گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۳:۳۰
شناسه : 53672
تاریخ : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
واکنش الهیار ملکشاهی به بازداشت سعید مرتضوی واکنش الهیار ملکشاهی به بازداشت سعید مرتضوی

الهیار ملکشاهی در واکنش به بازداشت سعید مرتضوی، گفت: همه متهمان در برابر دستگاه قضایی یکسان بوده و برخورد با آنها تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت، داشتن سِمت یا شغل خاص هم مانع برخورد نخواهد شد.

به گزارش «کانون سبحان»؛ الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با  خانه‌ملت در واکنش به بازداشت سعید مرتضوی، گفت: همه متهمان در برابر دستگاه قضایی یکسان بوده و برخورد با آنها تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت، داشتن سِمت یا شغل خاص هم مانع برخورد نخواهد شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس شواهد و قرائن از گذشته دستگاه قضایی در این مسیر حرکت کرده است، در جریان رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی نیز این اصول کاملا رعایت شده است.

وی افزود: مردم، مسئولان، افراد غنی و حتی نزدیک به دستگاه قضا در برابر قانون یکسان هستند، بنابراین برخورد دستگاه قضا با هر مسئول و افرادی که از دید آنها دارای اقتدار است باید مورد پذیرش عموم مردم واقع شود زیرا در غیر این صورت رفتارها و برخوردها قابل تامل می‌شود.

ملکشاهی یادآور شد: خروج سعید مرتضوی و بازداشت وی خارج از تهران در حکم و اجرای آن تاثیری ندارد، اجرای حکم چند روزی به طول می‌انجامد که در جریان رسیدگی و اجرای احکام تاخیر چند روزه عادی است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هر متهمی می‌تواند بر اساس ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به رأی قطعی خود اعتراض کند، مرتضوی نیز مشمول این حق است البته اطلاعی از اعتراض وی نداردم.

به گزارش خبرگزارش خانه‌ملت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در رابطه با جزئیات دستگیری سعید مرتضوی دادستان سابق استان تهران از اعزام وی به تهران خبرداد و گفت: این فرد به دلیل اجرای حکم محکومیت قطعی به دو سال حبس تعزیری دستگیر شد. محکوم خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر و تحت الحفظ ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد./

پایان پیام/