گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۸:۴۴
شناسه : 46224
تاریخ : ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
هشدار سايبري پليس فتا كوهدشت- تاثیرات بازی‌های رایانه‌ای بر فرزندان هشدار سايبري پليس فتا كوهدشت- تاثیرات بازی‌های رایانه‌ای بر فرزندان

به گزارش کانون سبحان؛ امروزه بازی های رایانه ای به خصوص بازی‌های رایگان که بر روی موبایل و کامپیوتر به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده است تهدید جدی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد. امروزه بازی‌های رایانه‌ای به خصوص بازی‌های رایگان که بر روی موبایل و کامپیوتر به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر […]

به گزارش کانون سبحان؛ امروزه بازی های رایانه ای به خصوص بازی‌های رایگان که بر روی موبایل و کامپیوتر به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده است تهدید جدی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد.
امروزه بازی‌های رایانه‌ای به خصوص بازی‌های رایگان که بر روی موبایل و کامپیوتر به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده است تهدید جدی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد.

بازی‌هایی که با جذابیت بالا و با استفاده از رنگ های شاد و استفاده از موسیقی های جذابی که در بازی‌ها استفاده می‌شود، نوجوانان را ترغیب می‌کنند تا از این بازی‌ها استفاده کنند.

این بازی‌ها در حالی که ظاهر جذابی دارند در باطن بر روح و جسم افراد تاثیر مخربی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود عقاید آنان نسبت به جامعه و به خصوص دین تغییر کند.

۱- نامناسب بودن پوشش زنان
نامناسب و مبتذل بودن پوشش زنان در بازی‌های رایانه‌ای باعث شده ذهن جوانان به سمت تعاملات جنسی کشانده شود.

۲- پرخاشگری
خشونت زیاد در بازی‌ها باعث شده تا افراد دچار تیک‌های عصبی شده و پرخاش‌گر شوند.
۳-دوری از جمع خانواده
بازی های آنلاین امروزه باعث شده تا مخاطب به صورت شبانه روز بازی را دنبال کند و از حضور در جمع خانواده خود‌داری کند.
-۴اعتیاد
یکی از بزرگترین مخاطراتی که باید جدی گرفت اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد. اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای کمتر از اعتیاد به مواد مخدر نیست و بر اثر مرور زمان سیستم عصبی مغز را مختل می‌کند.

راه‌های مقابله
۱- والدین نقش مهمی در سرنوشت فرزندان خود دارند، آنها می‌توانند با نظارت بر فرزندان خود و فراهم کردن تفریحات سالم از این مخاطرات جلوگیری کنند.

۲- بازی‌ها را از مکان‌های معتبر و یا از سایت‌های دارای نشان ملی رسانه دیجیتال خریداری کنید.
شهروندان جهت افزايش اگاهي خود درباره فضاي مجازي مطالب سايت پليس فتا را مطالعه نمايند و در صورت وقوع جرمي در فضاي مجازي مراتب را از طريق نشانی اينترنتی پليس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباط با ما گزارش نمایند.
فرماندهي انتظامي شهرستان كوهدشت- پليس فتا