گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۲:۲۵
شناسه : 48414
تاریخ : ۱۱ آبان ۱۳۹۶
منطقه اقتصادی یا منطقه سیاسی؟/دکتر کرم رضا پیریایی منطقه اقتصادی یا منطقه سیاسی؟/دکتر کرم رضا پیریایی

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ فعالان منطقه کوهدشت و رومشکان و خواص این حوزه جغرافیایی، باید بدون تأخیر رویکرد و گرایش خود را به سمت و سوی حل مشکلات معیشتی مردم سوق داده و به سرعت آینده نگاری منطقه را در قالب برنامه های اقتصادی ترسیم کنند، چنین گرایشی در تغییر عملکرد دولت برای […]


سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ فعالان منطقه کوهدشت و رومشکان و خواص این حوزه جغرافیایی، باید بدون تأخیر رویکرد و گرایش خود را به سمت و سوی حل مشکلات معیشتی مردم سوق داده و به سرعت آینده نگاری منطقه را در قالب برنامه های اقتصادی ترسیم کنند، چنین گرایشی در تغییر عملکرد دولت برای شهرستان های ما بسیار تعیین کننده و مؤثر خواهد بود.
در این میان جوانان ما باید نقش ویژه ای در این تغییر نگرش داشته باشند.
تا مادامی که هوش و حواس فعالان عرصه های مختلف شهرمان به اتفاقات سیاسی است اتفاق مثبتی در حل مشکلات و معضلات معیشتی و ارتقاء سطح اقتصادی روی نخواهد داد.
جوانان که وابستگی شان به بازی های سیاسی بسیار کمتر است و در عادت های چند دهه گذشته گرفتار نیستند و از سویی از استعداد تحول مثبت برخوردار هستند می توانند نقاط مختلف عزیمت را برای پیشرفت اقتصادی، طراحی کنند.
تجربه نشان داده است که اذهان گرفتار در گرو چالش های سیاسی گروهی و باندی، راهی برای خروج از شرایط نامناسب و نامطلوب این سامان پیدا نخواهند کرد.
بنده پیشنهاد می کنم مسئولان و فعالان ما در استان و شهرستان، به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در محیط مستعد “زانوگه” بر سر راه کریدور شمال غربی کشور به جنوب غربی کشور بیندیشند، نیاز به تحول اقتصادی و استعداد این موقعیت، قابل بررسی است!
شناخت و تجربه بنده در ایجاد بازارچه بزرگ و ریاست مجمع منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و مطالعه مفصل برای ایجاد بندر خشک و تأملی که در خصوص ظرفیت کریدور یاد شده دارم، سالهاست که ذهنیت پیشنهاد منطقه اقتصادی “زانوگه کوهدشت” را در فکرم تقویت می کند.
برای آمادگی ذهنی مخاطبان عزیز همشهری استدعا دارم فهرست موجود مناطق اقتصادی کشور را سرچ و جستجو و مطالعه کنید، این مطالبه دور از دسترسی نیست.
آنها که شعار خروج از میان مایگی را بر زبان دارند! این پیشنهاد را تقویت کنند.
موفق باشید ✒کرم رضا پیریایی