گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۱۸:۲۱
شناسه : 52687
تاریخ : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
لزوم تعامل شهرداری کوهدشت با مردم در دریافت عوارضات لزوم تعامل شهرداری کوهدشت با مردم در دریافت عوارضات

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مردم در پرداخت عوارضات شهرداری تعلل نکنند و شهرداری نیز در دریافت عوارض با شهروندان تعامل داشته باشد  ، چرا که بستن و  یا گذاشتن بلوک جلوی مغازه ی یک مسلمان که بین همه احترام […]

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مردم در پرداخت عوارضات شهرداری تعلل نکنند و شهرداری نیز در دریافت عوارض با شهروندان تعامل داشته باشد  ، چرا که بستن و  یا گذاشتن بلوک جلوی مغازه ی یک مسلمان که بین همه احترام دارد و از خانواده شهدا بوده، سزاوار نیست.

وی با اشاره به در پیش رو بودن سالروز تشکیل  کمیته امداد خاطر نشان کرد: نهاد کمیته امداد از یادگار امام خمینی(ره) است که با هدف خدمات‎رسانی به قشر ضعیف و کمتر برخوردار جامعه شکل گرفته و در این راستا فعالیت می‎کند.

امام جمعه موقت کوهدشت از فقرا به عنوان سفیران الهی یاد و بیان کرد: ضروری است که نهاد کمیته امداد بدون اینکه تحت تاثیر جناح بازی قرار گیرد، نسبت به ارائه خدمات به جامعه محرومان همت گمارد.

حجت‎الاسلام سبحانی در ادامه با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تاکید کرد: حیات و زندگی در طبیعت از بین رفته است و در این شرایط به جای آنکه باید طبیعت را قدر دانسته و از آن حراست و صیانت کنیم، برخی‎ها دست به تخریب این ثروت ملی می‎زنند.

وی ادامه داد: برخی‎ها به بهایی ناچیز درختان را سوزانده و آن‎ها را قلع و قمع می‎کنند، در حالی که باید همگان حافظ طبیعت بوده و خود را در قبال حراست از آن مسوول بدانند.

امام جمعه موقت کوهدشت سپس از کتاب به عنوان بهترین دوست انسان یاد و عنوان کرد: در حالی سرانه مطالعه افراد جامعه در برخی کشورها بالا است که این سرانه در کشور ایران کمتر از 10 دقیقه است.

حجت‎الاسلام سبحانی در ادامه بر ضرورت انعقاد قرارداد از سوی شرکت‎ها با کارگران خود تاکید و تصریح کرد: در آستانه سال نو در حالی کارمندان دولتی عیدی خود را دریافت می‎کنند که برخی کارگران پیمانی که حقوق مکفی هم ندارند، حتی شرکت‎ها از انعقاد قرارداد کاری با آن‌ها سر باز می‎زنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از شرکت‎ها اضافه کار کارگران را از حقوق آنان کسر کرده و مدعی شده است که دستور اداره کل استان بوده است.

امام جمعه موقت کوهدشت بیان کرد: مدیر کل استانی که نمی‎دانم چند میلیون می‎گیرد، باید انصاف به خرج دهد، چرا که بهره‎کشی از قشر کارگر شایسته و سزاوار نیست.

حجت‎الاسلام سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسان‎های اهل حق و حقیقت کسانی هستند که پیرو هوای نفس نباشند، چرا که پیروی از هوای نفس موجب می‎شود که انسان حقیقت را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/