گروه : اخبار مهم » عمومی » لرستان
ساعت : ۲۳:۴۸
شناسه : 52528
تاریخ : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران شد+عکس محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران شد+عکس

مراسم تودیع و معارفه (بهنام احمدپور مبارکه) مدیر سابق و (محمدجعفر محمدزاده) مدیر جدید رادیو ایران برگزار شد.

به گزارش «کانون سبحان»؛  مراسم تودیع و معارفه (بهنام احمدپور مبارکه) مدیر سابق و (محمدجعفر محمدزاده) مدیر جدید رادیو ایران  برگزار شد.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و شهادت مأموران تأمین امنیت ناجا گفت: مراسم تکریم و معارفه دو تن از مدیران پر تلاش رسانه در حالی برگزار می شود که این تغییر به پیشرفت بیشتر رادیو کمک می کند. امیدوارم تمام اقدامات خوبی که مهندس احمدپور به نحو شایسته انجام و در دست اقدام داشتند، توسط دکتر محمد زاده به نحوه قابل قبولی ادامه یافته و جمع صمیمی رادیو ایران توانمندتر از گذشته فعالیت‌های خود را  ادامه بدهد.

معاون صدا با اشاره به قابلیت‌های مدیریتی مهندس احمدپور افزود: ایشان طی چند ماهی که با بنده همکاری داشتند، از ارائه طرح های نو و ابتکاری غافل نبوده و کارنامه مدیریتی موفق و توانمندی از خود به یادگار گذاشتند. امیدوارم رادیو ایران که نماد رسانه طراز صدای جمهوری اسلامی ایران و رادیوی ملی کشور بوده و در بسیاری از صحنه ها حضور جدی و پیشتاز داشته است، همواره موفق باشد.

شاه آبادی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور خود در رسانه گرم رادیو گفت: افتخار دارم که همکار شما در رادیو هستم و توفیق بزرگی است که در جمع اهالی رادیو به فعالیت فرهنگی ادامه دهم. بدین منظور رسیدن به یک زبان مشترک و  نزدیکتر نسبت به  گذشته برای حل و فصل مسائل در این رسانه بسیار حائز اهمیت است. می توان گفت ما در یک کشتی در حال حرکت هستیم که بر اساس نیازها و داشته های خود باید مدیریت بهینه را انجام داده و این مسیر را طی کنیم.

معاون صدا در تشریح ویژگی های شخصیتی دکتر محمد زاده مدیر جدید رادیو ایران نیز گفت: دکتر محمدزاده عنصری خلاق، توانمند، ادیب، سخنور و چهره ای کاملا فرهیخته و فرهنگی هستند که در حوزه رسانه، نیاز جامعه را می شناسند. توفیق، خدمت صادقانه و موفقیت آمیز و آرامش بخشی به محیط کار از ویژگی های بارز ایشان در سکان مدیریتی است که در زمان تصدی ایشان به سمت معاونت وزیر ارشاد، دوره ای درخشان برای مطبوعات کشور رقم خورد که این امر از شخصیت اهل قلم ایشان که درک درستی از محیط پیرامونی خود داشته و با نگاه بلند کارهای ارزشمندی انجام دادند، نشأت گرفته بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر این اقدامات را همکاران رادیو ایران دنبال کنند موفقیت‌های مضاعفی را در سایه مدیریتی دکتر محمدزاده در پی خواهند داشت، عنوان کرد: مسلما توان و انرژی که در این مسیر باید وجود داشته باشد، توسط دکتر محمد زاده محقق خواهد شد. به همین خاطر ایشان هدیه و آورده ای از سوی  برای این منظور است و امیدوارم همکاران پرتلاش رادیو ایران همدلانه و با نگاهی هماهنگ کارهای بزرگی را انجام دهند.

معاون صدا ضمن اشاره به اینکه در شرایط کنونی انتظارات مردم، مسئولان و اهل فرهنگ و هنر از رسانه رادیو بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به نیروی انسانی می تواند در تحقق این اهداف مؤثر باشد. رادیو ایران از قدرت بالایی برخودار است و باید با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد و نگاهی همه جانبه به آنها، به این مهم دست یابد.

شاه آبادی هویت بخشی را وجه تمایز رادیو ایران با سایر شبکه‌ها دانست و تصریح کرد: اگر‌چه رادیو ایران در کنار سایر شبکه‌ها  قرار دارد، اما در بسیاری از ماموریت‌ها کاملا منحصر به فرد است. ترویج الگوی سبک زندگی ایرانی، اسلامی، توجه به وحدت ملی و همدلی از مهمترین ماموریت‌های کلان رادیو ایران است که ده ها برنامه دارد و در بسیاری از آنها نقطه افتراق جدی با بسیاری از برنامه های دیگر دیده می شود. تولید کارهای بسیار با سابقه ای درخشان مسئولیت همکاران ما را در رادیو ایران سنگین تر می‌کند.

معاون صدا در تشریح دیگر توانمندی ها و ظرفیت های رادیو ایران اظهار کرد: این شبکه درنقشه رسانه ای کشور جایگاه خاص و بلندمرتبه ای دارد. رسانه مقتدر، شاخص هایی احتیاج دارد که رادیو ایران باید در آنها نقش آفرین باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت افکار عمومی بزرگترین کاری است که امپراتوری های رسانه ای در جهان مشغول آن هستند، عنوان کرد: تعبیر امپراتوری رسانه نیز تکلیف آفرین است. زیرا امروزه رسانه به عنوان یک امپراتوری در حال مدیریت صحنه زندگی است. در چنین موقعیتی که تکلیف همه مدیران و برنامه سازان مضاعف می شود، رسانه رادیو به میدان امده تا در مقابل آنها که به شکل امپراتوری رسانه ای ورود کرده اند، قد علم کرده و تأثیرگذار باشد.

شاه آبادی با اشاره به اهمیت رسانه و همچنین تاثیر آن بر امنیت ملی افزود: در حوزه جنگ نرم دو نگاه وجود دارد . یک براندازی از جنس اغتشاشات است که اساسا این نگاه از طریق رسانه ها دنبال می شود و نگرش دیگر نگاه براندازی با حفظ پوسته و از بین بردن جامعه پیگیری می‌شود. برای مبارزه با این دو دیدگاه باید با سلاح رسانه به نحو قابل قبولی ورود کرده و برای آن برنامه داشته باشیم. بدیهی است که بسیاری از اقدامات علیه مدیریت افکار عمومی کشورما به واسطه بسیاری از کسب پیشرفت ها به توفیقاتی نائل نخواهد شد، اما در این عرصه و تهی کردن نظام از بالاترین شاخصه های نظام که همان زندگی ایرانی اسلامی است رسانه ها کم تلاش نکرده اند و کم نتیجه نگرفته اند .اینجاست که  رادیو و رسانه ها باید جامعه و مخاطبان را بشناسند، نگاه را تبیین کنند و برای آن نقشه و برنامه داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید نقشه راه شفاف و روشنی داشته باشیم و با دردست گرفتن پرچم سبک زندگی ایرانی اسلامی و رادیویی داشته باشیم که با دانش مخاطب، نیاز دوسویه را شناخته و با بینش دقیق رسانه ای در راستای ترویج این الگو گام بردارد.

معاون صدا خطاب به همکاران رسانه رادیو گفت: ما پرچم دار حرکتی هستیم که شاید هیچ جایی به اندازه صدا و سیما در کشور این احساس مسئولیت را نداشته است. به نحوی که نقاط قوت ما نقاط قوت همه کشور است. به همین خاطر ضروریست رادیو ایران و رسانه به عنوان سلاح برنده و تاثیر گذار نیروهای انقلابی به نقش بی بدلیل خود توجه کند.

شاه آبادی با اشاره به مدیریت افکار عمومی گفت: برای رسیدن به این نقطه ماموریت بزرگی وجود دارد. وقتی درجامعه این همه شبهه ایجاد می شود، مدیریت افکار عمومی و اغنای آن وظیفه رسانه است. مشرب دکتر محمد زاده مشرب اعتدال، درست، صحیح و واقعی است که در مسیر ولایت قرار دارد و برای این اهداف بزرگ جانب انصاف را رها نخواهد کرد. این مسئله ماموریت بزرگی است که رسانه با رفتار درست و مهندسی پیام عهده دار آن است.

مهندس احمد پور ضمن اشاره به  فعالیت خود در سازمان گفت،تنها چیزی که از سال های متمادی بر جای می ماند همدلی و دوستی هاست .در این سال ها سخت با هم کار کردیم و آشنا شدیم. به نحویی که این آشنایی ها منجر به این شد در  شبکه های مختلفی کار و فعالیت داشته باشیم که نتیجه آن زحمات و تلاش ها کسب موفقیت های مستمر بوده است.

احمدپور با قدردانی از معاونین قبلی صدا افزود،از مدیران گروه های برنامه ساز و بخش های ستادی شبکه و تیمی که چندیدن سال کار کردیم از همه تشکر می کنم و امیدوارم که روزهای خوبی پیش رو داشته باشید و بسیار خوشحالم که رادیو ایران درصد قابل توجهی از جذب مخاطب را به خود اختصاص داد.به نحویی که توانستیم 14 درصد افزایش مخاطب داشته باشیم که همه نشان از تلاش های صورت گرفته است.

محمد زاده مدیر جدید رادیو ایران نیز ضمن قدردانی از معاون صدا و خسته نباشید و خدا قوت به  مهندس احمد پور گفت: افتخارم این است که  از جنس  رادیو هستم و  دغدغه های مختلفی در حوزه فرهنگ  داشته و دارم و  تلاش و سابقه ام نیز در این راستاست و  برایم  افتخار بزرگی است که امروز در رادیو ایران و در خدمت دوستان و  همکاران این رسانه وزین هستم.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  طبق نظر پژوهشگران  رادیو رسانه ای، نخبه محور و نخبه پرور است و به همین جهت سطح دانش مخاطبان  پایدار رادیو از سطح عمومی دانش جامعه بالاتر است و زمانی که مخاطب فرهیخته است باید پرسش های معرفتی مخاطب رادیو را پاسخ داد و این کار قطعا از برنامه سازان و دست اندرکاران فرهیخته  رادیو ساخته است.

