گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۲۱:۴۲
شناسه : 39092
تاریخ : ۱۱ آذر ۱۳۹۵
دروغ شاخدار! دروغ شاخدار!

 سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛حسین ناصری: دروغ شاخدار، دروغی است که دروغ بودنش آشکار است و معمولاً همگان بدان پی می برند. صاحب کتاب شاهد صادق می گوید: دروغ هر چند چرب تر،  بهتر. دکتر گوبلز وزیر تبلیغات آلمان نازی معتقد بود که دروغ هر چند بزرگ تر باشد انکار و تکذیب آن دشوارتر […]

حسین ناصری وهار

 سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛حسین ناصری: دروغ شاخدار، دروغی است که دروغ بودنش آشکار است و معمولاً همگان بدان پی می برند. صاحب کتاب شاهد صادق می گوید: دروغ هر چند چرب تر،  بهتر. دکتر گوبلز وزیر تبلیغات آلمان نازی معتقد بود که دروغ هر چند بزرگ تر باشد انکار و تکذیب آن دشوارتر خواهد بود، یعنی آن قدر بزرگ و با عظمت جلوه می کند که فرصت نمی دهد شنونده در صحت یا سقم آن تأمل و تفکر کند.

در کشور ایران این گونه دروغ های بزرگ را که غیر قابل گمان و تصور باشد اصطلاحاً دروغ شاخدار می گویند، که گاهی مَثَل مشهور شاخ در آوردن نیز به کار می رود.

یکی از دروغ های بزرگی که در دو هفته اخیر ما از طریق رسانه ملی از مسئولین ارتباطات و فناوری شنیدیم، پوشش وایفای رایگان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی بود. البته این وزارت خانه به زائران عتبات عالیات نیز وعده داد که نرخ هر دقیقه مکالمه ۵۵۰ تومان می باشد که این وعده نیز مثل وعده اولی دروغ از آب در آمد!

نبود وایفای در مسیر پیاده روی نجف به کربلا خیلی ها را ناراحت کرد. چرا که مردم روی قول مسئولین حساب ویژه باز کرده بودند. شاید باورتان نشود در طول مسیر ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا ما نتوانستیم حتی یک بار از وایفای وعده داده شده مسئولین استفاده کنیم.

زائران وقتی از وایفای رایگان نامید شدند دست به تلفن های همراه بردند تا با خانواده های خود ارتباط برقرار کنند. اما شنیدن پیغام” اعتبار شما برای مکالمه کافی نیست، لطفاً نسبت به شارژ تلفن خود اقدام کنید” همه را به طور کامل از مسئولین ناامید کرد.

بنده حقیر که امسال نیز توفیق همراهی زائران اربعین حسینی را خداوند نصیبم کرد، ۶۰ هزار تومان شارژ خریداری کردم که با این مبلغ فقط توانستم تقریباً ۱۰ دقیقه مکالمه و چند پیامک ارسال کنم. البته این مشکل را از خیلی از زائران اربعین حسینی جویا شدم، که هر کدام شان از مسئولین مربوطه در این خصوص گلایه و دلی پر از خون داشتند.

حالا شما حساب کنید که ببینم اندازه کلاهی که مسئولین بر سر مردم نهادند، چقدر است؟ به نظرم بزرگ ترین کلاهی که می توان در کتاب گینس ثبت کرد، کلاهی است که مسئولین و دست اندرکاران وزارت اطلاعات و فناوری امسال بر سر زائران ایرانی نهادند.

به راستی چرا بعضی از مسئولین ارشد کشوری به این راحتی به مردم وعده دروغ می دهند؟! به نظر شما آیا بدور از انصاف و عقل نیست که مردم را با وعده های دروغین در دیار غربت رها نمود؟!

امیدواریم این خلف وعده مسئولین فقط باعث رنجش خاطر مردم از مسئولین شود و مردم شریف ایران این قضایا را به حساب جمهوری اسلامی نگذارند.

حسین ناصری