گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان » یادداشت
ساعت : ۲:۳۰
شناسه : 53038
تاریخ : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
سال 96/رویدادها،حوادث سال 96/رویدادها،حوادث

  بسم الله الرحمن الرحیم به نام آنکه هستی نام ازو یافت فلک جنبش زمین آرام ازو یافت سال ۹۶با همه ی تلخی ها و شیرینی هایش به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.سالی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، سال “اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال”نام گذاری نمودند، امید تازه ای را در دل مردم روشن کرد […]

 

بسم الله الرحمن الرحیم
به نام آنکه هستی نام ازو یافت فلک جنبش زمین آرام ازو یافت

سال ۹۶با همه ی تلخی ها و شیرینی هایش به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.سالی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، سال “اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال”نام گذاری نمودند، امید تازه ای را در دل مردم روشن کرد که با اتکا به سرمایه ها و ظرفیت های داخلی می شود مشکلات و معضلات را حل کرد.اما متسفانه دولت با وجود تلاش هایی که انجام داد ، بیشتر! به برجام توجه کرده و نتوانست به صورت کامل و ملموس مشکل میشعت و اشتغال جوانان عزیز را حل کند،به طوری که در حال حاظر مردم از وضعیت بغرنج بیکاری گلایه دارند و تنها راه حل مشکلات اقتصادی را برای سال آینده، «عمل به فرامین رهبری معظم انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی ، حمایت از تولید ملی و نظارت بر واردات »می دانند.
بی شک مهم ترین رویداد سیاسی سال 96؛انتخابات پرشکوه ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر است. که مردم ایران اسلامی با حضور باشکوه 73 درصدی در روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ،با جمهوریت نظام اسلامی و رهبری معظم تجدید بیعت کردند. مهم ترین پیام این انتخابات رای مردم به نظام اسلامی است همانطور که رهبری انقلاب فرمودند “همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند”30/اردیبهشت/96
از رویداد های سیاسی مهم سال 96 می توان به شکست و نابودی کامل شجره خبیثه ملعونه داعش در منطقه، توسط نیروهای حزب الله،نیروهای مردمی عراق و سوریه با فرماندهی سردار قاسم سلیمانی مجاهد خستگی ناپذیر اشاره کرد”شکست و نابودی این جنایتکاران پس از ایجاد ناامنی در کشورمان یک پیام روشن برای همه ی دشمنان انقلاب در راس آن آمریکا شیطان بزرگ داشت که”جمهوری اسلامی با اقتدار در برابر ایجاد ناامنی در کشور عزیزمان چنین پاسخ سختی می دهد”و این شکست در واقع شکست آمریکا و هم پیمانانش در منطقه بود.
از دیگر رویدادهای سیاسی کشور؛یک سری اغتشاشات بود که توسط جریان ضد انقلاب طراحی و اجرا شد ،این جریان سعی می کردند حوادث را مردمی جلوه دهند در صورتیکه این اقلیت، مردم نبودند.و بلافاصله مردم شریف نیز این اقدامات را محکوم کردند.و رهبری معظم قبل از 22 بهمن 96 فرمودند: امسال به لطف الهی 22 بهمن از آن 22 بهمن های تماشایی خواهد بود،که الحمدالله چنین نیز شد و حماسه ای دیگر در 22 بهمن 96 خلق شد.
از سیاسی ها و اقتصادی های امسال که بگذریم می رسیم به «حوادث»که سال 96 کم نبود
واژگونی چندین اتوبوس از ناوگان مسافربری عمومی ،حادثه کشتی سانچی و سقوط هواپیما فرسوده تهران- یاسوج از مهم ترین حوادث امسال بود که چندین خانواده را عزا دار کرد،با این وجود هیچ کسی مسولیت را نپذیرفت، هیچ مسولی استفعا نداد که هیچ ،عذر خواهی هم نکرد و برای جلوگیری از اینگونه حوادث هم هیچ اقدامی نشد!
از دیگر رویدادهای اخیر سیاسی کشور موضوع”استیضاح سه وزیر بود”که رای نیاورد ،بدون اینکه به حواشی بپردازم! باید دولت محترم این نکته را مدنظر قرار بدهند، که به هر حال این وزرا منتقدانی دارند که رای موافق استیضاح داده اند ،حال این وزرا محترم باید صحبت منتقدین را بشنوند و مشکلات را حل کنند!
انشاالله نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال آینده بسیار فعال ،با استقلال تمام به عنوان نمایندگان مردم و بدون در نظر گرفتن رابطه های سیاسی برای حل مشکلات کشور گام های بلندی را بردارند.
ضمنا طرح اعاده اموال نامشروع مسولان نیز به منظور بازگشت اموال نامشروع و استفاده در جهت فقرزدایی،خواسته مردم از نمایندگان محترم است که انشاالله پیگیری جدی نمایند.
و اما تلخ ترین حوادث 96 ؛زلزله 7 ریشتری کرمانشاه بود که هزاران نفر از هم وطنان عزیزمان را از دست دادیم،این حادثه احساسات مردم ایران را برانگیخت.
همه ی مردم ایران هم درد شدند و همگان به هر نحوی به مردم کرمانشاه کمک کردند.
اما این زلزله یک جنبه دیگر نیز داشت و آن هم اینکه با وجود ماه ها پس از زلزله هنوز مردم آن دیار دچار مشکل اند با وجود تلاش بیش از حد مردم و سپاه انقلاب اسلامی و البته دولت،اکنون می شنویم حتی بعضی موارد کمبود چادر اسکان موقتی هم دارند چه رسد به اسکان دایمی و این باید در کشور ما حل شود که بعد از یک بحران مدیریتمان دچار بحران نشود و بتوانیم با تمرکز، ابتدا شرایط را آرام و پس از آن ،شرایط را به قبل از حادثه برگردانیم.
ان شالله ؛مسولین، مشکلات مردم و خدمت در نظام مقدس اسلامی را درک کنند، و درعین صداقت و دلسوزی برای حل مشکلات مردم، در سال 97 جهاد نمایید .
انشاالله که به هدف تحقق آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری ، لحظه ای از تلاش و کوشش دست برندارند.

پیشاپیش عید نوروز و آغاز سال 97گرامی باد.
انشاالله، جوانان عزیز هم استانی سالی توأم با معنویت،شادی و موفقیت داشته باشند.

امیرهوشنگ رشیدیان