گروه : عمومی » لرستان
ساعت : ۲۲:۳۵
شناسه : 52617
تاریخ : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
کشمکش‌های آموزش و پرورش پلدختر به روز ششم رسید؛ مدعیان ریاست منتظر دستور وزیر نماندند کشمکش‌های آموزش و پرورش پلدختر به روز ششم رسید؛ مدعیان ریاست منتظر دستور وزیر نماندند

کشمکش‌های آموزش و پرورش پلدختر در حالی وارد روز ششم شد که بنا بود هر دو مدعی ریاست آموزش و پرورش منتظر بازگشت وزیر از سفر خارج باشند تا تکلیف را مشخص کند اما این کار انجام نشد و کشمکش‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از تسنیم ، در روز 30 بهمن ماه مدیر کل آموزش وپرورش لرستان طی احکام جداگانه‌ای روسای اداره آموزش وپرورش سه شهر لرستان از جمله پلدختر را برکنار و سرپرست جدید برای آن منصوب کرد اما در همان ساعات اولیه فرماندار پلدختر این حکم را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد و گفت تمام عزل و نصب‌ها  براساس قانون باید با هماهنگی فرماندار باشد.

براساس همین دستور سرپرست قبلی اداره آموزش وپرورش پلدختر از دادن کلید اتاق ریاست به سرپرست جدید خوداری کرد و اداره آموزش وپرورش پلدختر در یک روز با دو مدیر و در روزهای بعدی براساس دستور شورای تامین برای نرفتن هیچ کدام از سرپرستان به اداره آموزش وپرورش بدون رئیس بود.

من همچنان سرپرست آموزش وپرورش هستم

سرپرست جدید روز گذشته برای تجدید عهد با آرمان‌های شهدا به گلزار شهدای این شهر رفت و صبح امروز نیز کار خود را شروع کرد ولی سرپرست قبلی می‌گوید براساس نامه معاون وزیر من همچنان سرپرست آموزش وپرورش هستم.

حجت الاسلام سوری امام جمعه پلدختر روز گذشته در خطبه‌های نمازجمعه این شهر نیز با اشاره به قضایای اخیر آموزش و پرورش این شهرستان گفت: قانون فصل الخطاب است، پای بندی به قانون باید فصل الخطاب همه ما باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون بن بست ندارد افزود:کسانی که مجری قانون هستند باید قانون را اجرا کنند و در مورد  قضایای اخیری که در آموزش و پرورش پلدختر پیش آمده، لازم است به قانون عمل شود؛ در عمل همگی باید قانون مند باشیم، التزام به قانون در عمل برای همه خوب است.

قانون در همه عرصه‌ها و مسئولیت‌هاحرف برای گفتن دارد

سوری بیان کرد: برخی شاید زبانا دم از قانون بزنند ولی در عمل ملتزم به قانون نباشند، برخی دم از قانون می‌زنند اما در عمل التزامی به ولایت فقیه ندارند؛  اینها فایده‌ای ندارد، آن چیزی که بسیار مهم است التزام عملی به قانون است و در همه عرصه‌ها و مسئولیت‌ها قانون حرف برای گفتن دارد پس باید پای بندی به قانون فصل الخطاب همه ما باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند قانون فصل الخطاب است، همه می‌گویند قانون فصل الخطاب است پس به این قانون باید عمل شود؛ آن چیزی که قانون می‌گوید این است که باید سرلوحه کار قرار گیرد بنابراین افرادی که قانون را نادیده می‌گیرند باید دقت کنند و به وظایف خود عمل کرده و همه ماها پای بند قانون باشیم.

قانون بن بست ندارد

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: قانون بن بست ندارد، در همه مسائل ریز و درشت حرف برای گفتن دارد، بی‌قانونی  آفاتی دارد و کسانی که در این شهرستان مجری قانون هستند باید قانون را اجرا کنند،  پلدختر هویزه ثانی و قانون مند است پس خدایی ناکرده نباید برخی‌ها با کارهایی شان قانون را خدشه دار کنند؛  کسانی که به بخواهند بی‌قانونی را ترویج کنند دوستدار انقلاب، نظام و مردم نیستند.

رضا شاهمرادی سرپرست سابق آموزش وپرورش پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: براساس نامه معاون وزیر آموزش وپرورش که در آموزش وپرورش لرستان، استانداری و فرمانداری موجود است تمام ابلاغ‌های مدیر کل آموزش وپرورش لرستان فاقد اعتبار است و باید لغو شود و من همچنان سرپرست اداره آموزش وپرورش پلدختر هستم.

وی افزود: براساس تصمیم شورای تامین پلدختر قرار بود هر دو به محل کار نرویم تا وزیر آموزش وپرورش تکلیف را مشخص کند ولی براساس شنیده‌ها امروز بیرانوند در آموزش وپرورش است ولی من به محل کار نرفته ولی همچنان خود را سرپرست اداره آموزش وپرورش می‌دانم.

امروز تکلیف نهایی مشخص می‌شود

سرپرست سابق اداره آموزش وپرورش پلدختر عنوان کرد: مدیر کل آموزش وپرورش به وزارت فراخوانده شده و امروز تکلیف نهایی از طریق وزیر آموزش وپرورش مشخص می‌شود.

نعمت الله دستیاری فرماندار پلدختر نیز  گفت: وزیر آموزش وپرورش تکلیف نهایی را امروز مشخص می‌کند و اما عزت الله بیرانوند سرپرست جدید آموزش وپرورش پلدختر در گفت‌وگو با خبر نگار تسنیم بیان کرد: تمام موضوعات و حواشی تمام شده است، مشکلی نداریم و با توکل بر خدا کار را امروز شروع کرده و جلسه شورای اداری آموزش وپرورش را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه تابع قانون بوده و هرچه قانون بگوید در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم افزود: براساس قانون وحکمی که دارم شروع به فعالیت کرده و به کار خود ادامه می‌دهم.

کشمکش‌های آموزش وپرورش پلدختر در حالی وارد روز ششم شده است که پیش از این حبیب الله خجسته پور معاون استاندار لرستان مطرح کرده بود که  با توجه به ابهام و اختلاف نظر ایجاد شده وقتی وزیر آموزش و پرورش از سفر خارج برگشت با استفاده از جایگاه حقوقی این موضوع را حل و فصل می‌کند.

گزارش از فیروزه حاتمی

انتهای پیام/م