گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۳:۴۶
شناسه : 52317
تاریخ : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
پدیده مهاجرت، بحرانی لاینحل در سطح شهرستان/نظم در کارها باعث پیشرفت در امور است پدیده مهاجرت، بحرانی لاینحل در سطح شهرستان/نظم در کارها باعث پیشرفت در امور است

به گزارش کانون سبحان امروز 28 بهمن ماه جلسه دهیاران بخش مرکزی با حضور بخشدار مرکزی و مدیر بنیاد مسکن شهرستان برگزار شد. آرمان منصوری بخشدار مرکزی در این نشست عنوان کرد: از 150روستای بخش مرکزی تنها 72روستا دارای طرح هادی مصوب است و 78روستای دیگر فاقد طرح هادی هستند. وی افزود: مهمترین مطالبه ما […]

به گزارش کانون سبحان امروز 28 بهمن ماه جلسه دهیاران بخش مرکزی با حضور بخشدار مرکزی و مدیر بنیاد مسکن شهرستان برگزار شد.

آرمان منصوری بخشدار مرکزی در این نشست عنوان کرد: از 150روستای بخش مرکزی تنها 72روستا دارای طرح هادی مصوب است و 78روستای دیگر فاقد طرح هادی هستند.

وی افزود: مهمترین مطالبه ما از مدیریت بنیاد مسکن شهرستان توسعه و عمران روستایی است.

منصوری ادامه داد: بخشداری مرکزی و دهیاران تابعه آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری با بنیاد مسکن شهرستان بمنظور توسعه و عمران روستایی دارند.

وی عنوان داشت: -عدم وجود زیرساخت های مناسب در برخی روستاهای بخش روند مهاجرت را به شدت تشدید نموده که در صورت عدم توجه؛ پدیده مهاجرت به بحرانی لاینحل در سطح شهرستان تبدیل خواهد شد.

بخشدار مرکزی کوهدشت ضمن بیان اینکه نظم در کارها باعث پیشرفت در امور است اظهار داشت: جهت رفاه حال ساکنین روستا و پیگیری مطالبات اهالی؛ دهیاران بخش باید ظرف 10روز آینده نسبت به تجهیز ساختمان دهیاری روستا و نصب تابلو ساعات کار دهیار در روستا اقدام نمایند.

وی افزود: دهیارانی که مدت زمان تهیه طرح هادی روستای آنها به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است؛ با هماهنگی ناظرین فنی بخشداری ؛پیشنهادات اصلاحی خود را به همراه مستندات مربوطه بصورت مکتوب به بخشداری ارایه دهند.

منصوری ضمن تاکید بر اینکه  سرانه فضای سبز هر روستا بعنوان ویترین روستا باعث افزایش روحیه نشاط و شادی اهالی است خاطرنشان کرد: دهیاران با همکاری کارشناسان فضای سبز نسبت به شناسایی گونه های متنوع سازگار با محیط روستا اقدام و نسبت به نهال کاری در سطح روستا اقدام نمایند.

وی گفت:  بنیاد مسکن شهرستان در تهیه؛ اجرا و بازنگری طرح هادی روستا مقدورات؛ محذورات و چالش های فرهنگی و اجتماعی اهالی را مد نظر قرار دهد.

قربانی رییس بنیاد مسکن شهرستان کوهدشت نیز در این نشست عنوان کرد: دهیاران بخش اطلاع رسانی لازم را در خصوص صدور سند ساختمانی روستایی در سطح روستا انجام دهند.

وی افزود:  در رویکرد جدید دولت برای روستاهای فاقد دهیاری و یا فاقد طرح هادی مصوب؛ اعتباراتی در نظر گرفته شده است که این بنیاد در نظر دارد در صورت تخصیص با هماهنگی بخشداری اقدامات مناسبی را در بخش عمران روستایی انجام دهد.

قربانی اظهار داشت: دهیاران نسبت به شناسایی ساکنین خانه های کلنگی سطح روستا جهت بهره مندی از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی اقدام نمایند.

وی در پایان تاکید کرد:  چنانچه دهیاران بتوانند در موعد مقرر نسبت به بهسازی معابر روستا اقدام نمایند این بنیاد توانایی دارد با بهره مندی از ظرفیت قیر رایگان نسبت به آسفالت معابر بهسازی شده اقدام نماید.

انتهای پیام