گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۰۶
شناسه : 52748
تاریخ : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
کیفیت محوری در جذب طلبه،سیاست راهبردی حوزه های علمیه/ظرفیت پذیرش امسال در کوهدشت 20 نفر است کیفیت محوری در جذب طلبه،سیاست راهبردی حوزه های علمیه/ظرفیت پذیرش امسال در کوهدشت 20 نفر است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان کوهدشت گفت: کیفیت محوری در جذب طلبه از سیاست های راهبردی حوزه های علمیه است که در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.


به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام  والمسلمین محمد رضا سبحانی  با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی 98-97 گفت: طلاب و اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با هماهنگی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان و با حضور در بین دانش آموزان، نحوه ورود به حوزه و آثار و برکات تحصیل علوم دینی را برای دانش آموزان تشریح می نمایند .

وی با بیان اینکه در این برنامه تبلیغی تلاش می شود تا با تبلیغ چهره به چهره، دانش آموزان مومن و متعهد جذب حوزه های علمیه شوند، افزود: در این فرآیند تبلیغی، دانش آموزان با تکنیک های روانشناختی و انگیزشی چهره به چهره برای تحصیل در حوزه های علمیه مورد سنجش قرار می گیرند و با خواست و اراده خود، در صورت علاقمندی می توانند در مدارس علمیه به تحصیل علوم حوزه بپردازند .

امام جمعه موقت کوهدشت با بیان اینکه جذب افراد مومن و مستعد برای ورود به حوزه های علمیه درکیفیت بخشی به اهداف حوزه انقلابی بسیار موثر است، خاطر نشان کرد: کیفیت محوری در جذب طلبه نباید مغفول بماند.

حجت الاسلام سبحانی تصریح کرد: کیفیت محوری در جذب طلبه از سیاست های راهبردی حوزه های علمیه است که در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به کیفیت محوری در جذب طلبه موجب وارد شدن لطمه به سیستم تهذیبی و آموزشی حوزه خواهد شد، یادآورشد: با جذب افراد مومن، مستعد و با انگیزه برای تحصیل علوم دینی می توان به اهداف حوزه انقلابی دست یافت .

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) کوهدشت در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) برای سال تحصیلی جدید 20 نفر اعلام شده است، گفت: دارندگان مقطع سیکل و دیپلم می توانند برای ثبت نام در این مدرسه اقدام نمایند.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اینکه طلاب و اساتید این مدرسه با حضور در بین دانش آموزان، بسیجیان و هیات مذهبی نحوه و زمان ورود به حوزه های علمیه را تبلیغ می نمایند گفت: اساتید و طلاب این مدرسه همچنین با حضور در روستاها و مناطق محروم نیز نحوه ورود به حوزه را برای علاقمندان تشریح می نمایند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان کوهدشت یادآور شد: در حال حاضر 170 طلبه در پایه های 1 تا 9 در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان کوهدشت مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام