گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۶:۳۸
شناسه : 55483
تاریخ : ۰۲ تیر ۱۳۹۷
رسیدگی بیش از ۳۲ هزار پرونده قضایی در کوهدشت/ پیگیری جهت اختصاص ساختمان پزشکی قانونی رسیدگی بیش از ۳۲ هزار پرونده قضایی در کوهدشت/ پیگیری جهت اختصاص ساختمان پزشکی قانونی

رئیس دادگستری کوهدشت از رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۳۲ هزار پرونده قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، به مناسبت هفته قوه قضاییه رئیس، دادستان، کارکنان، قضات و جمعی از اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان کوهدشت با امام‌جمعه این شهرستان دیدار کردند.

فردین عسگر زاده هفته قوه قضاییه را فرصتی مناسب جهت تبیین عملکرد و خدمات این نهاد برشمرد و اظهار داشت: میزان پرونده‌های ورودی یک سال گذشته شهرستان کوهدشت 32970 فقره بوده که رسیدگی و مختومه شده است و 5193 پرونده نیز به شوراهای حل اختلاف ارجاع و از این تعداد حدود 15 درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: با توجه به سیستم ابلاغ الکترونیکی، میانگین زمان رسیدگی در شعب کیفری و حقوقی بیش از یک ماه کاهش‌یافته است که در بحث جلوگیری از اطاله دادرسی نقش مهمی داشته است.

 

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعات مبتلابه دادگستری در موضوعات کیفری، ایراد ضرب‌وجرح عمدی، سرقت، جرائم مربوط به مواد مخدر، تصادفات، موضوعات حقوقی، مطالبه طلب و اختلافات خانوادگی و ملکی می‌باشند که یکی از موضوعات مهم در دادگستری شهرستان نیز بحث اختلافات خانوادگی است.

وی افزود: مجموع پرونده‌های طلاق 438 مورد بوده که ازاین‌بین 236 فقره مربوط به طلاق‌های توافقی است که نسبت به مشابه آن در سال گذشته شاهد کاهش حدوداً 5/14 درصد بوده‌ایم.

 

عسگر زاده گفت: در حوزه ثبتی آراء صادره در کمیسیون تعین تکلیف اراضی 708 مورد و در کمیسیون ساماندهی اراضی 393 فقره سند صادرشده است.

وی ضمن تأکید بر پیگیری لازم جهت اختصاص ساختمان پزشکی قانونی به شهرستان، یادآور شد: در طول یک سال گذشته مجموع ارجاعات به پزشکی قانونی 4047 فقره بوده است.

 

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت همراهی سایر دستگاه‌ها و مردم به جهت ریشه‌کن نمودن مسئله مواد مخدر را ضروری برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته 129 کیلوگرم انواع مخدر کشف‌شده است که در این راستا آنچه در صلاحیت دادگاه انقلاب شهرستان بوده با قاطعیت برخورد شده و آنچه در صلاحیت استان بوده، به آنجا ارسال‌شده است.

انتهای پیام/