گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱:۲۳
شناسه : 52136
تاریخ : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
احداث سد معشوره از نان شب هم واجب‌تر است احداث سد معشوره از نان شب هم واجب‌تر است

فرماندار کوهدشت گفت:احداث سد معشوره از نان شب هم برای مردم شهرستان کوهدشت واجب‌تر است.

به گزارش کانون سبحان در کوهدشت، نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت امروز در راهپیمایی 22  بهمن این شهرستان، اظهار کرد: امروز روزِ عهد و پیمان با مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شما مردم به دنیا ثابت کردید که همیشه در صحنه هستید و هر موقع ولایت ندا می‌دهد عاشقانه لبیک می‌گویید، پس باید به شما آفرین گفت.

فرماندار کوهدشت بابیان اینکه ما هرچه داریم از امام و شهدا است،عنوان داشت: اگر امروز امام(ره)که انقلاب را بوجود آورد و از ارزش‌ها دفاع کرد و آمریکا را شیطان بزرگ نامید در بین ما نیست،مفتخریم که راه امام(ره) ،خط و فکر امام(ره) و اندیشه‌های متعالی وی در سایه جانشین به حقش مقام عظمای ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی با قوت و قدرت در حال پیش روی است.

وی افزود: بایستی به همین خاطر به یاد بیاوریم قبل از انقلاب اسلامی ما یک کشور وابسته بوده و از نظر سیاسی حق تعیین سرنوشت خودمان را نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: بحمد الله امروز یکی از کشورهایی هستیم که مستقل است و خودش سرنوشتش را تعیین می‌کند و این نعمت مقدس جمهوری اسلامی است‌.

فرماندار کوهدشت عنوان داشت: نعمت “استقلال آزادی جمهوری اسلامی” باعث شد که ما بعد از ۱۴۰۰ سال از حکومت امیر المومنین(ع) حکومت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیای پر از آشوب امروز  برپا کنیم.

وی تصریح کرد: اطراف ایران جنگ و درگیری است ولی ایران به لطف خداوند متعال،رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت و حضور شما مردم، به عنوان جزیره ثبات و آرامش در دنیا مطرح است.

فردی بیرانوند اظهار داشت: امروز هر صدای آزادی خواهانه‌ای که در دنیا بوجود می‌آید در نظام جمهوری اسلامی،به حکم قرآن و به حکم ارزش‌هایی که داریم از آن دفاع خواهد نمود.

وی افزود:تازمانی که شما مردم در صحنه بوده و گوش به فرمان ولایت هستید و از ارزش‌ها دفاع می‌کنید هیچ قدرتی در دنیا، قدرت رویارویی با شما را ندارد.

فرماندار کوهدشت با اشاره به جوسازی و سم پاشی استکبار در راستای تشویق مردم به عدم حضور در راهپیمایی امروز، اظهار داشت: یک بار دیگر مردم در راهپیمایی نشان دادند که مشارکت دارند و همیشه با عشق در صحنه حضور خواهند داشت.

فردی بیرانوند گفت: در سطح کشور قبل از انقلاب اسلامی ما روزی ۶ میلیون بشکه نفت فروش داشتیم و جمعیت ایران ۳۶ میلیون بود اما حتی یک روستا از روستاهای کوهدشت برق نداشته است.

وی ادمه داد: امروز با گذشت حدود ۴۰ سال که از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد ما یک روستا در کوهدشت نداریم که برق نداشته باشد.

وی عنوان داشت: امسال برق روستای عالیآباد از توابع بخش کوهنانیکه ۳۰ خانوار دارد را با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان یعنی به ازای هر خانوار ۲۶ میلیون تومان، تامین کردیم.

فرماندار کوهدشت گفت: دهه فجر ما ۱۶۰ پروژه  عمرانی،اقتصادی،بهداشتی،آموزشی،مسکن و روستایی را با اعتبار  ۱۱۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در کوهدشت افتتاح و کلنگ زنی کردیم.

بیرانوند با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی کوهدشت در این ایام،اظهار داشت:بیمارستان کوهدشت در گذشته ۹۶ تخت‌خوابی بود که تا ۱۷۰ تخت افزایش یافت اما جواب گوی مردم کوهدشت نبود لذا با اختصاص ۲۵۰ تخت دیگر به شهرستان و ساخت بیمارستان جدید، نه تنها شهرستان کوهدشت بلکه شهرستان رومشکان نیز از آن استفاده مناسب خواهد کرد.

فرماندار کوهدشت اشاره‌ای به تاثیر احداث سد معشوره برای کوهدشت نموده و تاکید کرد:احداث سد معشوره برای مردم کوهدشت از نان شب هم واجب تر است،زیرا در شهرستان  ۱۳۸ هزار هکتار اراضی وجود دارد که  ۹۰ درصد آن دیم است و کفایت زندگی روستایی را ندارد که اگر آبیاری شود از هر هکتاری 10 تن می‌توان برداشت کرد.

انتهای پیام/