محمد زاده با بیان جایگاه رادیو افزود: اگر نگاهی به افرادی که در رادیو حضور داشته اند بیاندازیم به اسامی بزرگی برخورد می کنیم  مانند شهید مطهری که این خود  افتخار بزرگی برای رادیو است. همچنین ازملک الشعرای بهار گرفته تا علامه قزوینی،علامه جلال همایی ،دکتر قاسم غنی و مرحوم محیط طباطبایی از جمله افراد بزرگی بوده اند که در رادیو حضور داشته  و منشا تحول و ترقی و توسعه رادیو بوده اند. در حوزه موسیقی هم که بزرگان و فرهیختگان موسیقی کشور  از قدیم الایام رادیو را خانه اصلی خود می‌دانسته‌اند.

مدیر جدید رادیو ایران با اشاره به قدمت رادیو ایران خاطر نشان کرد: رادیو ایران یک باشگاه  بزرگ فرهنگی با قدمت نزدیک به 90 سال است که تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و تجربه افراد در  ادوار مختلف پشتوانه تجربی این رادیو است . بنابراین وقتی گفته می شود رادیو محل نخبگان و منشاء اثر فرهنگی است یک وجه آن مربوط به  این پشتوانه و سرمایه عظیم فرهنگی است.

محمد زاده با اشاره به تاریخ درخشان رادیو گفت: وقتی به تاریخ معاصر نگاه می کنیم، رادیو ایران در مقاطع مختلف منشا اثر بوده که نقش آن در دو مقطع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار  برجسته و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تصور روزهای دفاع مقدس بدون رادیو ممکن نیست، تصریح کرد: نقش غرور آفرین  رادیو  در دفاع مقدس کمتر از نقش رزمندگان در خط مقدم نبود.

وی از دیگر خصوصیات رادیو ایران گستردگی آن دانست و گفت: رادیو ایران یعنی  رادیویی که صدای آن طبعا باید پژواک جغرافیایی فرهنگی ایران بزرگ باشد، با همان شکوه و همان  برازندگی و عظمتی که ایران اسلامی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در رادیو ایران با افتخاری که نصیب بنده شده فصل جدیدی آغاز می شود که مشخصه این دوره صمیمیت در مجموعه و کار جهادی در حوزه فرهنگ خواهد بود.

مدیر جدید رادیو ایران در رابطه با مولفه های مرتبط با رادیو گفت: همگام بودن و گام بلند برداشتن ، تعامل با مخاطب امروز مسیر اجتناب پذیر ما در رسانه است ، امروز صدای ما به مدد رسانه های مختلف سریع به ما بر میگردد و به تعبیر مولوی: این جهان کوه است و فعل ما ندا/ سوی ما آید نداها را صدا.

 وی اضافه کرد: گرچه امروزه رسانه ها ابزارهای  مقتدری هستند اما مسلما در رسانه  آن چیزی که  اصالت  دارد محتوا است  و در رادیو ایران  با یاری خدا و همت همکاران می شود نهضت  تولید محتوی  برپا  کرد.

محمدزاده ادامه داد: در رادیو ایران تولید محتوی باید در سایه گفتمان انقلابی گری جهش پیدا کند .گفتمان انقلابی گری به معنی نشر مفاهیم عالی با صدای رسا . رسانه باید صدای قوی و رسا داشته باشد و  باو قالب ، فرم و ابزاری که در اختیار دارد مفاهیم عالی و انقلابی را در جامعه ترویج  کند.

محمدزاده همچنین با بیان اینکه ماموریت در رادیو ایران با توجه به تکالیفی که به بنده ابلاغ شده است و همچنین تاکیدات ریاست محترم سازمان حتما عمق بخشی به متن و محتوا، تعاملی بودن و بهره برداری بهینه از فضای مجازی خواهد بود، عنوان کرد: شرط اساسی برای نیل به این اهداف اول و آخر همه توکل برخداست و دیگر همدلی و صمیمیت  مجموعه که این هدف را محقق می کند تا سیاستهای مد نظر  معاونت  و ریاست محترم سازمان  عملی شود.

وی در پایان عنوان کرد: اگر جمع شاداب و همدلی داشته باشیم قطعا می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و برای انجام کار بزرگ باید اول  از درون  مسیر و راهمان  را باور داشته باشیم  تا در بیرون منشا  اثر شویم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مدیر پیشین رادیو ایران، حکم انتصاب مدیر جدید این شبکه رادیویی توسط معاون صدا به دکتر محمدزاده ارائه شد.

محمدزاده  اهل کوهدشت لرستان  و دکترای زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر ارشد سازمان  صداو سیما است و پیش از این سوابقی چون:  معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، سرپرستی تدوین دانشنامه مطبوعات ایران و معاونت و قائم مقامی مراکز استانی صدا و سیما، مشاور پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی ،تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در کارنامه فرهنگی و رسانه‌ای خود دارد.

انتهای پیام/