گروه : سیاسی
ساعت : ۲۲:۳۵
شناسه : 52048
تاریخ : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
پرواز امام جمعه تبریز بر فراز آسمان/ از مردم‌داری آل‌هاشم تا تجربه پرواز با بالگرد+ تصاویر پرواز امام جمعه تبریز بر فراز آسمان/ از مردم‌داری آل‌هاشم تا تجربه پرواز با بالگرد+ تصاویر

به گزارش کانون سبحان به نقل از فارس، چند هفته‌ای که نه، الان چند ماهی است که امام جمعه تبریز خبرساز شده و کارهای مردمی این امام جمعه در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و حتی خارجی قرار گرفته است. حضور عادی‌اش در بین مردم، ترددش با اتوبوس مثل بقیه مردم، دستور جمع کردن نرده‌های نماز جمعه بین مردم […]

به گزارش کانون سبحان به نقل از فارس، چند هفته‌ای که نه، الان چند ماهی است که امام جمعه تبریز خبرساز شده و کارهای مردمی این امام جمعه در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و حتی خارجی قرار گرفته است.

حضور عادی‌اش در بین مردم، ترددش با اتوبوس مثل بقیه مردم، دستور جمع کردن نرده‌های نماز جمعه بین مردم و مسوولان، تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی در اوج آلودگی هوای تبریز، بازدید از دانشگاه و صرف غذا با دانشجویان در سلف‌ دانشگاه و حضور در بازی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز از رفتارهایی است که به شدت مورد استقبال مردم،رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته و از او چهره‌ای متفاوت در افکار عمومی ساخته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز همزمان با روز نیروی هوایی در پایگاه دوم شکاری تبریز حضور یافت و ضمن بازدید از این پایگاه و دیدار با فرمانداران و سربازان این پایگاه و خسته نباشید به آنها، سوار بر بالگرد فوق سبک دو نفره شده و بر فراز تبریز پرواز کرد.

از همه این‌ها گذشته چرا ما در انتقال اخبار خوب مشکل داریم، اگر امروز در جامعه از مردم پرسیده شود 10 انسان فاسد و مسئله‌دار را نام ببرید، به درست یا غلط  همه می‌توانند بدون هیچ مشکلی نام ببرند اما اگر از همان مردم پرسیده شود فارغ از تمام مسائل جناح‌بندی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چند مسوول ساده‌زیست ‌و مردمی را نام ببرید که در همه این سال‌ها صادقانه مثل مردم عادی زندگی کرده‌اند، بعید است بتوانند نام چند نفر را بر زبان بیاورند! چرا؟ چون رسانه‌های کشورمان در سال‌های گذشته بدون آنکه متوجه شوند آنقدر که بر سیاه‌نمایی تمرکز کرده‌اند و از اخبار خوب و معرفی آن به مردم کوتاهی و کار خاصی نکرده‌اند.

از این رو بهتر است این اتفاقات بهانه‌ای شود تا سایر ائمه جمعه، فرماندهان هشت دفاع مقدس و حال حاضر و برخی مدیران و مسوولانی که سال‌هاست همانند مردم عادی زندگی می‌کنند نیز در فضای رسانه‌ها مطرح و ضریب پیدا کنند.

امام جمعه جدید تبریز را بیشتر بشناسیم

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پس از شهید محراب آیت‌الله قاضی، شهید محراب آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ۵۵ ساله و فرزند روحانی بنام تبریزی، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم است.

وی دارای مدرک تحصیلی سطح ۴ حوزه (دکترا)، روحانی محبوب، ولایتمدار، مردمی و ساده‌زیست است که از یادگاران دوران دفاع مقدس با سال‌ها حضور در مناطق عملیاتی به شمار می‌رود که ۱۴ سال نیز در درس “خارج فقه” مقام معظم رهبری شرکت کرده است.

سابقه سال‌های متمادی حضور در عرصه عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران وی را به چهره سرشناس در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با حکم مقام معظم رهبری مسؤولیت سنگین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تا قبل از قبول نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امامت جمعه تبریز عهده‌دار بود.

با نگاهی به کارنامه فعالیت‌های امام جمعه جدید تبریز برخی از مسؤولیت‌های برجسته وی را می‌توان چنین نام برد: مسؤول ستاد نماز جمعه تبریز، مسؤول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش، رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، رئیس اداره عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، معاون روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تصویب فرماندهی معظم کل قوا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش  با تصویب فرماندهی معظم کل قوا.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  در سال ۱۳۸۸ با حکم فرماندهی کل قوا، امام خامنه‌ای به سمت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شد.

وی در این دوره سه بار موفق به کسب مقام اول در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از این ناحیه هم خدمات ارزنده‌ای به این منطقه داشته است.

وی ۱۱ خرداد امسال با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

انتهای پیام/60027/ 40/