گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۴:۱۶
شناسه : 38832
تاریخ : ۰۷ آذر ۱۳۹۵
نبود وقف قرآنی در لرستان/شعار ما ترویج فرهنگ وقف و ترویج فرهنگ قرآن و اهل و بیت است. نبود وقف قرآنی در لرستان/شعار ما ترویج فرهنگ وقف و ترویج فرهنگ قرآن و اهل و بیت است.

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی خاکباز ظهر امروز در همایش وقف و رسانه با تاکید به اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای ایجاد وقف منفعتی می‌توانند تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: دهه وقف از دهه‌های باکرامت و بافضیلت است که برای مبارزه با فقر و جهل به کمک بشریت آمده است. […]

%d8%ae%d8%a7%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b2به گزارش«کانون سبحان» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی خاکباز ظهر امروز در همایش وقف و رسانه با تاکید به اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای ایجاد وقف منفعتی می‌توانند تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: دهه وقف از دهه‌های باکرامت و بافضیلت است که برای مبارزه با فقر و جهل به کمک بشریت آمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اولویت کار این اداره کل را براساس چهار محور اساسی بقاء متبرکه، موقوفات، مساجد و اماکن مذهبی و همچنین اجرای کارهای فرهنگی دانست و بیان کرد: زمانی که عرصه مادی و معنوی بر انسان تنگ می‌شود در سایه امامزادگان قرار می‎گیرد مانند پیاده‌روی عظیم امام حسین(ع) که میلیون‌ها زائر دلباخته تمام خطرات احتمالی را به جان می‌خرند تا بروند و یک تسکیه روحی و جسمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان ذریه امامان معصوم هستند، آن‌ها را به عنوان نعمت‌هایی در هر استان دانست و مطرح کرد: استان لرستان 108 امامزاده را در دل خود جای داده است، لرستان یکی از استان‌های صددرصد ولایتمدار شیعی است که با اعتقاد راسخ خود استقبال خوبی را از فرزندان حضرت زهرا(س) داشته‌‌ است.

این مسوؤل اضافه کرد: رهبر انقلاب فرموده‌اند: باید بقاء متبرکه قطب فرهنگی جهان اسلام تبدیل شوند، به طور حتم برای ایجاد قطب فرهنگی بستری مناسب نیاز است.

خاکباز افزود: از میان امامزادگان استان 10 امامزاده شاخص وجود دارد که دو امامزاده شاهزاده محمد شهرستان کوهدشت و همچنین امامزاده محمدابن حسن شهرستان الیگودرز شاخص کشوری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تاکید به اینکه باید وظیفه ذاتی خود را در راستای احیاء، عمران و آبادانی امامزادگان انجام داد، تصریح کرد: 20 بقعه و بارگاه در استان مورد مرمت، بازسازی، تکمیل و تزیین قرار گرفته شده‌اند.

وی زیارت دو میلیون و 500 بار زائر در ایام بهار از امامزادگان استان را به عنوان یکی از دلایل مضاعف کردن وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه دانست و یادآور شد: درخشش و جذابیت امامزادگان باعث می‌شود که مردم سال جدید را در کنار بقاء متبرکه آن‌ها آغاز کنند.

این مسوؤل در خصوص موقوفات موجود استان بیان کرد: هزار و 860 موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان لرستان وجود دارد که استان را جزو استان‌های پیشتاز در زمینه ایجاد وقف کرده است.

خاکباز قدیمی‌ترین موقوفه لرستان را متعلق به 950 سال پیش دانست و خاطرنشان شد: این موقوفه برای شب‌های قدر وقف شده بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در پایان سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه تاکنون در استان وقف قرآنی انجام نگرفته است، افزود: شعار ما ترویج فرهنگ وقف و ترویج فرهنگ قرآن و اهل و بیت است و اصحاب رسانه می‌توانند در ایجاد وقف جدید در جامعه قرآنی نقش‌آفرینی کنند.

قابل توجه مدیر کل اوقاف لرستان که ازشعارترویج فرهنگ قرآن گفت؛
?گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان
?هیچ حمایتی از جانب اوقاف لرستان در جهت حمایت از اثر ارزشمند قرآن خطی کوهدشت نشد!
لینک خبر مرتبط:

کتابت قرآن با تذهیب آب طلا/ گلایه های کاتب قرآن کوهدشتی از مسئولین/گوهری در گنجه ی بی توجهی اوقاف لرستان