گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲:۳۶
شناسه : 45701
تاریخ : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
سد معشوره مطالبه به حق مردم است. سد معشوره مطالبه به حق مردم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد معشوره مطالبه به حق مردم است.

به گزارش «کانون سبحان»؛ رضا میرزایی اظهار کرد: در گذشته در رابطه با اجرایی شدن و تخصیص پایین دست سد معشوره توسط افراد غیر مسئول اطلاعاتی داده شده که باعث اختلافات زیادی شده است.

وی اضافه کرد: درخصوص مشخصات کشکان مساحت حوزه آن 9500 کیلومترمربع بوده و میانگین آورد سال آن یک میلیارد و 536 میلیون مترمکعب است.

میرزایی افزود: رودخانه کشکان از سرشاخه‌های زیادی تشکیل شده و قرار است سد معشوره در یکی از سرشاخه‌ها ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: درخواست استان از وزارت نیرو تخصیص 100 میلیون مترمکعب و یک شانزدهم آورد سیلاب است و اگر یک میلیارد و 536 میلیون در فصول مختلف در رودخانه جریان دارد پس برای 100 میلیون برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی اضافه کرد: ساخت سد هیچ‌گونه تأثیر منفی برای دبی پایین رودخانه نخواهد داشت چون سد را براساس سیلاب احداث می‌کنند.

میرزایی یادآور شد: هدف از اجرای این سد تأمین آب کوهدشت، کشاورزی، شرب و صنعت و نیز برای گلخانه است که از آب به هنگام رودخانه برداشت می‌شود و حقابه پلدختر هم درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: احداث معشوره مشکلی برای حقابه پلدختر ایجاد نمی‌کند و معشوره سند حقابه آنهاست. آب پلدختر از همین سد رهاسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مساحت حوزه آبریز کشکان و معشوره در گسترده استان بوده و معشوره جز مطالبات به حق مردم است. در رابطه با مقدار تخصیص آن کتباً چیزی اعلام نشده اما احداث سد تایید و مقدمات آن پیگیری شده است.

ایسنا