گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان » یادداشت
ساعت : ۲۳:۰۳
شناسه : 36810
تاریخ : ۲۴ مهر ۱۳۹۵
خیابان فرمانداری یا بهشت زهرا (س)؟ خیابان فرمانداری یا بهشت زهرا (س)؟

چند سالی است اجتماع مردم ولایت مدار کوهدشت ، در روز عاشورا از بهشت زهرا، به خیابان فرمانداری منتقل شده است.

2016-10-15_230117

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ سیدمحمد صادق محمدی وفایی؛
از حکیمی پرسیدند بهترین و بزرگترین شکار چیست؟ گفت شکار دل مردم است.

چند سالی است اجتماع مردم ولایت مدار کوهدشت ، در روز عاشورا از بهشت زهرا، به خیابان فرمانداری منتقل شده است.تا جایی که من اطلاع دارم مردم از راز و رمز این تصمیم بی خبرند. فقط عالی جنابانی از شهر می دانند ، خیابان فرمانداری به چه جهت برای آن مراسم باشکوه انتخاب شده است.

خرد بنده می گوید در این که آن خیابان قدمگاه بسیاری از مسئولین بوده و خواهد بود ، تردیدی نیست اما همانطور که تجربه نشان داده است و بینش مردم می گوید بهشت زهرای کوهدشت چون شهدا و مومنین بسیاری را در خود جای داده است برای توده های مردم دلربایی های بسیاری دارد.

این مردم در روز عاشورا با این که سرشار از ماتم هستند اما دوست دارندبا امواتشان دیداری تازه کنند و با شهدا عهد و پیمانی جدید ببندند.

این مردم از عمق جان باور دارند که روح امواتشان نظاره گر است و به خیرات بازماندگانشان نیاز دارند. این مردم می دانند سرکشی به قبرستانها ،انسان ساز است، از اینرو جانانه برخلاف تصمیم مسئولین به بهشت زهرا می روند.

به نظر می رسد وقتی امام علی(ع) فرموده اند علاوه بر نماز که ستون دین است، مردم نیز ستون دین هستند و با توجه به این که ظهر روز عاشورا کمترین رفت و آمد ماشینی در خیابان بهشت زهرا وجود دارد ، می توان یک لاین جاده را به عزادارن آن امام مظلوم و یارانش اختصاص داد تا بیش از این شاهد تضاد عملی مردم با تصمیم مسئولین مربوطه نباشیم .

 

انتهای پیام/