گروه : اخبار مهم » عمومی » لرستان
ساعت : ۲۳:۵۲
شناسه : 39478
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۵
آیت الله میرعمادی:اگر بصیرت نباشد سرانجام آن انحراف و پیوستن به سپاه دشمن است. آیت الله میرعمادی:اگر بصیرت نباشد سرانجام آن انحراف و پیوستن به سپاه دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه پیمودن مسیر حق و انقلاب به چراغ ولایت نیاز دارد گفت: اگر بصیرت نباشد سرانجام آن انحراف و پیوستن به سپاه دشمن است.

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جلسه نشست مدافعان حریم ولایت استان که در بیت نماینده ولی فقیه لرستان برگزار شد اظهار داشت: ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در یک روز دارای پیامی است چرا که در این روز دو موسس و بنیان‌گذار به دنیا آمده‌اند؛ پیامبر اکرم (ص) بنیان گذار دین اسلام و امام صادق (ع) بنیان گذار مکتب اسلامی بوده‌اند که امروزه ما میراث‌دار بنای دین اسلام و بنای مکتب جعفری هستیم.

وی افزود: آیه 24 سوره انفال یکی از آیات مشکل قرآن است زیرا مفسران در تفسیر این آیه اظهار عجز و ناتوانی کرده‌اند و بعضی از بزرگان نیز مقاله مستقلی در رابطه به این آیه شریفه نوشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آیه 24 سوره انفال دارای دو قسمت است که قسمت اول آن دارای فهمی آسان و قسمت دوم این آیه شریفه دارای فهمی مشکل است؛ در آیه سه قرینه وجود دارد که قرینه اول آن خطاب به انسان‌های مومن است و اجابت در این آیه به معنای پذیرش قلبی و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه حیات ایمانی در سایه ولایت است، بیان کرد: مومن باید در ابتدا به اسلام دعوت شود زیرا ایمان بدون ولایت معنا ندارد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: اجابت دعوت ولایت احتیاج به بصیرت دارد و شرط اجابت دعوت ولایت، بصیرت است زیرا بصیرت در جایی مطرح می‌شود که ولایت در آنجا مطرح باشد.

وی اظهار داشت: اوج طرح بصیرت در ماجرای فتنه بود زیرا در اینجا بود که بین انقلابیون و کسانی که در انقلاب دخالت داشتند این مسئله مطرح شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بصیرت امری قلبی و بیداری درونی دانست و افزود: بصیرت پذیرش قلبی و اعتقادی و قوه تشخیص است بنابراین تا زمانی که ملاک‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم بگوییم تشخیص داده‌ایم.

وی عنوان کرد: انقلاب در دو جبهه حق و باطل بود زیرا در مقابل ما آمریکا و طاغوت قرار داشت و امروز درصورتیکه جبهه استکبار خیرخواهی ما را کرد باید به این امر شک کنیم زیرا باید در رأی استکبار جهانی شک کرد.

میرعمادی بیان کرد: ما باید در حرف خوب زدن‌های دشمن استکبار و تعریف‌های خوب آن‌ها شک کنیم زیرا تعریف‌های امروزی دشمن و استکبار بدون هدف نیست.

وی امر به معروف و نهی از منکر را امری الهی دانست و خاطرنشان کرد: ملاک دیگر این است در موضوعاتی که مجموعه عوامل دخالت دارند، قضاوت به صورت گزینشی نباشد بلکه با دیدن مجموعه عوامل باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی دیگر از مهمترین ملاک‌ها مردم هستند زیرا خدمت، توجه و احترام به مردم ملاک است ؛ ما ملاک بسیج را هیچگاه رها نمی‌کنیم و همواره به دنبال تقویت آن هستیم.

میرعمادی با تأکید بر اینکه ما باید ملاک‌ها را از صحبت‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری برداشت کنیم اظهار داشت: ملاک دیگر ما خدمت به محرومان و فقر است که در این صورت حقوق‌های نجومی خلاف است و رهبری راجع به این موضوع پافشاری و موضع‌گیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ملاک ما حمایت از مستضعفین دنیاست افزود: ما از فلسطین، مردم یمن و دیگر مستضعفین دنیا حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: یکی از ملاک ها حفظ وحدت است و به هرچیزی که وحدت را خدشه دار کند نه می‌گوییم.

وی یکی دیگر از ملاک ها را مسئله اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: هر کسی که در راستای این مسئله تلاش کند او حمایت می‌کنیم و هر کسی که بر خلاف آن عمل کند اشتباه خواهد کرد زیرا غفلت، گناه و معصیت سبب تضعیف قوه تشخیص انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در راستای پیمودن مسیر حق و انقلاب به چراغ ولایت نیاز است که آن نیز با بصیرت است چرا که اگر بصیرت نباشد سرانجام آن انحراف و پیوستن به سپاه دشمن است.

وی تصریح کرد: سرنوشت انسان‌های بی بصیرت که در سایه نور ولایت قرار نگرفتند و بصیرت لازم را نداشتند به دامان دشمن رفتن خواهد بود.

انتهای پیام/