گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲:۰۱
شناسه : 41220
تاریخ : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
دستگیری مزاحمین تلگرامی توسط پلیس فتا کوهدشت+جزئیات دستگیری مزاحمین تلگرامی توسط پلیس فتا کوهدشت+جزئیات

به گزار ش«کانون سبحان»؛سرهنگ یاراله عبدی فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت گفت: چندی پیش ۲ نفر مونثه جوان به پلیس فتا مراجعه و از افراد ناشناسی که در فضای مجازی برای آنان ایجاد مزاحمت داشته، شکایت کردند. سرهنگ یاراله عبدی : در پی شکایت دو نفر دختر جوان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی […]

به گزار ش«کانون سبحان»؛سرهنگ یاراله عبدی فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت گفت: چندی پیش ۲ نفر مونثه جوان به پلیس فتا مراجعه و از افراد ناشناسی که در فضای مجازی برای آنان ایجاد مزاحمت داشته، شکایت کردند.

سرهنگ یاراله عبدی : در پی شکایت دو نفر دختر جوان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام در ابتدا با هک اکانت تلگرام و سپس با ارسال تصاویر و پیام های غیراخلاقی و درخواست های نامتعارف برای آنها ایجاد مزاحمت کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان بررسی های فنی و تحقیقات گسترده ای را در جهت شناسایی و دستگیری مجرمین سایبری آغاز نموده و دو نفر متهم مرد اهل کوهدشت را مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه متهمین شناسایی شده از سوی ماموران پلیس مظنون ردیف اول خود شکات نیز بودند، افزود: در عملیاتی که با هماهنگی قاضی پرونده انجام شد، هر دو نفر را دستگیر و به پلیس فتای کوهدشت منتقل شدند.
به گفته این مسئول انتظامی، متهمان که در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه ای در فضای مجازی شده بودند، در تحقیقات تکمیلی ماموران به جرم خود اعتراف نمودند

سرهنگ عبدی گفت: متهمان دو نفر مرد ۲۲ ساله و ۲۵ ساله و اهل کوهدشت بودند که پیام های بی شرمانه و تهدیدآمیزی در فضای مجازی منتشر می کردند را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت بیان داشتند: بعضی از افراد با سوء استفاده از فضای مجازی با این تصور که هرگز شناسایی نمی شوند اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می کنند اما این افراد باید بدانند در صورت شکایت، پلیس فتا آنها را شناسایی و دستگیر خواهد کرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل دادستان و دادیار ویژه جرایم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت،‌ با بیان این‌که حفظ حریم خصوصی افراد خط قرمز پلیس فتا است و کسی که این حریم را از طریق پیام‌رسان‌های موبایلی یا فضای مجازی نقض کند با برخورد جدی، قاطع و قانونی پلیس فتا و دستگاه قضایی مواجه خواهد شد .
کاربران توجه داشته باشند در صورتی که شخصی اقدام به مزاحمت از طریق شبکه های اجتماعی برای آنها نمود ابتدا وی را بلاک کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir یا تلفن پلیس فتا کوهدشت به شماره ۲۱۸۵۰۸۷ – ۰۶۶ گزارش کنند.