آب استان نیازمند همتی عمومی در استان هستیم.

وی یادآور شد: در دوره قبلی 7 نفر از نمایندگان استان به خاطر عدم پرداخت بودجه به استان‌های محروم و عدم رعایت توازن در توزیع تخصیص‌ها برای رفع محرومیت‌ از این استان‌ها استعفا کردیم و این مهم موجب شد ماده 180 در بودجه سال 93 تعبیه شود و اعتبار زیادی از طریق این ماده به استان تخصیص داده شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس بیان کرد: در سال 94، 154 میلیارد تومان در این ردیف برای استان وجود داشت که متأسفانه دولت باز به لرستان و استان‌های محروم ظلم کرد و حتی یک ریال از ردیف 180 را پرداخت نکرد و در سال 95 نیز این ردیف وجود دارد که امیدواریم پرداخت شود.

ملکشاهی گفت: درخصوص ماده 180 سال 94 به عنوان مطالبه مردم لرستان حتی اگر لازم باشد به مراجع قضایی به عنوان یک مطالبه پیگیر خواهیم شد تا به حق‌مان برسیم.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: چنانچه دولت بودجه نداشته است باید به تناسب از همه ردیف‌ها کم کند نه اینکه ردیف 180 را صفر و سایر ردیف‌ها را 90 درصد تخصیص دهد.