گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۲:۰۳
شناسه : 49953
تاریخ : ۲۵ آذر ۱۳۹۶
۴۰ هزار تن چغندر کوهدشت در معرض خطر تلف شدن/به دنبال حل سریع مشکل هستیم ۴۰ هزار تن چغندر کوهدشت در معرض خطر تلف شدن/به دنبال حل سریع مشکل هستیم

به گزارش  کانون سبحان از کوهدشت، نورمحمد فردی‌بیرانوند در جلسه بررسی مسائل و مشکلات چغندرکاران این شهرستان گفت: تمام هم و غم دولت رفع مشکلات و معضلات کشاورزان است. وی افزود: بالغ بر 40 هزار تن چغندر با ارزش ریالی بیش از 20 میلیارد تومان در کوهدشت در حال حاضر آماده تحویل به کارخانجات چغندر قند […]

به گزارش  کانون سبحان از کوهدشت، نورمحمد فردی‌بیرانوند در جلسه بررسی مسائل و مشکلات چغندرکاران این شهرستان گفت: تمام هم و غم دولت رفع مشکلات و معضلات کشاورزان است.

وی افزود: بالغ بر 40 هزار تن چغندر با ارزش ریالی بیش از 20 میلیارد تومان در کوهدشت در حال حاضر آماده تحویل به کارخانجات چغندر قند بوده و در معرض خطر تلف شدن هستند که دستگاه‌های ذی‍ربط باید سریعاً و در اسرع وقت آنها را تعیین تکلیف کنند.

فردی بیرانوند عنوان داشت: کارخانه‌های قند بروجرد و اصفهان موظف هستند چغندر کشاورزانی که با آنها قرارداد دارند را سریعاً تحویل بگیرند.

فرماندار کوهدشت بیان‌کرد: مشکلات تحویل چغندر کشاورزان کوهدشت را با نماینده شهرستان، معاونین استاندار، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان و کارخانه قند بروجرد به صورت کامل مطرح و بیان نموده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:علاوه بر اصفهان و بروجرد دنبال حل کردن مشکل چغندر کاران کوهدشت از طریق کارخانه قند استان خوزستان نیز هستیم.

بیرانوند در پایان گفت:ما پشتیبان کشاورزان هستیم، دنبال حل مشکلات شما هستیم و اجازه نمی‌دهیم حقی از کسی ضایع شود.

شایان ذکر است چغندر کاران کوهدشتی با وجود قراردادی که با کارخانه‌داران بروجرد و اصفهان بسته‌اند، این کارخانه‌ها از تحویل گرفتن چغندر کشاورزان امتناع کرده‌اند، در این بین برخی از کشاورزان نیز با توجه به فرا رسیدن فصل سرما محصولات خود را به استان‌های دیگر برده و با متحمل شدن کرایه حمل بار محصولات خود را با نرخ کمتری می‌فروشند و برخی نیز چغندرهای خود را تلنبار نموده و به حال خود رها کرده‌اند.

 انتهای پیام/