گروه : اخبار مهم » بین الملل » سیاسی » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۱:۳۲
شناسه : 55117
تاریخ : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
FATF مغایر قوانین داخلی است/با آن مخالفم FATF مغایر قوانین داخلی است/با آن مخالفم

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از مخالفتش با پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF ) خبر داد.

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با کانون سبحان از کوهدشت، مخالفت خود را از تلاش مجلس مبنی بر تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم اعلام کرد.

وی افزود: الحاق کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار دارد دارای حساسیت بسیاری است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر چهار لایحه در مجلس وجود دارد که مرتبط به هم هستند 1- لایحه اصلاح قانون پول‌شویی 2– لایحه پالرمو یا مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فرا ملی 3- لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم 4- الحاق کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم که سه مورد اول در کمیسیون قضایی مجلس بوده و مورد چهارم نیز مربوط به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

وی ادامه داد: سه لایحه مربوط به کمیسیون قضایی مجلس را به نحوی تنظیم کرده‌ایم که مشکلی ندارند و فقط مربوط به قانون داخلی کشور و در جهت شفاف‌سازی مالی بوده و تقریباً در مجلس تصویب‌شده‌اند و الآن نیز بین مجلس و شورای نگهبان قرار دارند.

ملکشاهی از مخالفتش با الحاق کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم خبر داد و تصریح کرد: این الحاق یک سری موادی دارد که برای داخل کشور الزامات جدی ایجاد می‌کند از جمله الزامات این است که موضوعات عقیدتی و مذهبی در قانون‌گذاری داخلی نباید دخیل باشد یعنی آن کنوانسیون این مورد را توصیه می‌کند که به این خاطر من موافق نیستم.

انتهای پیام/