گروه : اخبار مهم » بین الملل » سیاسی
ساعت : ۳:۰۴
شناسه : 36279
تاریخ : ۱۸ مهر ۱۳۹۵
بمباران کردن مراسم ختمی در صنعا توسط عربستان/ جنایت هولناک سعودی 104 کشته و 550 مجروح برجا گذاشت!+تصاویر بمباران کردن مراسم ختمی در صنعا توسط عربستان/ جنایت هولناک سعودی 104 کشته و 550 مجروح برجا گذاشت!+تصاویر

به گزارش سرویس بین الملل «کانون سبحان»؛، جنگنده‌های عربستان به محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن حمله کردند. پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، گزارش داد در این حمله یکی از سالن‌های بزرگ برگزاری مراسم در صنعا هدف دو حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت در حالی که مراسم ختم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور […]

به گزارش سرویس بین الملل «کانون سبحان»؛، جنگنده‌های عربستان به محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن حمله کردند.

پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، گزارش داد در این حمله یکی از سالن‌های بزرگ برگزاری مراسم در صنعا هدف دو حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت در حالی که مراسم ختم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن و مدیر دفتر «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن ، در این سالن در حال برگزاری بوده است.

بر اساس این خبر ده‌ها تن در این حمله کشته و زخمی شده‌اند و شماری از مسئولان بلندپایه یمنی نیز در میان قربانیان بوده‌اند، برخی منابع اعلام کرده‌اند «عبد القادر هلال» شهردار صنعا در میان کشته شده‌ها بوده است.

پایگاه خبری «عربی24»، که از حامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به شمار می‌رود گزارش داده تا کنون «علی الجائفی» فرمانده نظامی وابسته به انصار الله و «علی الحمزی» فرمانده گردان 63 انصار الله در این حمله کشته شده‌اند. بر اساس این خبر جلال الرویشان که جنگنده‌های سعودی به مراسم ختم پدرش حمله کرده بودند در این حادثه زخمی شده است.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که بیمارستان‌های صنعا از مردم خواسته‌اند به دلیل شمار بالای قربانیان برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

تمیم الشامی سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: تا کنون حداقل 104 نفر کشته و بیش از 550 نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت ضمن درخواست از مردم برای اهدای خون اعلام کرده که برخی قربانیان این جنایت در آتش سوخته‌اند و شمار زیادی از زخمی‌ها نیز با قطع عضو مواجه شده‌اند.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای از بازگشت جنگنده‌های عربستان به آسمان صنعا خبر داده‌اند در حالی که هنوز عملیات خارج کردن اجساد قربانیان از زیر آوار به پایان نرسیده است.

خبرگزاری «خبر» یمن، گزارش داده که بر اساس آخرین آمارها 700 نفر در حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا کشته و زخمی شده‌اند.

بر اساس آخرین آماری که وزارت بهداشت یمن به صورت رسمی اعلام کرده 144 نفر در این حمله کشته و 527 زخمی شده‌اند؛ به گفته وزارت بهداشت یمن این آمار قربانیانی است که تا کنون به بیمارستا‌ن‌های صنعا اعزام شده‌اند و امکان افزایش قربانیان وجود دارد.

 

 

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های یمنی ممکن است برای برخی از مخاطبان آزار دهنده باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه جنایت‌های عربستان علیه غیرنظامیان در یمن، جنگنده‌های ائتلاف عربی-سعودی منزل فرزندان «شیخ مجاهد ابو شوارب» از رهبران نظامی و قبیله‌ای یمنی در شهر ذیبین در استان عمران را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش منابع محلی خانه شیخ مجاهد 9 بار مورد هدف حمله هوایی عربستان قرار گرفت که چندین کشته و زخمی برجای گذاشته اما تعداد آنها مشخص نیست.

از سوی دیگر شمار زیادی از نظامیان سعودی در حمله موشکی به محل تجمع مزدوران و سرکرده‌های آنها در صرواح کشته شدند.

یک منبع نظامی به شبکه خبری «المسیره»، گفت که «عبدالرب الشدادی» از سرکرده‌های مزدور عربستان به همراه «شایف العامری» و «علی الحمیصی» در این حمله کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ب