گروه : عمومی » لرستان » یادداشت
ساعت : ۸:۵۹
شناسه : 52710
تاریخ : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
فریدون عزیزم رفتی از دست!/دکتر علی احمدی خواه فریدون عزیزم رفتی از دست!/دکتر علی احمدی خواه

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی احمدی خواه:   بسم الله الرحمن الرحیم فریدون عزیزم رفتی از دست/ بیا کز نو یک محمودی بسازیم ای مؤمنان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا! ای متدینان چپ و راست! خطابم خدایی است و عتابم سیاسی نیست. نیک بنگرید و بیندیشید که چرا رؤسای جمهوری ما، […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی احمدی خواه:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
فریدون عزیزم رفتی از دست/ بیا کز نو یک محمودی بسازیم
ای مؤمنان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا! ای متدینان چپ و راست!
خطابم خدایی است و عتابم سیاسی نیست. نیک بنگرید و بیندیشید که چرا رؤسای جمهوری ما، جسور و جسارتی شده‌اند! فکر می‌کنم چون انسانی که دهانش به دست نفس باشد، دوست دارد که افسار گسیخته به پیش بتازد؛ بل الانسان یرید ان یفجر امامه!
آن‌ یکی که ما زمانی دل‌مان به او خوش بود که مردمی می‌زیست و مردمی می‌نشست و بر می‌خاست؛ اما بعد از اتمام دوره‌اش، از موضع امام معصوم علیه‌السلام، با نائب امام حرف می‌زند و عتاب و خطاب می‌کند و امر و نهی می‌نماید و برایش خط و نشان می‌کشد که اگر چنین نکنی، چنان می‌شود! سران سه قوا را عزل کن و در دایرة قضاوت دخالت کن و به نفع یار دیرین ما رأی بده و الا موصوف به صفت ظالم خواهید شد!
وین یکی، جرس می‌جنباند که بر معصوم و ولی و نبیّ‌خدا هم می‌شود اعتراض و انتقاد کرد، اما خودش منتقد را «بی‌عقل یا کم‌عقل و نادان» خطاب می‌کند!
در حالی رئیس جمهوری محترم برای پنجاه و چهارمین بار به مردم شریف و نجیب ایران اسلامی جسارت و اهانت می‌کند و دهان معترض و منتقد را می‌بندد، که خودش راه اعتراض و انتقاد را به سرور انبیا را باز می‌کند! همان نبی و رسولی که جز به وحی سخن نمی‌راند؛ «ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَی. إنْ هُوَ الّا وَحْیٌ یُوحی»؛ همان رسولی که خدایش فرمود: هرچه که رسول خاتم شما را به آن امر می‌کند، با تمام وجود قبول کنید و اطاعت کنید و آن‌چه که ایشان شما را از آن نهی می‌نماید و بر حذر می‌دارد، درک کنید و انجام ندهید! همان رسولی که «هرکسی از او اطاعت کند، بدون شک از خدا اطاعت کرد»؛ «مَنْ یُطِعِ‌الرَّسُولَ فَقَدْ أطاعَ‌اللهَ»؛ همان رسولی که اطاعت از ایشان و اهل بیت معصومش در درجة اطاعت از خدای سبحان قرار دارد؛ « فقوله تعالی: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»؛ » و همان رسولی که امین عرش و فرش است و خطا و خیانتی به عمد یا سهو نمی‌کند تا مستحق نقد و اعتراض گردد!
هرچند که مؤمنانی ک عرض کردم ـ چه اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب، چپ یا راست. عرب یا غیر عرب ؛ چه مرد و چه زن– مادامی که موصف به صفت ایمان باشند، حق اعتراض و نقد به خدا و رسولش را ندارند؛ مگر این‌که مؤمن نباشند که ما را با ایشان سر و کاری نیست؛ چون قرآن کریم می‌فرماید: چنین کسی، « گمراه شده، گمراهی آشکارا»؛ «وَ مَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لاَ مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً مُبِيناً»( الأحزاب‏/۳۶).
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(یک‌شنبه ۱۳ اسفند ۹۶) در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی طی سخنانی گفت:
«بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، دستاورد تک رقمی شدن صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است».
حسن روحانی در حالی پنجاه و چهارمین توهین و فحاشی را به بخشی از مردم کشور که منتقد او هستند انجام داد که بارها و شب و روز شارش تکریم و حفظ حقوق شهروندی و پرهیز از استبداد رأی است؛ اما آن فقط در مقام حرف است و برای ایامی معدود در سال ۹۲ می‌گفت: «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان و استبداد در رأی»!
سؤال این است: چرا یک چنین آدمی معمولی که هیچ اعتبار و پشتوانه‌ای از حقیقت ندارد، از نقد دلسوزانه یا حتی بگوییم اهانت مخالف بر‌می‌آشوبد و فاقد وسیلة ریاست – که سعة سینه– به مخالفانش اهانت و بی ادبی می‌کند! حق شهروندی و مسلمانی را ادا نمی‌کند، خرما می‌خورد و منع خرما می‌کند؟!
بعد هم همین آدم با چنان مبلغی از علم و ادب و ایمان، به خود اجازه می‌دهد که اولیا و انبیاء را زیر تیر تخریب خود بگیرد و نقد و اعتراض به آنان روا دارد! چه بنویسم آیه قرآن که « فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً مُبِيناً» یا اصطلاح عوام که «قربان برم خدا را، یک بام دو هوا را»؛ اما به نظرم همان آیه بهتر است که کلام خدای این مخلوق است.

یا باید بگوییم هر دو حرف رئیس جمهور نادرست است و کذب و دروغ که در این صورت ناراحت میشود،یا باید بگوییم که الان جئت بالحق یعنی هردو سخنش راست است و منتقد به اشخاص معمولی ،بی عقل است و کم عقل. به طریق اولی منتقد رسول و امام،احمق است و کافر. در این صورت باز ایشان ناراحت میشود که درست است من گفتم منتقد و معترض به من بی عقل است ؛اما اعتراض به نبی و امام که عیب ندارد!این جاست که باید بابا طاهر را تصدیق کنیم و بگوییم: «فریدون عزیزم رفتی از دست»

خدایا! عاقب‌مان را ختم به خیر بفرما!
امام زمان‌مان عجّ‌لله‌تعالی فرجه‌الشریف را برسان!
و رهبر امین و مظلوم‌مان را تا ظهور آن حضرت حفظ بفرما!
آمین یا رب‌العالمین
علی احمدی‌خواه
شهر مقدم قم
سیزدهم اسفند ۱۳۹۶